Extins prin relansare: Selectarea prestatorului de Servicii privind elaborarea Studiilor de Fezabilitate pentru proiectele de infrastructură depuse la concurs de grupurile-client și care vor fi finanțare în cadrul Proiectului „Îmbunătățirea capacităților pentru transformarea zonei rurale” TRTP

Number 36/23 TRTP
Category Infrastructura
Release date Iteratia 1: 20 jul 2023 16:00Iteratia 2: 03 aug 2023 16:00Iteratia 3: 17 aug 2023 11:00
Closing Date Iteratia 1: 03 aug 2023 10:00Iteratia 2: 17 aug 2023 10:00Iteratia 3: 04 sep 2023 10:00

Fondul International pentru Dezvoltarea Agriculturii (IFAD) finanțează Proiectul Îmbunătățirea capacităților pentru transformarea zonei rurale (TRTP) implementat de către Unitatea Consolidată de Implementare a Programelor IFAD (UCIP IFAD, Angajator), care la rândul ei finanțează construcția proiectelor de infrastructură pentru grupurile de agenți economici în colaborare cu Autoritățile Publice Locale (APL).

Subcomponenta de infrastructură este concepută pentru a sprijini investițiile în infrastructura rurală productivă, transformarea economică rurală reziliență prin eliminarea blocajelor și consolidarea fermierilor mici (până la 10 ha) și a afacerilor din zona rurală prin promovarea implementării tehnologiilor climatice inteligente. Tipurile de infrastructură  eligibile în cadrul acestei subcomponente vor include investițiile în infrastructuri publice, cum ar fi schemele de irigare micro (scopul principal al acesteia (irigare), prelucrarea plantațiilor horticole si adăpatul animalelor) și drumurile de acces ale satului (care leagă satul de zonele de producție și de gospodării), inclusiv poduri mici și facilități auxiliare.

În cadrul prezentei licitații UCIP IFAD va selecta în mod individual o companie de consultanță care va presta servicii și anume va elabora Studiile de Fezabilitate pentru Proiectele de investiții în infrastructură publică rurală, pentru localitățile care vor fi selectate de către UCIP IFAD la etapa de pre-calificare spre finanțare pe perioada de implementare a Proiectului „Îmbunătățirea capacităților pentru transformarea zonei rurale” (TRTP)  (până în anul 2027), studiile vor include impactul economic și financiar propriu zis.

Fiind un element de baza în documentația de finanțare, studiul de fezabilitate reprezintă instrumentul care permite investitorului, deținătorului ideii de proiect sau analistului financiar să decidă fundamentat, bazându-se pe informații exhaustive, daca este rezonabilă/fezabilă sau nu investiția respectivă şi când sau cum anume să se efectueze finanțarea/implementarea proiectului. Depistarea la timp a imposibilității de derulare a proiectului, sau a imposibilității de derulare a acestuia în perioada determinată sau locația specificată de proiect.

 Obiectivele Sarcinii / Activităților

 Studiile de fezabilitate a investițiilor în infrastructura publică rurală ar trebui să includă toate datele tehnice, agricole, financiare și alte informații utilizate în timpul evaluării de către angajații UCIP IFAD pentru a revizui și verifica propunerile în timpul etapei de calificare.

În studiile de fezabilitate privind investițiile în infrastructura publică rurală neapărat trebuie să se regăsească următoarele domenii de analiză:

  1. Analiza și descrierea pe scurt condițiile socio-economice actuale ale solicitanților din regiunea respectivă (sat/asociație);
  2. Descrierea stării actuale a grupului client și beneficiarii proiectului;

iii.   Descrierea investiției propuse (inclusiv estimarea preliminară a costurilor de investiții);

  1. Analiza costurilor de investiții anticipate și beneficiile;
  2. Evaluarea fezabilității financiară/economică a investiției propuse;
  3. Evaluarea eventualelor modele de producție și canalele de marketing potențiale/existente;

vii.  Evaluarea operațiunilor propuse și practicile de întreținere și includerea angajamentul în scris al solicitanților pentru contribuție (minim 10-15%);

viii. Analiza vulnerabilității fiecărui obiect de infrastructură la schimbările climatice și elaborarea măsurilor care asigură reziliența acestora la fenomenele meteo nefavorabile cauzate de schimbările climatice.

Domeniul de activitate

Prestatorul de servicii selectat va presta servicii de elaborare a Studiilor de Fezabilitate pentru localitățile care urmează a fi selectate de către UCIP IFAD la etapa de pre-calificare (în urma evaluării cererilor de către UCIP IFAD lista localităților va fi furnizată prestatorului de servicii).

Pentru atingerea obiectivelor sarcinii stabilite prestatorul de servicii va avea următoarele obligațiuni și activități cheie:

  1. a) Studierea formularului cererii de finanțare și argumentării tehnico-economice pentru fiecare solicitant, în vederea stabilirii obiectivelor proiectului investițional, structura grupului-client, domeniul de activitate economică;
  2. b) Elaborarea unui Plan grafic de activitate pentru fiecare Cerere, grup-client întru asigurarea elaborării Planului investițional în termenii stabiliți;
  3. c) Vizitarea în teren a Grupului-client pentru colectarea și procesarea datelor despre activitatea de producere, recoltare și comercializare a producției a membrilor grupului;
  4. d) Evaluarea potențialilor riscuri la implementarea proiectului investițional, inclusiv a riscurilor cauzate de schimbările climatice;
  5. e) Evaluarea impactul economic, social și de mediu în urma construcției obiectului de infrastructură;
  6. f) Elaborarea Studiului de Fezabilitate după structura agreată la semnarea contractului și prezentarea la UCIP IFAD pentru aprobare;
  7. g) Ajustarea Studiului de Fezabilitate în baza observațiilor în scris eliberate de UCIP IFAD la prezentare studiului de Fezabilitate;

Reieșind din considerentul ca Studiul de Fezabilitate trebuie să fundamenteze toate elementele de bază ale propunerii proiectului investițional, structura solicitată a studiului de fezabilitate este descrisă în cap. 9 a termenului de referință.

