Cerere de exprimare a interesului: Consultant individual pentru suport la Dezvoltarea Infrastructurii

Număr 21/22 PRR
Categorie Admin
Data lansării 18 mar 2022 14:00
Data de încheiere 08 apr 2022 17:00

Unitatea Consolidată de Implementare a Programelor IFAD (UCIP IFAD) a fost creată în anul 2000 de către Guvernul Republicii Moldova pentru a implementa programele de dezvoltare rurală și agricolă finanțate de către Fondul Internațional pentru Dezvoltare Agricolă, cu sediul la Roma, Italia. Unitatea UCIP IFAD implementează două proiecte în curs de desfășurare: PRR (IFAD VII) și TRTP (IFAD VIII)).

Guvernul Republicii Moldova a primit finanțare din partea Fondului Internațional pentru Dezvoltare Agricolă (IFAD) pentru costul Proiectului de Reziliență Rurală (PRR) și intenționează să aplice o parte din mijloace pentru contractarea serviciilor de consultanță prestate de un consultant individual în cadrul poziției de Consultant individual pentru suport la dezvoltarea infrastructurii.

Obiectivul general al PRR (IFAD VII) este de a îmbunătăți bunăstarea populației rurale din Moldova și de a reduce sărăcia. Proiectul are caracter național, iar unul dintre obiectivele primare constă în sporirea rezilienței la schimbările climatice, prin investiții productive în infrastructura publică rurală și sistemele agricole. Intervențiile proiectului vizează aspecte de asistență la măsurile structurale aplicate în agricultură, fluxului de migrație din zona rurală, siguranța și securitatea alimentară, vulnerabilitatea la schimbările climaterice și sporirea competitivității.

În cadrul prezentei licitații UCIP IFAD va recruta un consultant național calificat în unul din domeniile – inginerie construcții civile, construcții de drumuri, infrastructură de irigare, infrastructură de colectare a apelor pluviale și care are experiență în implementarea proiectelor cu finanțare externă. Datorită importanței Componentei infrastructură în cadrul Programelor IFAD implementate în Republica moldova consultantul va presta serviciile de asistență/consultanță cu un program de muncă full time.

Consultantul trebuie să respecte pe deplin normele, reglementările, politicile și strategiile financiare, administrative și de procurări ale IFAD, precum și implementarea unor sisteme eficiente de control intern. Sub îndrumarea și supravegherea generală a Specialistul titular în Dezvoltarea Proiectelor de Infrastructură consultantul va fi implicat în activitățile realizate de UCIP IFAD în domeniul proiectării și construcției obiectelor de infrastructură în linii generale dar nelimitându-se la chestiuni inginerești ce țin de: asistență beneficiarilor, întocmirea documentelor de corespondență cu beneficiarii de proiecte de infrastructură, verificarea documentației de proiect, devizelor de cheltuieli, verificarea volumelor de lucrări, pregătirea documentelor pentru anunțarea licitațiilor, arhivarea documentelor, și alte sarcini ce țin nemijlocit de proiectele de infrastructură finanțate din sursele proiectelor/programelor IFAD.

Atragem atenția consultanților interesați asupra politicii IFAD de combatere a spălării banilor și a finanțării terorismului[1] și asupra politicii revizuite a IFAD privind prevenirea fraudei și a corupției în activitățile și operațiunile sale[2]. Aceasta din urmă stabilește dispozițiile IFAD privind practicile interzise. În plus, IFAD se străduiește să asigure un mediu de lucru sigur, lipsit de hărțuire, inclusiv de hărțuire sexuală, și lipsit de exploatare și abuzuri sexuale (SEA) în cadrul activităților și operațiunilor sale, așa cum este detaliat în Politica IFAD de prevenire și combatere a hărțuirii, exploatării și abuzurilor sexuale.[3]

