Extins prin relansare: Selectarea unui prestator de servicii în scopul organizării instruirilor în domeniul reabilitării ecologice a terenurilor pentru Autoritățile Publice Locale

Number 14/22 PRR
Category ASAP
Release date Iteratia 1: 14 mar 2022 16:00Iteratia 2: 28 mar 2022 10:00Iteratia 3: 14 apr 2022 10:00
Closing Date Iteratia 1: 28 mar 2022 10:00Iteratia 2: 14 apr 2022 10:00Iteratia 3: 12 may 2022 17:00

Proiectul de Reziliență Rurală (PRR) (IFAD VII), implementat de către Unitatea Consolidată pentru Implementarea Proiectelor IFAD (UCIP IFAD), a fost conceput pentru a contribui la reducerea sărăciei populației și sporirea rezilienței la schimbările climatice în zona rurală a Republicii Moldova. Reieșind din cele menționate mai sus, precum și din faptul că prin recunoașterea problemei ca fiind una semnificativă, PRR promovează și implementează bunele practici de adaptare a ecosistemelor, naturale cât și celor artificiale, prin lucrări de reabilitare ecologică cum ar fi:

  • înființarea/reabilitarea perdelelor de protecție a terenurilor agricole, fâșiilor riverane de protecție a apelor și plantațiilor forestiere/agrosilvice de protecție;
  • înființarea/reabilitarea învelișurilor de ierburi pe pășuni, terenuri degradate și ameliorarea terenurilor contaminate.

În cadrul prezentei licitații, în baza unui concurs național, UCIP IFAD va selecta un prestator de servicii care va organiza instruiri în domeniul reabilitării ecologice a terenurilor  pentru autoritățile publice locale (APL), cu scopul ca APL-urile să conștientizeze necesitatea implementării masurile de îmbunătățiri funciare, protecția și sporirea fertilității solurilor dar și atenuarea efectelor schimbărilor climatice prin înființarea/reabilitarea perdelelor/plantațiilor forestiere/agrosilvice de protecție și înființarea/reabilitarea învelișurilor de ierburi (pășuni, terenuri degradate, erodate și terenuri contaminate).

Pentru realizarea contractului, Prestatorul de servicii va realiza următoarele activități:

1. Elaborarea Programului de instruire cu tema „Reabilitarea ecologică a terenurilor prin înființarea perdelelor/plantațiilor forestiere de protecție și reabilitarea învelișurilor de ierburi”, cu o durată de 4  ore academice pentru instruirea teoretică și 4 ore academice pentru instruirea practică, care va include ca subiecte de bază, dar nu se va limita, următoarele:

  • Schimbările climatice de pe teritoriul Republicii Moldova și impactul acestora asupra comunităților;
  • Impactul schimbărilor climatice asupra degradării terenurilor și a eroziunii solului;
  • Înființarea și gestionarea perdelelor/plantațiilor forestiere de protecție ca măsură de reabilitare ecologică a terenurilor degradate și erodate;
  • Înierbarea și gestionarea terenurilor (pășuni, terenuri degradate, erodate și terenuri contaminate) ca măsură de reabilitare ecologică a acestora.

2. Pregătirea materialelor de instruire:

  • Elaborarea și imprimarea prezentărilor Power Point, care vor conține text simplu și în cantitate minimizată pe diapozitive, stilul de font utilizat și dimensiunea de font vor fi selectate ca publicul să poată citi de la distanță, va fi utilizată ilustrația pentru a transmite mesajul pe înțelesul tuturor.
  • Reeditarea și utilizarea în calitate de material didactic a trei ghiduri elaborate cu suportul UCIP IFAD (care vor fi puse la dispoziție pentru reeditare de către UCIP IFAD) după cum urmează:

a) Ghid pentru Autoritățile Publice Locale din mediul rural: Privind adaptarea și implementarea măsurilor de atenuare la schimbările climatice (150 exemplare) https://www.ucipifad.md/wp-content/uploads/2020/07/Ghid-pentru-APL-privind-adaptarea-la-schimbarile-climatice.pdf;

Parametrii tehnici pentru reeditarea ghidului sunt următorii: format A4, bloc interior: 60 pagini, 4+4, broșat prin termoclei (standard 2), hârtie cretată mată, grosimea hârtiei 115gr/m2; coperta 4+0, 300 gr/m2, laminare lucioasă/glossy.

b) Înființarea perdelelor forestiere de protecție în calitate de măsură de adaptare la schimbările climatice (150 exemplare) https://www.ucipifad.md/wp-content/uploads/2020/07/%C3%8Enfiin%C5%A3area-perdelelor-forestiere-de-protec%C5%A3ie-%C3%AEn-calitate-de-m%C4%83sur%C4%83-a-de-adaptare-la-schimb%C4%83rile-climatice.pdf;

Parametrii tehnici pentru reeditarea ghidului sunt următorii: format A4, bloc interior: 60 pagini, 4+4, broșat prin termoclei (standard 2), hârtie cretată mată, grosimea hârtiei 115gr/m2; coperta 4+0, 300 gr/m2, laminare lucioasă/glossy.

c) Înierbarea terenurilor agricole ca metodă de conservare a apei și protejare a solului (150 exemplare) https://www.ucipifad.md/wp-content/uploads/2018/12/Inierbarea-Terenurilor-Agricole-ca-metod%C4%83-de-conservare-a-apei-%C5%9Fi-protejare-a-solului.pdf; Parametrii tehnici pentru reeditarea ghidului sunt următorii: format A4, bloc interior: 80 pagini, 4+4, broșat prin termoclei (standard 2), hârtie cretată mată, grosimea hârtiei 115gr/m2; coperta 4+0, 300 gr/m2, laminare lucioasă/glossy.

