Ghiduri practice în afaceri

În cadrul Programul Rural de Reziliență Economico-Climatică Incluzivă (IFAD VI), au fost elaborate și publicate 3 ghiduri practice care vin în ajutorul potențialilor antreprenori care doresc să inițieze sau să dezvolte o afacere, să acceseze un credit, să mențină corect evidența veniturilor și cheltuielilor, etc. Ghidurile include informație, materiale, exemple și referințe relevante tematecii abordate, modificări/ajustări a legislației, care vor servi drept suport utilizatorului de ghid.

Ghid 1. Primii pași în afacere: ai putea fi om de afaceri; cînd lansezi o afacere proprie; ce domeniu alegi pentru afacerea proprie; cum poţi să intri în lumea afacerilor; cum identifici ideea de afaceri; cum protejezi ideea ta de afacere, cum inițiezi o afacere, ce formă organizatorico-juridică să alegi pentru întreprinderea ta; care este procedura de înregistrare; ce faci după ce ai înregistrat întreprinderea; ce plăţi obligatorii, impozite şi taxe vei avea de achitat; ce rapoarte, declarații, forme de bază trebuie să prezinți; care este procedura de autorizare/ licenţiere, care este procedura de înregistrare a mărcii.

Ghid 2. Accesul la finanțare: ce este finanțarea; care sunt avantajele utilizării diferitor surse de finanțare; care este necesarul de finanțare și cum se evaluează; cum caut sursa de finanțare; cum obții o finanțare, ce trebuie să cunoști cînd accesezi un credit, pentru ce este necesar planul de afaceri, ce scrii într-un plan de afaceri, cum faci planul financiar, planul de marketing și planul operațional, cum argumentezi necesitatea investiției, cum evaluezi riscurile investiției, etc.

Ghid 3. Administrarea eficientă a afacerii: cum gestionezi resursele umane; cum să-ţi promovezi şi vinzi produsul; cum găsești piața de desfacere; de ce este nevoie de asociere; cum să recunoști semnele unor probleme; cum analizezi afacerea; cum stabilești politica de contabilitate; de ce acte, programe vei avea nevoie pentru a duce evidența contabilă; cui și ce impozite și taxe ai de achitat; ce metode de eficientizare a cheltuielilor pot fi aplicate; etc.