Pentru detalii despre serviciile necesare precum și planul detaliat a se vedea termenii de referință (TdR).

UCIP IFAD („clientul”) invită acum companiile de consultanță eligibile („consultanții”) să își manifeste interesul în furnizarea serviciilor. Companiile interesate ar trebui să furnizeze informații care să demonstreze că au calificările necesare și experiența relevantă pentru a presta serviciile solicitate. Companiile interesate trebuie să completeze Scrisoarea de manifestare a interesului conform modelului publicat la adresa ucipifad.md și să îl transmită la adresa de email indicată mai jos.

Se atrage atenția Companiilor interesate asupra Politicii IFAD de combatere a spălării banilor și a finanțării terorismului și a Politicii revizuite a IFAD privind prevenirea fraudei și corupției, activitățile și operațiunile sale. Acesta din urmă stabilește prevederile IFAD privind practicile interzise. IFAD se străduiește, în continuare, să asigure un mediu de lucru sigur, fără hărțuire, inclusiv hărțuire sexuală și fără exploatare și abuz sexual (SEA), în activitățile și operațiunile sale, așa cum este detaliat în Politica sa IFAD de prevenire și răspuns la hărțuirea sexuală, exploatarea și abuzul sexual.

Consultantul nu va avea niciun conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil. Un consultant cu un conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil va fi descalificat, cu excepția cazului în care Fondul a aprobat altfel în mod explicit. Consultantul, inclusiv personalul respectiv și afiliații, sunt considerați a avea un conflict de interese dacă a) au o relație care îi oferă informații necuvenite sau nedezvăluite despre sau influențează asupra procesului de selecție și executării contractului, b) participă la mai multe mai mult de un EOI în cadrul acestei achiziții, c) au o relație de afaceri sau de familie cu un membru al consiliului de administrație al Consultantului sau cu personalul acestuia, cu Fondul sau cu personalul acestuia, sau cu orice altă persoană care a fost, a fost sau ar putea fi în mod rezonabil direct sau implicat indirect în orice parte a (i) pregătirii acestui REOI, (ii) a procesului de selecție sau lista scurtă pentru această achiziție sau (iii) de executare a contractului. Consultantul are obligația continuă de a dezvălui orice situație de conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil în timpul pregătirii EOI, a procesului de selecție sau a executării contractului. Nedezvăluirea în mod corespunzător a oricăreia dintre situațiile menționate poate duce la acțiuni adecvate, inclusiv descalificarea consultantului, rezilierea contractului și orice alte, după caz, conform Politicii IFAD privind prevenirea fraudei și corupției în proiectele și operațiunile sale.

Consultantul (compania) va fi selectat în conformitate cu metoda de achiziție CQS stabilită în Manualul de Procurări al IFAD, care poate fi accesat prin intermediul site-ului web al IFAD la adresa www.ifad.org/project-procurement.

 

Criterii de calificare și evaluare pentru lista scurtă:

Criterii de calificare Punctaj maxim
1. Cerințe generale: 30
1.1.              Experiență în domeniul de consultanță, școlarizării și asistenței în domeniul agriculturii de cel puțin 5 ani inclusiv în elaborarea business-planurilor sau a studiilor de fezabilitate pentru întreprinderile agricole.

<5 ani experiența – 0 puncte; 5 ani experiența – 20 puncte; pentru fiecare an adițional – 2 puncte (până la maxim 30 puncte)

 

30

2. Experiență anterioară specifică în domeniu: 40
2.1 3.   Minim două studii de fezabilitate în domeniul infrastructurii în ultimii 5 ani

<2 studii – 0 puncte; 2 studii –25 puncte; pentru fiecare studiu adițională organizată – 5 puncte (până la maxim 35 puncte)

2.2. Experiență în organizarea studiilor de fezabilitate în domeniul infrastructurii finanțate de donatori externi;

lipsă experiență – 0 puncte, disponibilitatea experienței – 5 puncte

35

5

3.   Experiența personalului cheie: 30
3.1. Cel puțin 2 studii de fezabilitate în infrastructură, organizate / gestionate cu implicare personalului cheie propus;

<2 studii – 0 puncte; 2 studii –25 puncte; pentru fiecare studiu adițional organizat – 2.5 puncte (până la maxim 30 puncte)

 

30

TOTAL 100

Scorul de promovare este de 70%. Doar compania care va acumula cel mai înalt punctaj, va fi invitată să depună oferta tehnică și oferta financiară.

Orice solicitare de clarificare cu privire la această REOI trebuie transmisă prin e-mail la adresa procurement@ucipifad.md până la data de 01 august 2023, ora 17:00 (ora Moldovei). Clientul va oferi răspunsuri la toate solicitările de clarificări până la data de 02 august 2023, ora 17:00 (ora Moldovei).

Cererile de exprimare a interesului trebuie să fie transmise în formă scrisă folosind formularele prevăzute în acest scop. EOI vor fi transmise prin email la adresa de mai jos până la data de 03 august 2023, ora 10:00 (ora Moldovei)  până la 17 august 2023  până la 4 Septembrie 2023, ora 10:00 (termen extins prin relansare) cu mențiunea „Pentru Licitația 36/23 TRTP”.

 Attn: Alexandru Scurtu, Specialist Procurari

Ștefan cel Mare și Sfînt bd. 162,  Chișinău, MD-2004

E-mail: procurement@ucipifad.md

Tel. (022) 22 – 18 – 80