Selectarea unui prestator de servicii în scopul organizării instruirilor pentru consolidarea capacităților de adaptare la schimbările climatice a sectorului forestier din Republica Moldova

Number 42/22 PRR
Category ASAP
Release date 25 aug 2022 10:00
Closing Date 08 sep 2022 17:00

Guvernul Republicii Moldova a recepționat finanțare de la Fondul Internațional pentru Dezvoltare Agricolă (IFAD) pentru costul Proiectului de Reziliență Rurală (în continuare PRR) și intenționează să aplice o parte din aceste încasări pentru contractarea serviciilor de consultanță.

Utilizarea oricărei finanțări IFAD va fi supusă aprobării IFAD, în conformitate cu termenii și condițiile acordului de finanțare, precum și cu regulile, politicile și procedurile IFAD.

IFAD și oficialii, agenții și angajații săi vor avea răspundere față de și împotriva tuturor proceselor, procedurilor, pretențiilor, cererilor, pierderilor și răspunderii de orice fel sau natură introduse de orice parte în legătură cu PRR.

În scopul consolidării capacităților de adaptare la schimbările climatice a sectorului forestier din Republica Moldova, UCIP IFAD organizează prezenta licitație pentru a selecta un prestator de servicii care va organiza instruirea personalului silvic implicat în managementul și gospodărirea sectorului forestier, din cadrul Agenției „Moldsilva” și entităților subordonate acesteia.

Obiectivele de bază ale activităților descrise în acești Termeni de Referință (ToR), constau în  elaborarea și editarea unui manual de instruire privind adaptarea la schimbările climatice a sectorului forestier din Republica Moldova, elaborarea unui program de instruire și organizarea instruirilor pentru specialiștii din ramura silvică (10 seminare a câte 8 ore academice pentru cel puțin 250 persoane), organizarea a 2 vizite de studiu peste hotarele țării în state europene cu experiență bogată în implementarea măsurilor de adaptare la schimbările climatice a sectorului forestier și a practicilor agrosilvopastorale, elaborarea unui studiu privind dotarea tehnico-materială și a planurilor de redresare pentru 24 de întreprinderi pentru silvicultură subordonate Agenției „Moldsilva”.

Pentru implementarea cu succes a activităților, compania trebuie să îndeplinească următoarele sarcini de bază:

1. Elaborarea în limba română a Manualului „Adaptarea la schimbările climatice a sectorului forestier din Republica Moldova”;

2. Elaborarea Programului  și organizarea instruirilor cu tematica: „Adaptarea la schimbările climatice a sectorului forestier din Republica Moldova”;

3. Organizarea vizitelor de studiu (2 vizite) peste hotarele țării;

4. Elaborarea studiului privind dotarea tehnico-materială pentru 24 de întreprinderi pentru silvicultură subordonate Agenției „Moldsilva”;

5. Altele.

Această cerere de manifestare a interesului (REOI) urmează anunțul general de achiziție care a apărut pe pagina UN Development Business website la 1 Februarie 2022, pe pagina CPIU IFAD website la 31 Ianuarie 2022, on MAIA website la 1 Februarie 2022, în Revista Economică Logos Press nr. 5 (1411) din 11 Februarie 2022 și pe pagina Facebook și Instagram la 31 Ianuarie 2022.

CPIU IFAD („clientul”) invită acum firmele de consultanță eligibile („consultanții”) să își manifeste interesul în furnizarea serviciilor. Consultanții interesați ar trebui să furnizeze informații care să demonstreze că au calificările necesare și experiența relevantă pentru a presta serviciile solicitate. Firmele interesate trebuie să completeze Scrisoarea de manifestare a interesului conform modelului publicat și să îl transmită la adresa indicată mai jos.

Se atrage atenția consultanților interesați asupra Politicii IFAD de combatere a spălării banilor și a finanțării terorismului și a Politicii revizuite a IFAD privind prevenirea fraudei și corupției, activitățile și operațiunile sale. Acesta din urmă stabilește prevederile IFAD privind practicile interzise. IFAD se străduiește, în continuare, să asigure un mediu de lucru sigur, fără hărțuire, inclusiv hărțuire sexuală și fără exploatare și abuz sexual (SEA), în activitățile și operațiunile sale, așa cum este detaliat în Politica sa IFAD de prevenire și răspuns la hărțuirea sexuală, exploatarea și abuzul sexual.

