Procurarea serviciilor de asistență la elaborarea planului de afaceri pentru obţinerea finanțării în cadrul Programului Rural de Rezilienţă Economico-Climatică Incluzivă

Number PRRECI/16/02
Category RFS
Release date 19 jan 2016 10:00
Closing Date 12 feb 2016 10:00

Guvernul Republicii Moldova a semnat, în februarie 2014, cu Fondul Internaţional pentru Dezvoltare Agricolă (IFAD) un Acord cu privire la finanţarea Programului Rural de Reziliență Economico-Climatică Incluzivă (PRRECI), care are drept scop sporirea veniturilor populației din Moldova și consolidarea rezistenței lor la schimbările climaterice. Programul este implementat de către Unitatea Consolidată pentru Implementarea programelor IFAD (UCIP-IFAD).

Componentele majoră a Programului “Finanțare Rurală Incluzivă și Dezvoltarea Capacităților” prevede accesul la servicii financiare pentru întreprinderile mici și mijlocii, tinerii antreprenori și micro-antreprenori. Aceste servicii sunt implementate prin intermediul instituțiilor financiare aprobate pentru participare la implementarea Programului.

Adițional la serviciile financiare, tinerii antreprenori și micro-antreprenorii (membrii Asociațiilor de Economii și Împrumut) vor beneficia de suport și asistență tehnică la elaborarea planurilor de afaceri și dezvoltarea capacităților antreprenoriale, activități ce vor fi implementate, după cum prevede Acordul de finanțare, prin intermediul companiilor de prestări servicii, care vor fi selectate conform ghidului de procurări IFAD.

Descrierea activității:

Tinerii antreprenori, fiind în majoritatea cazurilor începători, nu au cunoștințele necesare pentru a elabora de sine stătător un plan de afaceri, care ar ghida antreprenorul în administrarea afacerii sale, și nici experiență în accesarea unui credit.
În cadrul acestei activităţi va fi oferit suport la elaborarea planului de afaceri şi asistenţă la obţinerea creditelor tinerilor antreprenori și, la solicitare, micro-antreprenoriilor (membrii Asociațiilor de Economii și Împrumut).
De regulă la finanțarea micro-antreprenorilor nu este solicitat planul de afaceri, dar în cazul în care instituția financiară va solicita un plan de afaceri, micro-antreprenorii vor putea beneficia de suport la elaborarea planului din cadrul Programului.

Sarcini și responsabilități:

Serviciile de asistenţă tehnică şi suport, care urmează a fi acordate în baza prezentului ToR, vor cuprinde următoarele sarcini:
1. asistență la identificarea posibilităţilor de ajustare a intereselor beneficiarilor potenţiali la obiectivele Programului;
2. asistenţă la elaborarea planului de afaceri pentru obţinerea resurselor financiare ale Programului la instituţiile financiare participante;
3. servicii de consultanță necesare privind inițierea/dezvoltarea afacerii, pe durata elaborării planului de afaceri;

Aranjamente:

Serviciile de asistenţă tehnică şi suport vor fi oferite pe parcursul a 12 (douăsprezece) luni din data în care va fi semnat contractului de prestări servicii cu companiile acreditate.

Costul unui plan de afaceri va fi stabilit tinînd cont de costurile pe piață a acestor servicii și în baza propunerilor companiilor de prestări servicii, care vor aplica pentru acreditare, și va fi acoperit de UCIP-IFAD în proporție de 50% şi 50% de beneficiarul planului de afaceri doar în cazul în care acestuia i-a fost acordat credit din cadrul Programului.

Conform planului anual de lucru ai UCIP-IFAD, pentru anul 2016, a fost planificată creditarea a cca. 225 de tineri antreprenori.

Raportări și termeni:

Prestatorul de servicii acreditat va livra către UCIP-IFAD rapoarte săptămînale și lunare cu privire la planurile de afaceri elaborate, după cum va fi stabilit în contractul de prestări servicii.

Raportul lunar și Actul de transmitere a Planului de afaceri beneficiarului va servi drept document de emitere a contului pentru plata serviciilor efectuate și neachitate.

Conţinutul ofertei:

Companiile interesate sunt rugate să prezinte documentele ce ar confirma nivelul său de calificare, inclusiv: oferta tehnică şi oferta financiară, care vor fi prezentate după cum este stipulat in conditiile de prezentare a ofertelor. Companiile care nu vor respecta aceste condiţii NU vor fi admise la concurs.

Oferta tehnică trebuie să includă:
1 Date despre companie: profilul și experienţa companiei, serviciile relevante efectuate cu referire la tipul serviciilor solicitate;
2 Informaţia despre experienţa companiei în activități de instruire a agenţilor economici/întreprinderile mici şi mijlocii din spaţiul rural privind dezvoltarea afacerilor rurale (anexa 1 tabelul 1);
3 Informaţia despre experienţă companiei în elaborarea planurilor de afaceri pentru dezvoltarea afacerilor rurale, şi gradul de finanţare a afacerilor propuse (anexa 1, tabelul 2);
4 Componenţa echipei care va presta serviciile solicitate, cu anexarea obligatorie a CV-urilor colaboratorilor principali care vor fi antrenaţi în activităţile sus-menţionate (anexa 1, tabelul 3);

5 Forma Anexa 1 prezentată aici, completată conform cerinţelor, semnată şi ştampilată.

Oferta financiară va include costul aferent elaborarii planului de afaceri, în conformitate cu cerinţele specifice ale Instituţiilor Financiare şi cele stabilite în cadrul Programului IFAD.

Preţul unui plan de afaceri va fi prezentat reieşind din valoarea creditului solicitat, după cum este prezentat în tabelul de mai jos:

n/o Valoarea creditului Costul planului de afaceri, dolari SUA
1 pîna la 5 000 dolari SUA (finanțarea microantreprenor)
2 pînă la 26 000 dolari SUA (finanțarea tinerilor antreprenori)

Costul serviciilor trebuie să fie prezentat în dolari SUA*. Companiile care nu vor respecta această condiţie vor fi excluse din concurs.

Pentru mai multe detalii Vă rugăm să vedeți:

Termeni de referință

CONDIŢIILE DE PREZENTARE A OFERTELOR:

Pachetul de documente va include Oferta Tehnică (original și copie) și Oferta Financiară (original și copie), fiecare sigilate în plicuri separate (total 4 plicuri) și toate împreună în plic comun, la fel sigilat. Pe plic va fi indicată denumirea ofertantului, persoana și telefon de contact, adresa de e-mail, denumirea concursului la care se aplică.

Pachetul de documente urmează să fie prezentat la adresa UCIP-IFAD: bd. Ştefan cel Mare şi Sfînt, 162, et.13, oficiul 1303, nu mai târziu de 12 februarie 2016, ora 10:00

Ofertele care vor fi prezentate după expirarea termenului limită stabilit nu vor fi admise la concurs.

Pentru clarificări și concretizări scrieţi pe adresa de e-mail: office@ifad.md