Extins prin relansare: Selectarea responsabililor tehnici pentru supravegherea lucrărilor civile la construcția obiectelor de infrastructură finanțate în cadrul Proiectului de Reziliență Rurală (IFAD VII) în anul 2023

Number 08/23 PRR
Category Infrastructura
Release date Iteratia 1: 10 feb 2023 13:00Iteratia 2: 17 feb 2023 17:00
Closing Date Iteratia 1: 17 feb 2023 17:00Iteratia 2: 03 mar 2023 17:00

Unitatea Consolidată pentru Implementare Programelor IFAD (UCIP IFAD) a fost creată în anul 2000 de către Guvernul Republicii Moldova pentru a implementa programele de dezvoltare rurală și agricolă finanțate din contul Fondului Internațional pentru Dezvoltare Agricolă (IFAD), cu sediul în Roma, Italia.

Guvernul Republicii Moldova a recepționat finanțare de la IFAD pentru implementarea Proiectului de Reziliență Rurală (PRR) și intenționează să aplice o parte din aceste resurse pentru recrutarea serviciilor oferite de responsabilii tehnici cu experiență relevantă în domeniul construcției drumurilor și certificat de atestare valabil.

În sensul implementării activităților planificate, UCIP IFAD intenționează să angajeze patru (4) responsabili tehnici atestați, pentru supravegherea următoarelor obiecte de infrastructură:

1. Construcția drumului din beton cu lungimea de 0,45 km din or. Leova (str. Valul lui Traian);

2. Construcția drumului din beton asfaltic cu lungimea de 0.7 km din s. Văleni, r. Cahul;

3. Construcția drumului din beton asfaltic cu lungimea de 1,3 km din com. Trușeni (s.Dumbrava, str.Durlești), mun. Chișinău;

4. Construcția drumului din beton asfaltic cu lungimea de 0,916 km din s. Copceac, UTA Gagauzia;

Același responsabil tehnic (persoană fizică) poate manifesta interesul în cadrul prezentei licitații pentru mai multe obiecte/proiecte, dar va fi contractat pentru supraveghea concomitent a nu mai mult de 2 proiecte cu finanțare din contul Programelor implementate de UCIP IFAD.

Responsabilii tehnici își vor exercita activitatea în corespundere cu prevederile Hotărîrii Guvernului nr. 361 din 25 iunie 1996, cu modificările și completările ulterioare și își va exercita activitatea în corespundere cu programul de lucrări al antreprenorului și graficul efectuării vizitelor pe șantierul de lucru unde va fi obligat să își petreacă cel puțin 60% din timpul destinat lucrărilor de supraveghere. Responsabilul va întocmi şi va ține la zi Registrul de evidenţă a lucrărilor de construcţie verificate și va activa sub stricta supraveghere a specialistului în infrastructură UCIP IFAD.

Responsabilul tehnic va presta serviciile cu toată perseverenţa şi eficacitatea, conform tehnicilor şi practicilor acceptate în general şi standardelor profesionale internaţionale de calitate şi conţinut în procesul de pregătire a lucrărilor civile de construcție, în procesul executării lucrărilor civile de construcție și la etapa de terminare și recepție finală a lucrărilor civile de construcție.

Atragem atenția consultanților interesați asupra politicii IFAD privind combaterea spălării banilor și combaterii finanțării terorismului și a politicilor revizuite IFAD privind prevenirea fraudei și corupției în activitățile și operațiunile sale. Acesta din urmă stabilește dispozițiile IFAD privind practicile interzise. În plus, IFAD încearcă să asigure un mediu de lucru sigur, fără hărțuire, inclusiv hărțuire sexuală, și fără exploatare și abuz sexual în activitățile și operațiunile sale, așa cum este detaliat în politica sa de prevenire și răspuns la hărțuire sexuală, exploatare și abuz sexual.

Consultanții interesați de această poziție nu vor avea niciun conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil cu UCIP IFAD. Consultanții cu un conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil vor fi descalificați, cu excepția cazului în care se aprobă selectarea acestora în mod explicit și în așa circumstanțe de către IFAD, Roma.

