Selectarea responsabilului tehnic pentru recepția lucrărilor de înființare/reabilitare a învelișurilor de ierburi și plantațiilor forestiere

Number 46/23 PRR
Category ASAP
Release date 26 sep 2023 12:00
Closing Date 09 oct 2023 16:00

Guvernul Republicii Moldova a primit finanțare din partea Fondului Internațional pentru Dezvoltare Agricolă (“IFAD”) pentru acoperirea costului Proiectului de Reziliență Rurală (PRR) și intenționează să aplice o parte din fonduri pentru contractarea serviciilor de consultanță prestate de un consultant individual în cadrul postului de Responsabil tehnic pentru recepția lucrărilor de înființare/reabilitare a învelișurilor de ierburi și plantărilor forestiere.

Utilizarea oricărei finanțări din partea IFAD urmează să fie aprobată de către IFAD, în conformitate cu termenii și condițiile Acordului de finanțare, precum și cu normele, politicile și procedurile IFAD. IFAD, precum și oficialii, agenții și angajații săi sunt protejați împotriva tuturor proceselor, procedurilor, pretențiilor, cererilor, pierderilor și răspunderii de orice fel sau natură, intentate de orice parte în legătură cu PRR

Sarcina serviciilor de consultanță (“serviciile”) constă în contractarea unui specialist individual care să ofere suport, în recepționarea lucrărilor de înființare/reabilitare a pășunilor și lucrărilor de plantare a culturilor silvice descrise în Termenii de referință, în conformitate cu normele și reglementările din domeniu.

Începutul preconizat al activității este Octombrie-Decembrie 2023.

Termenii de referință (TdR) detaliați ai acestei sarcini sunt prezentați în anexa la prezentul REOI.

Se atrage atenția consultanților interesați asupra politicii IFAD de combatere a spălării banilor și a finanțării terorismului și asupra politicii revizuite a IFAD privind prevenirea fraudei și a corupției în activitățile și operațiunile sale. Aceasta din urmă stabilește dispozițiile IFAD privind practicile interzise. În plus, IFAD se străduiește să asigure un mediu de lucru sigur, lipsit de hărțuire, inclusiv de hărțuire sexuală, și lipsit de exploatare și abuzuri sexuale (SEA) în cadrul activităților și operațiunilor sale, așa cum este detaliat în Politica IFAD de prevenire și combatere a hărțuirii, exploatării și abuzurilor sexuale.[1]

Consultanții interesați nu trebuie să aibă niciun conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil. Consultanții care se află într-un conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil sunt descalificați, cu excepția cazului în care fondul aprobă în mod explicit contrariul. Se consideră că consultanții au un conflict de interese dacă: a) au o relație care le oferă informații nejustificate sau nedeclarate despre procesul de selecție și executarea contractului sau o influență asupra acestuia; sau b) au o relație de afaceri sau de familie cu un membru al consiliului de administrație al clientului sau cu personalul acestuia, cu Fondul sau cu personalul acestuia sau cu orice altă persoană care a fost, a fost sau ar putea fi în mod rezonabil implicată direct sau indirect în orice parte (i) a pregătirii REOI, (ii) a procesului de selecție pentru această achiziție sau (iii) a executării contractului. Consultanții au obligația permanentă de a dezvălui orice situație de conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil în timpul pregătirii REOI, al procesului de selecție sau al executării contractului. Necomunicarea în mod corespunzător a oricăreia dintre aceste situații poate conduce la acțiuni adecvate, inclusiv descalificarea consultantului, rezilierea contractului și orice alte acțiuni adecvate în conformitate cu Politica IFAD privind prevenirea fraudei și a corupției în cadrul proiectelor și operațiunilor sale..

Unitatea Consolidată pentru Implementarea Programelor IFAD (“UCIP IFAD”) invită acum consultanții individuali eligibili (“consultanți”) să își manifeste interesul pentru furnizarea serviciilor de responsabil tehnic pentru lucrări de reabilitare a pășunilor și plantare a culturilor.

Consultanții interesați trebuie să furnizeze informații care să demonstreze că au calificările necesare și experiența relevantă pentru prestarea serviciilor solicitare, sub forma unui curriculum vitae (CV), a unei Scrisori de intenție și a 2-3 referințe profesionale de la angajatorii/ supervizorii anteriori.

Consultantul va fi selectat în conformitate cu metoda de selecție a consultanților individuali (ICS) stabilită în Manualul IFAD de procurări a proiectelor, care poate fi accesat prin intermediul site-ului IFAD la adresawww.ifad.org/project-procurement. În cadrul procesului de selecție se vor desfășura interviuri.

Criteriile de preselecție sunt:

# Criterii de apreciere Punctaj Inițial
I Calificare Generală 15
1.1 Studiile superioare în corespundere cu domeniului solicitat: silvicultură și grădini publice, horticultură,agronomie (Diplomă de licență, master etc.) 10
1.2 Cursuri/traininguri de formare profesională în domeniul agriculturii: silvicultură și grădini publice, horticultură,agronomie 5
II Experiență specifică pentru postul vacant, în domeniul agriculturii 30
2.1 Experiența de lucru a ofertantului în domeniul agriculturii (silvicultură și grădini publice, horticultură,agronomie) minim 3 ani 15
2.2 Experiența de lucru a prestatorului la înființarea sau supravegherea lucrărilor de înființare/reabilitare a învelișului de ierburi sau plantațiilor silvice/horticole va constitui un avantaj 15
III Competențe (prin interviu pentru candidații care obțin cel puțin 32 de puncte (70%) la criteriile de mai sus 1 – 2)): 55
3.1 Cunoasterea normativelor și legislatiei in domeniul solicitat (silvicultură și grădini publice/ horticultură /agronomie) 15
3.2 Abilitati de intocmire a actelor/rapoartelor, inclusiv cu utilizarea google earth, rapoarte fotografice 15
3.3 Competențe de gestionare a calculatoarelor: operare competentă cu

Word, Excel, Outlook, PowerPoint

15
3.4 Competențe lingvistice: Cunoașterea fluentă a limbii române (maxim 6 puncte) și o bună competență în limba rusă (maxim 4 puncte), scrisă și vorbită. Cunoștințe de limba rusă 10
TOTAL 100

 

Punctajul de trecere pentru lista scurtă este de 70%. Orice solicitare de clarificare cu privire la acest REOI trebuie trimisă prin e-mail la adresa procurement@ucipifad.md cel târziu la 04.10.2023. UCIP IFAD va furniza răspunsuri la toate solicitările de clarificări până la data de 06.10.2023.

Manifestările de interes sub formă de curriculum vitae (CV), cu Scrisoare de intenție, cele 2-3 scrisori de recomandare de la ultimii angajatori/supervizori, trebuie să fie depuse în formă scrisă la adresa de mai jos (personal, prin poștă sau prin e-mail) până la data limită de 09 octombrie 2023, ora 16:00.

Attn: Liuba Livădari, Procurement Specialist

Ștefan cel Mare și Sfînt bd. 162,  Chișinău, MD-2004, bir. 13

E-mail: procurement@ucipifad.md

[1] Politica este accesibilă la adresa https://www.ifad.org/en/document-detail/asset/40738506.