Consultanții interesați nu trebuie să aibă niciun conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil. Consultanții care se află într-un conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil sunt descalificați, cu excepția cazului în care fondul aprobă în mod explicit contrariul. Se consideră că consultanții au un conflict de interese dacă: a) au o relație care le oferă informații nejustificate sau nedeclarate despre procesul de selecție și executarea contractului sau o influență asupra acestuia; sau b) au o relație de afaceri sau de familie cu un membru al consiliului de administrație al clientului sau cu personalul acestuia, cu Fondul sau cu personalul acestuia sau cu orice altă persoană care a fost, a fost sau ar putea fi în mod rezonabil implicată direct sau indirect în orice parte (i) a pregătirii REOI, (ii) a procesului de selecție pentru această achiziție sau (iii) a executării contractului. Consultanții au obligația permanentă de a dezvălui orice situație de conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil în timpul pregătirii REOI, al procesului de selecție sau al executării contractului. Necomunicarea în mod corespunzător a oricăreia dintre aceste situații poate conduce la acțiuni adecvate, inclusiv descalificarea consultantului, rezilierea contractului și orice alte acțiuni adecvate în conformitate cu Politica IFAD privind prevenirea fraudei și a corupției în cadrul proiectelor și operațiunilor sale.

În contextul celor supramenționate UCIP IFAD invită persoanele interesate (“consultanți”) să își manifeste interesul pentru furnizarea serviciilor solicitate. Consultanții interesați trebuie să furnizeze informații care să demonstreze că au calificările necesare și experiența relevantă pentru a presta serviciile sub forma unui Curriculum Vitae (CV), a unei Scrisori de intenție (Cover Letter) și a 2-3 referințe profesionale de la angajatorii/supervizorii anteriori. Consultantul va fi selectat în conformitate cu metoda de selectare a consultanților individuali (ICS) stabilită în Manualul  de procurări al IFAD, care poate fi accesat pe site-ul web al IFAD la adresa https://www.ifad.org/documents. În cadrul procesului de selecție se vor organiza interviuri (în regim obișnuit, față în față sau la distanță prin intermediul Zoom).

Criteriile minime de eligibilitate pentru poziția de Inginer în dezvoltarea proiectelor de infrastructură a UCIP IFAD sunt următoarele:

  • Să dețină diplomă de licență în unul din următoarele domenii:

– Construcții hidrotehnice;

– Căi ferate, drumuri, poduri;

– Ingineria mediului;

– Alimentare cu apă, canalizare.

  • Deținerea diplomei de master în domeniul construcțiilor hidrotehnice sau hidro amelioarației  va constitui un avantaj;
  • Cel puțin 5 an de experiență profesională relevantă, în lucrări civile, proiectare, supraveghere și construcții de dezvoltare a infrastructurii la scară mică (drumuri, infrastructură de irigare);
  • Experiența profesionala în cadrul proiectelor internaționale;

 Cerințe și experiență. Candidații la postul de Inginer în dezvoltarea proiectelor de infrastructură ar trebui să aibă următoarele experiență, abilități și cunoștințe:

  • Experiență și cunoștințe de inginerie civilă, construcții inginerești;
  • Abilități puternice de comunicare, în special de comunicare scrisă, abilități de lucru în echipă;
  • Cunoașterea limbilor Română și Rusă fluent atât în scris cât și în vorbire, Engleza va fi un avantaj;
  • Abordare creativă și pragmatică a soluționării problemelor;
  • Organizat și orientat către detalii;
  • Capacitatea de a lucra în mediu multinațional și cu mai multe părți implicate externe;
  • Experiență similară în managementul proiectelor și în coordonarea/monitorizarea proiectelor de infrastructură;
  • Abilități analitice, capacitate de comunicare cu beneficiarii proiectului, partenerii pentru implementarea proiectului, pentru a gestiona ședințele comisiilor. Abilități de a colecta și interpreta date și informații și redactarea rapoarte constructive, informative;
  • Cunoștințe de bază despre metodele de implementare a proiectelor cu surse de finanțare străine;
  • Experiență în domeniul proiectării obiectelor de infrastructură pentru irigare, aprovizionării cu apă sau drumuri și poduri sau experiență în domeniul supravegherii tehnice la construcția obiectelor de infrastructură;
  • Experiență de lucru cu MS Word, MS Excel, Auto CAD 3D, ETABS din ultima versiune. Experiența în proiectarea infrastructurii ținând cont de aspectele climatice va reprezenta un avantaj suplimentar.