Consultanții potențiali sunt considerați a avea un conflict de interese dacă a) au o relație care le oferă informații necuvenite sau nedivulgate despre sau influență asupra procesului de selecție și a executării contractului sau b) au o relație de afaceri sau de familie cu un membru a consiliului de administrație al clientului sau a personalului său, a Fondului sau a personalului său sau a oricărei alte persoane care a fost, a putut sau ar putea fi implicată în mod rezonabil direct sau indirect în orice parte a (i) pregătirii anunțului, (ii) procesul de selecție pentru această achiziție sau (iii) executarea contractului. Consultanții au obligația permanentă de a dezvălui orice situație de conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil în timpul pregătirii dosarului de participare, a procesului de selecție sau a executării contractului. Nedivulgarea corectă a oricăreia dintre situațiile menționate poate duce la acțiuni adecvate, inclusiv descalificarea consultantului, rezilierea contractului și orice altul, după caz, în conformitate cu Politica IFAD privind prevenirea fraudei și corupției în proiectele și operațiunile sale.

UCIP IFAD invită consultanții individuali eligibili (responsabili tehnici atestați) să-și manifeste interesul pentru furnizarea serviciilor de supraveghere tehnică. Consultanții interesați ar trebui să furnizeze informații care să demonstreze că au calificările necesare și experiența relevantă pentru a presta serviciile solicitate sub forma unui Curriculum Vitae (CV), a unei copii scanate a Cetrificatului de atestare profesională și a Scrisorii de manifestare a interesului conform modelului atașat în anunț. Consultantul va fi selectat în conformitate cu metoda de selectare a consultanților individuali (ICS) stabilită în Manualul de achiziții IFAD care poate fi accesată la https://www.ifad.org/documents.

CALIFICĂRI ȘI ABILITĂȚI NECESARE:

  • Persoană fizică disponibilă să presteze serviciile solicitate;
  • Studii superioare în domeniul construcţiilor;
  • Prezența certificatului(lor) de atestare conform categoriei solicitate în anunț;
  • Cel puțin 5 ani de experiență în domeniul supravegherii tehnice;
  • Prezența tuturor documentelor solicitate conform prezentului anunț;

CRITERIILE DE SELECTARE SUNT:

Criterii Punctaj
1. Calificarea generală: 50
·           Studii superioare în domeniul construcțiilor. Diploma universitară în domeniul construcției drumurilor și/sau podurilor va constitui un avantaj. 20
·           Certificat de atestare tehnico-profesională în domeniul:

(2). Construcții rutiere:

a) drumuri și piste de aviație;

b) poduri.

30
2. Experiență anterioară specifică în domeniul activității solicitate: 30
·           Cel puțin 5 ani de experiență profesională în domeniul supravegherii tehnice a drumurilor și/sau podurilor 20
·           O altă experiență anterioară similară în proiectele cu finanțare internațională (UNDP, IFAD, BM, BEI, GIZ, SDA etc) va constitui un avantaj 10
3. Cunoștințe lingvistice: fluență în limba română și cunoașterea bună limbii ruse. 10
4. Bune abilități de cunoaștere a calculatorului, în special în utilizarea instrumentelor de productivitate de birou (MS Office, email, internet etc) 10

TOTAL

100

Orice cerere de clarificare privind acest anunț trebuie transmisă prin e-mail la adresa de mai jos procurement@ucipifad.md până cel târziu la 15 februarie 2023. Clientul va oferi răspunsuri la toate cererile de clarificare până la 16 februarie 2022.

Candidații interesați vor transmite

(1)  Scrisoarea de manifestare a interesului conform modelului atașat,

(2)  CV-ul actualizat și

(3)  copia certificatului (lor) de atestare tehnico-profesională la adresa procurement@ucipifad.md

 Până la  3 Martie 2023  (extins prin relansare)  17 februarie 2023,  ora 17:00.

Attn: Igor Tomița, Asistent în procurări

Ștefan cel Mare și Sfînt bd. 162,  Chișinău, MD-2004

E-mail: procurement@ucipifad.md

Tel. (022) 22 – 18 – 80