3. Identificarea și coordonarea cu UCIP IFAD a listei participanților;

4. Coordonarea cu UCIP IFAD a agendei și a activităților de instruire;

5. Organizarea și desfășurarea propriu zisă a seminarelor de instruire pentru reprezentanții APL-urilor, care va include instruirea teoretică și vizite de teren.

6. Identificarea (închirierea) sălii de instruire pentru orele teoretice și asigurarea cu echipamentul necesar procesului de instruire (laptop, ecran, proiector, conexiune etc.) și se va ține cont de restricțiile epidemiologice cu respectarea măsurilor de protecție contra COVID-19;

7. Identificarea loturilor demonstrative pentru vizitele de teren privind bunele practici de înființare și gestionare a perdelelor/plantațiilor forestiere de protecție (câte un lot pentru fiecare regiune);

8. Identificarea loturilor demonstrative pentru vizitele de tern privind bunele practici de înființare/reabilitare și gestionare a învelișurilor de ierburi (câte un lot pentru fiecare regiune);

9. Asigurarea alimentației participanților la seminar:

a) 1 pauză de cafea și 1 prânz;

b) Apă potabilă pentru participanți în sală și pentru deplasarea în teren;

10. Organizarea transportului pentru deplasarea participanților în teren la loturile demonstrative cu respectarea măsurilor de protecție contra COVID-19;

11. Elaborarea și imprimarea modelului Certificatului de instruire pentru participanții la instruire.

12. Prestarea serviciilor de instruire (150 persoane divizate în 5 grupuri regionale) cu un volum de 8 ore academice per grup, în perioada Mai-Iunie 2022 în corespundere cu activitățile descrise în acești termeni de referință.

Rapoartele și calendarul rezultatelor

Activitatea este planificată de a fi realizată până la 30 iunie 2022 în corespundere cu activitățile descrise în cap. VII și  coordonate cu UCIP IFAD.

Prestatorul de servicii va depune la UCIP IFAD rapoarte de activitate în format electronic (format Word pentru dosarul de arhivă și format PDF (nu mai mare de 2 MB), textul raportului va fi procesat în Word, TNR, 12 Normal, cu interval de 1,0 structurat pe întreaga lățime a paginii.

 

Raportul Descrierea conținutului Termenul de prezentare
Raportul de inițiere ·         Va include planul de activitate și termenii de realizare a sarcinilor.

·         Va prezenta structura/conținutul programului de instruire.

10 zile de  la semnarea contractului
Raport de progres ·         Va prezenta materialele de instruire elaborate pentru participanții la seminare (agenda instruirii, prezentările Power Point, informația despre loturile demonstrative).

·         Datele și agenda desfășurării seminarelor.

·         Lista potențialilor participanți.

·         Conceptul certificatului ce va fi înmânat participanților la seminar.

30 zile de la semnarea contractului
Raportul final ·         Descrierea activităților de instruire, lista participanților în formatul coordonat cu UCIP IFAD, copiile certificatelor de instruire, un set al materialelor de instruire, rezultatele evaluării gradului de satisfacție a participanților, concluzii, recomandări. 60 de zile de la semnarea contractului

 

Prestatorii de servicii vor fi evaluați pentru includerea în lista scurtă a ofertanților în baza următoarelor criterii:

Criterii de evaluare pentru lista scurtă:

Criterii de evaluare Punctaj maxim
1.      Profilul și experiența generală a companiei (ani de activitate cel puțin 3 ani) 10
2.      Experiență (din ultimii 5 ani) în prestarea serviciilor de consultanță și organizarea seminarelor de instruire în domeniul schimbărilor climatice/agriculturii/silviculturii/protecția mediului (cel puțin 1 contract) 40
3.      Personalul echipei are calificări diverse, de preferință în traininguri în domeniile schimbărilor climatice/agriculturii/silviculturii/protecția mediului 30
4.      Experiența anterioară de lucru în teritoriu constituie un avantaj. 10
5.      Experiența anterioară de lucru pentru sectorul public sau organizațiile internaționale/donatoare va constitui un avantaj 10
TOTAL 100

 

Prestatorul de servicii va fi selectat în conformitate cu metoda Metoda (CQS) expusă în Manualul de Procurări IFAD.

Doar companiile care vor fi selectate în Lista scurtă în urma acumulării punctajului de minim 70 de puncte vor fi invitate să prezinte oferta tehnică și oferta financiară.

Scrisoarea de exprimare a interesului va include informațiile care demonstrează experiența și calificarea ofertantului/lor și va fi completată conform modelului obligatoriu al Scrisorii de Exprimare a Interesului.

Scrisoare de exprimare a interesului (MODEL OBLIGATORIU)

Important!

Potențialii ofertanți pot să nu fie admiși la licitație în următoarele cazuri:

  • Compania nu și-a îndeplinit obligațiile și sarcinile în relațiile contractuale anterioare cu UCIP IFAD;
  • Compania este implicată în 3 sau mai multe relații contractuale în derulare cu UCIP IFAD.

Scrisorile de exprimare a interesului autentificate cu semnătura persoanei responsabile și ștampila companiei vor fi transmise electronic la adresa de mai jos până la 28/03/2022, 14.04.2022, ora 10, extins prin relansare 12 MAI ora 17:00 cu mențiunea „Pentru Licitația 14/22 PRR”.

Vă mai informăm că orice modificare sau distorsionare a veridicității informațiilor prezentate în cadrul formularului de concurs poate duce la descalificarea companiei DVS.

Mai multe informații pot fi solicitate în scris la adresa indicată mai jos:

Attn: Nadejda Russu, Senior Procurement Specialist

Ștefan cel Mare și Sfînt bd. 162,  Chișinău, MD-2004

E-mail: procurement@ucipifad.md

Tel. (022) 22 – 18 – 80