Chișinău, Moldova
01 noiembrie 2024
Licitația: 53/24 TRTP
Selectarea furnizorilor pentru procurarea tehnicii/echipamentului agricol la dotarea Centrului Național de Cercetare și Producere a Semințelor (CNCPS) în cadrul Poiectului Îmbunătățirea capacităților pentru transformarea zonei rurale TRTP)
1. Unitatea Consolidată pentru Implementarea Programelor IFAD (UCIP IFAD) a primit finanțare de la Fondul Internațional pentru Dezvoltare Agricolă (IFAD) și intenționează să folosească o parte din încasări la finanțarea acestei achiziții. În conformitate cu termenii și condițiile din acordul de finanțare, utilizarea oricărei finanțări IFAD trebuie să fie supusă aprobării de către acesta, inclusiv în ceea ce privește respectarea regulilor, politicilor și procedurilor IFAD. Totodată, IFAD și personalul cu funcții de răspundere la acestuia, agenți și angajați, nu trebuie și nu pot în niciun fel să răspundă și să fie trași la răspundere prin orice fel de procese, proceduri, reclamații, cereri, pierderi sau printr-o altă formă de răspundere, de orice natură, clamate/invocate de către oricare parte, în legătură cu Proiectul TRTP
2. Proiectul de Îmbunătățire a Capacităților pentru Transformarea Zonei Rurale include finanțat de Fondul Internațional pentru Dezvoltare Agricolă și Fondul de Adaptare are ca scop reducerea sărăciei și a imigrației din zonele rurale prin creșterea rezistenței micilor agricultori la schimbările climatice și riscul economic și asigurarea accesului la piețe.
TRTP are o acoperire națională și este implementat în zonele rurale controlate de Guvernul Moldovei (GoM), cu excepția entităților înregistrate la Chișinău și Bălți. Grupul țintă al Proiectului sunt fermierii cu orientare comercială și tinerii antreprenori care cultivă până la 10 hectare, înregistrați ca subiecți ai activității antreprenoriale, sub orice formă juridică, în special femeile fermiere, din zonele rurale vulnerabile climatice.
Pentru a contribui la dezvoltarea Agriculturii Conservative (AC) în Moldova, UCIP IFAD a selectat o instituție de cercetare agricolă (Centrului Național de Cercetare și Producere a Semințelor, in continuare Beneficiar) care va acționa ca prestator de servicii și va contribui cu personalul și facilitățile sale la implementarea, sub îndrumarea și supravegherea generală a UCIP, la activitățile legate de cercetarea AC.
Asistența UCIP va fi sub formă de grant pentru finanțarea unor activități precum cercetarea AC, achiziția de utilaje AC, echipamente sau servicii de laborator de sol și înființarea loturilor demonstrative de AC.
3. Prezentul document cu Informații pentru Ofertanți (IFB) completează Notificarea Generală pentru Achiziții care a apărut în Următoarele Surse:
Pagina UCIP IFAD;
Portalul online CIVIC;
Pagina oficială Facebook UCIP IFAD;
LinkedIn pagina CPIU IFAD.
4. Cumpărătorul invită acum la depunerea unor oferte sigilate (închise) de către entitățile eligibile (ofertanți) pentru furnizarea tehnicii/echipamentelor agricole pentru dotarea Centrului Național de Cercetare și Producere a Semințelor. Mai multe detalii privind aceste bunuri și servicii conexe sunt furnizate în Lista de cerințe din această documentație de licitație.
5. Această Solicitare/Cerere este deschisă tuturor ofertanților eligibili care doresc să participe la licitație pentru a-și spori capacitatea de a efectua cu succes lucrările licitate, sub rezerva restricțiilor stipulate în documentul de ofertare, ofertanții eligibili se pot asocia și cu alți ofertanți.
6. Bunurile și serviciile conexe și contractul preconizat a fi atribuit sunt împărțite în următoarele loturi:
1. Semănătoarea cu atașament No-Till pentru culturi prășitoare;
2. Stropitoarea de erbicidare.
7. Licitația va fi condusă prin metoda ”Licitație națională competitivă” (NCB), a cărei procedură de evaluarea este descrisă în această documentație de ofertare, în conformitate cu Manualul de Achiziții la IFAD disponibil la adresa: www.ifad.org/project-procurement . Înainte de atribuirea contractului, procesul NCB prevede realizarea unei analize și verificarea calificărilor și a performanțelor anterioare ale ofertanților, precum și o verificare a referințelor acestora.
8. Ofertele trebuie transmise la adresa și în modul precizat în par. 23.2 din Fișa tehnică a ofertei, nu mai târziu de 02 decembrie 2024, ora 13:00.
Termenul pentru adresa întrebărilor de clarificare: 25 noiembrie 2024, ora 17:00;
Termenul pentru răspunsurile la întrebările de clarificare: 27 noiembrie 2024, ora 17:00.
9. Ofertanții trebuie să știe că ofertele depuse cu întârziere nu vor fi acceptate în nicio circumstanță și vor fi returnate nedeschise, la cererea scrisă și pe cheltuiala ofertantului. Toate ofertele trebuie să fie însoțite de o garanție de participare sau o scrisoare de garanție pentru participarea la licitației (după caz) sub forma și în suma specificate în Fișa tehnică a ofertei .
10. Vă rugăm să rețineți că ofertele electronice for fi acceptate doar în cazul în care fiecare formular va fi semnat cu ajutorul semnăturii electronice.
Attn.,
Alexandru SCURTU, Manager Procurări UCIP IFAD
UCIP IFAD Moldova
Bd. Ștefan cel Mare și Sfînt 162, et.13 of. 1303
Chișinău, MD-2004, Republica Moldova