Specialist Servicii Financiare și Dezvoltare Rurală

Număr 07/23 PRR
Categorie Admin
Data lansării 09 feb 2023 16:00
Data de încheiere 02 mar 2023 16:00

Guvernul Republicii Moldova a primit finanțare din partea Fondului Internațional pentru Dezvoltare Agricolă (IFAD) pentru realizarea Proiectului de Reziliență Rurală (PRR) și intenționează să aplice o parte din mijloacele obținute pentru contractarea serviciilor de consultanță prestate de un consultant individual în cadrul postului de specialist în servicii financiare și dezvoltare rurală..

Utilizarea oricărei forme de finanțare din partea IFAD este supusă aprobării IFAD, în conformitate cu termenii și condițiile acordului de finanțare, precum și cu normele, politicile și procedurile IFAD. IFAD, precum și oficialii, agenții și angajații săi sunt protejați împotriva tuturor proceselor, procedurilor, revendicărilor, cererilor, pierderilor și răspunderii de orice fel sau natură intentate de orice parte în legătură cu PRR.

Sarcina serviciilor de consultanță (“serviciile”) este de a contracta un consultant individual pentru a implementa activitățile de servicii financiare finanțate de IFAD în cadrul proiectelor PRR și TRTP în derulare, cu un accent deosebit pe activitățile menite să faciliteze accesul grupurilor-țintă ale proiectelor: micii fermieri, micro întreprinzătorii, femeile, tinerii, întreprinderile agroalimentare la împrumuturi/granturi prin intermediul instituțiilor financiare partenere (IFP).

Începutul preconizat al acestei sarcini este 1 aprilie 2023. Sfârșitul contractului este 30 septembrie 2023 (corespunzând datei de încheiere a Proiectului), cu posibilitatea de extindere, pentru a asigura implementarea activității de finanțare în cadrul TRTP.

Termenii de referință (TdR) detaliați ai misiunii sunt prezentați în anexa la acest REOI.

Se atrage atenția consultanților interesați asupra politicii IFAD de combatere a spălării banilor și a finanțării terorismului și asupra politicii revizuite a IFAD privind prevenirea fraudei și a corupției în activitățile și operațiunile sale. Aceasta din urmă stabilește dispozițiile IFAD privind practicile interzise. În plus, IFAD depune eforturi pentru a asigura un mediu de lucru sigur, fără hărțuire, inclusiv hărțuire sexuală, și fără exploatare și abuz sexual (SEA) în cadrul activităților și operațiunilor sale, așa cum este detaliat în Politica IFAD de prevenire și combatere a hărțuirii, exploatării și abuzului sexuale.[1]

Consultanții interesați nu trebuie să aibă niciun conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil. Consultanții care se află într-un conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil sunt descalificați, cu excepția cazului în care fondul aprobă în mod explicit contrariul. Se consideră că consultanții au un conflict de interese dacă: a) au o relație care le oferă informații nejustificate sau nedeclarate despre procesul de selectare și executarea contractului sau o influență asupra acestuia; sau b) au o relație de afaceri sau de familie cu un membru al consiliului de administrație al clientului sau cu personalul acestuia, cu Fondul sau cu personalul acestuia, sau cu orice altă persoană care a fost, a fost sau ar putea fi în mod rezonabil implicată direct sau indirect în orice parte a (i) pregătirii REOI, (ii) procesului de selectare pentru această procurare sau (iii) executării contractului. Consultanții au obligația permanentă de a dezvălui orice situație de conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil în timpul pregătirii REOI, al procesului de selectare sau al executării contractului. Necomunicarea în mod corespunzător a oricăreia dintre aceste situații poate conduce la acțiuni adecvate, inclusiv descalificarea consultantului, rezilierea contractului și orice alte acțiuni adecvate în conformitate cu Politica IFAD privind prevenirea fraudei și a corupției în cadrul proiectelor și operațiunilor sale.

Unitatea Consolidată de Implementare a Programelor IFAD (UCIP IFAD) invită acum consultanții individuali eligibili (“consultanți”) să își manifeste interesul pentru prestarea serviciilor.

Consultanții interesați trebuie să furnizeze informații care să demonstreze că au calificările necesare și experiența relevantă pentru a presta serviciile sub forma unui curriculum vitae (CV), a unei scrisori de intenție și a 2-3 referințe profesionale de la angajatorii/ supervizorii anteriori. Un consultant va fi selectat în conformitate cu metoda de selecție individuală a consultanților (ICS) stabilită în Manualul IFAD’ de achiziții de proiecte, care poate fi accesat prin intermediul site-ului IFAD la adresa www.ifad.org/project-procurement. In cadrul procesului de selecție se vor desfășura interviuri

Criteriile de preselecție sunt:

Criteriul Punctajul
1. Calificări generale: 15
·           Diplomă universitară (licență) în finanțe și/sau economie agricolă sau în alte domenii conexe. O diplomă de master într-un domeniu relevant va fi considerată un avantaj. 10
·           Participarea la cursuri internaționale de formare specializată în domeniul finanțării agri-business-ului. 5
Experiență anterioară specifică în domeniul pentru postul vacant: 30
·         Cel puțin 3 ani de experiență în domeniul financiar, bancar sau în alte domenii conexe. Experiența în domeniul finanțării rurale și/sau agricole va fi considerată un avantaj. 20
·           Cel puțin 1 an de experiență în implementarea de proiecte de dezvoltare legate de finanțarea întreprinderilor agricole/rurale sau în alte domenii conexe. 10
3. Competențe (prin interviu pentru candidații care au obținut cel puțin 35 de puncte la criteriile de mai sus 1 – 2): 55
·            Abilități excelente de rezolvare a problemelor și abilități analitice, folosind creativitatea și inovația. 10
·            Abilități de comunicare (abilități de facilitare a activității în grup), de networking și de coordonare cu diverse părți interesate 10
·            Test de competență tehnică (cunoașterea sectorului și competențe în domeniul finanțării și monitorizării investițiilor) 15
·            Abilități de gestionare a calculatorului, în special instrumentele de lucru  Office 10
·            Competențe lingvistice: Cunoașterea fluentă a limbii române și o bună cunoaștere a limbii engleze scrise și vorbite. 10

TOTAL

100

Candidații clasați pe primele locuri vor fi invitați în timp util să prezinte o propunere tehnică și financiară care va fi evaluată și negociată. Punctajul de trecere pentru preselecție este de 70 de puncte.

 Orice solicitare de clarificări cu privire la acest REOI trebuie transmisă prin e-mail la adresa de mai jos procurement@ucipifad.md până cel târziu la data de 20 Februarie 2023. Clientul va furniza răspunsuri la toate solicitările de clarificări până la data de 23 Februarie 2023.

Cererile de exprimare a interesului sub formă de curriculum vitae (CV) cu o scrisoare de intenție, cele 2-3 scrisori de recomandare, de la ultimii angajatori/supervizori, Declarație pe propria răspundere, conform formularului atașat, trebuie să fie depuse în scris la adresa de mai jos (personal, prin poștă, sau prin e-mail) până la data de 02 Martie 2023, 16:00.

Attn: Igor Tomita, Procurement Assistant

Ștefan cel Mare și Sfînt bd. 162,  Chișinău, MD-2004

E-mail: procurement@ucipifad.md

Tel. (022) 22 – 18 – 80

 

[1] Politica este accesibilă la adresa https://www.ifad.org/en/document-detail/asset/40738506.