CRITERIILE DE EVALUARE ÎN LISTA SCURTĂ SUNT URMĂTOARELE:

  Criterii Punctaj
1 Calificarea și experiența generală:

·       Diploma de studii de licență sau echivalentul acesteia în unul din domeniile: Construcții hidrotehnice, Irigare -20 puncte; Ingineria mediului sau Alimentare cu apă, canalizare – 15 puncte; Construcții industriale și civile sau Căi ferate, drumuri, poduri – 10 puncte;

·       Deținerea certificatului de atestare tehnico-profesională în calitate de proiectant/responsabil tehnic/diriginte de șantier va constitui un avantaj;

25

20

 

 

 

5

2 Experiența specifică în calitate de expert independent:

–        Experiența profesională în domeniul ingineria construcțiilor  și anume gestionarea construcției proiectelor de infrastructură cum ar fi sisteme de irigare, segmente de drumuri și lacuri/bazine de acumulare a apei (numărul de ani de activitate)

–        Experiență în domeniul proiectării obiectelor de infrastructură pentru irigare, aprovizionării cu apă sau drumuri și poduri sau experiență în domeniul supravegherii tehnice la construcția obiectelor de infrastructură;

–        Experiența în implementarea proiectelor investiționale internașionale va constitui un avantaj (numărul de ani de activitate)

35

 

20

 

 

10

 

 

5

3 Competențe:

–        Cunoașterea limbilor română și rusă (engleza va constitui un avantaj)

–      Competențe digitale la utilizarea calculatorului (programele cunoscute)

10

5

5

4 Competențe demonstrate la interviu pentru candidații care obțin cel puțin 40 de puncte la criteriile 1,2 și 3 de mai sus):

·       Cunoștințe teoretice și practice, abilități de comunicare

·       Abilități de analiză, sinteză și aplicare în practică a informației în domeniile construcții civile, construcții rutiere, construcții inginerești,  hidroameliorației

·       Cunoașterea standardelor naționale precum și a practicilor de verificare a lucrărilor de construcții

30

 

10

10

 

 

10

TOTAL 100

Punctajul de trecere pentru lista scurtă este de 70 de puncte. Orice solicitare de clarificări cu privire la acest anunț trebuie trimisă prin e-mail la adresa procurement@ucipifad.md cel târziu la 6 aprilie 2022. Clientul va furniza răspunsuri la toate solicitările de clarificări până la data de 7 aprilie 2022.

Scrisorile de exprimare a interesului sub formă de Curriculum Vitae (CV), inclusiv cu menționarea/prezentarea a 2-3 recomandări profesionale de la ultimii angajatori, Scrisoarea de intenție (Cover Letter), de la ultimii angajatori/supervizori, trebuie să fie transmise electronic la adresa de mai jos până la data de 8 aprilie 2022, ora 17:00.

Mai multe detalii despre poziția de Consultant individual pentru suport la Dezvoltarea Infrastructurii  le puteți găsiți in Termenii de Referință de mai jos

 

Attn: Nadejda Russu, Specialist superior în procurări

Ștefan cel Mare și Sfînt bd. 162, Chișinău, MD-2004

E-mail: procurement@ucipifad.md

Tel. (022) 22 – 18 – 80

 

[1] The policy is accessible at https://www.ifad.org/en/document-detail/asset/41942012.

[2] The policy is accessible at www.ifad.org/anticorruption_policy.

[3] Politica poate fi accesata la adresa https://www.ifad.org/en/document-detail/asset/40738506.