Consultantul nu va avea niciun conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil. Un consultant cu un conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil va fi descalificat, cu excepția cazului în care Fondul a aprobat altfel în mod explicit. Un consultant, inclusiv personalul respectiv și afiliații, sunt considerați a avea un conflict de interese dacă a) au o relație care îi oferă informații necuvenite sau nedezvăluite despre sau influențează asupra procesului de selecție și executării contractului, b) participă la mai multe mai mult de un EOI în cadrul acestei acțiuni de achiziție, c) au o relație de afaceri sau de familie cu un membru al consiliului de administrație al Cumpărătorului sau cu personalul acestuia, cu Fondul sau cu personalul acestuia, sau cu orice altă persoană care a fost, a fost sau ar putea fi în mod rezonabil direct sau implicat indirect în orice parte a (i) pregătirii acestui REOI, (ii) a procesului de selecție sau lista scurtă pentru această achiziție sau (iii) de executare a contractului. Consultantul are obligația continuă de a dezvălui orice situație de conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil în timpul pregătirii EOI, a procesului de selecție sau a executării contractului. Nedezvăluirea în mod corespunzător a oricăreia dintre situațiile menționate poate duce la acțiuni adecvate, inclusiv descalificarea consultantului, rezilierea contractului și orice alte, după caz, conform Politicii IFAD privind prevenirea fraudei și corupției în proiectele și operațiunile sale.

Consultantul (compania) va fi selectat în conformitate cu metoda de achiziție QCBS stabilită în Manualul de Procurări al IFAD, care poate fi accesat prin intermediul site-ului web al IFAD la adresa www.ifad.org/project-procurement.

Prestatorii de servicii , ca companie, trebuie să corespundă următoarelor criterii:

Cerințe de calificare pentru lista scurtă

Prestatorii de servicii vor fi evaluați pentru includerea în lista scurtă a ofertanților în baza următoarelor criterii de calificare:

Criterii de calificate Punctaj maxim
1.      Companie sau consorțiu de companii cu experiență în organizarea instruirilor (seminarelor, atelierelor de instruire, vizite de studii și altele similare sarcinilor) în domeniul schimbărilor climatice/forestier/protecția mediului, cel puțin 1 contract în perioada 2019-2021. 40
2.      Experiența companiei/consorțiu în elaborarea și publicarea lucrărilor științific-didactice (manual, monografie, ghid, broșură, articole științifice și alte lucrări științific-didactice preferabil în domeniul schimbărilor climatice, forestier/ protecția mediului), minim două lucrări editate în ultimii 3 ani. 30
3.      Compania/consorțiul  deține printre angajații lor (orice tip de angajare) în ultimii 3 ani, experți în activități de cercetare, educație, instruiri, sau activități similare în domeniul schimbărilor climatice, forestier și protecția mediului. 20
4.      Experiența anterioară de lucru pentru sectorul public sau organizațiile internaționale/donatoare (IFAD, BM, UNDP, FAO etc.) va constitui un avantaj, cel puțin 1 contract în perioada 2019-2021. 10
TOTAL 100

Doar companiile (maximum 6) care vor fi selectate în Lista scurtă (scorul de promovare este de 70%) vor fi invitate să depună oferta tehnică și oferta financiară.

Important!

La concurs nu vor fi admise companii care:

  • nu și-au îndeplinit obligațiile și sarcinile în relațiile contractuale anterioare cu UCIP IFAD;
  • sunt sau vor fi implicate în mai mult de 3 relații contractuale simultane cu UCIP IFAD: pentru a fi eligibil să fie inclus în lista scurtă sau să semneze un contract, solicitantul/ofertantul nu trebuie să aibă mai mult de trei contracte în derulare semnate cu UCIP IFAD la momentul emiterii listei scurte sau la momentul semnării contractului, după caz.

Orice solicitare de clarificare cu privire la această REOI trebuie transmisă prin e-mail la următoarea adresă procurement@ucipifad.md până la data de 6 Septembrie 2022, ora 17:00 (ora Moldovei). Clientul va oferi răspunsuri la toate solicitările de clarificări până la data de 7 Septembrie 2022, ora 17:00 (ora Moldovei).

Manifestările de interes trebuie să fie transmise în formă scrisă folosind formularele prevăzute în acest scop. EOI vor fi transmise prin email la adresa de mai jos până la data de 8 Septembrie 2022, ora 17:00 (ora Moldovei).

UCIP IFAD Moldova

Attn: Nadejda Russu, Specialist superior în procurări

Bd. Ștefan cel Mare și Sfînt, 162, Chișinău, MD-2004

E-mail: procurement@ucipifad.md

Tel. (022) 22 – 18 – 80