Suportul Programelor IFAD în Moldova pentru potențialii beneficiari este orientat atât pe acordarea creditelor și granturilor pentru tineri, femei și micro antreprenori, cât și asistență pentru:
– pregătirea setului de acte pentru finanțare și elaborarea planurilor de afaceri;
– asistență post-finanțare (mentorat) prin dezvoltarea abilităților antreprenoriale prin mai multe instrumente și activități individuale sau de grup;
– Centrul educațional multifuncțional la distanță E-LEARNING.
Prin intermediul Proiectului „Îmbunătățirea capacităților pentru transformarea zonei rurale” (IFAD VIII) inițierii și implementării proiectului investițional oferim:
A. ASISTENȚĂ CONSULTATIVĂ și DEZVOLTAREA PLANURILOR DE AFACERI
Tinerii și femeile antreprenoare, care intenționează să dezvoltare o afacere în domeniul agricol și sunt interesate de accesarea creditelor cu porțiune de grant în cadrul Proiectului Îmbunătățirea capacităților pentru transformarea zonei rurale (IFAD VIII), beneficiază gratuit de asistență și suport la evaluarea primară a eligibilității pentru obținerea finanțării, consultanță la pregătirea pachetului de documente în procesul de aplicare la instituțiile partere, inclusiv servicii de elaborare a planului de afaceri.
Compania de consultanță acreditată pentru implementarea programului de Mentorat este Centrul de Consultanță în Afaceri. Datele de contact pot fi accesate aici
B. MENTORATUL ÎN BUSINESSUL AGRICOL
Tinerii și femeile antreprenoare, care au accesat finanțare cu porțiune de grant în cadrul acestui proiect, beneficiază gratuit de asistență post-finanțare (mentorat) *.
Mentoratul în businessul agricol include 4 tipuri de activități:
Mentorat individual 1 la 1 – este interacțiunea individuală între beneficiar (mentorat) și mentor. La etapa inițială se efectuează o ședință de fezabilitate a afacerii și planificare în baza Foii de parcurs și Caietul Antreprenorului (Workbook). Mentorul va analiza Modelul de Business, lanțul valoric și procesele afacerii împreună cu beneficiarul și îl va ghida în planificarea economică a afacerii.
Fiecare beneficiar (mentorat) dispune de 4 întâlniri individuale cu un mentor, a câte 90 min, din care cel puțin 2 întâlniri vor fi fizic, în teren, la compania beneficiarului.
E-mentorat – include servicii de consultanță a mentorului prin intermediul mijloacelor de comunicare alternative (rețele de comunicare online, telefon, e-mail), în cadrul cărora, mentorul va răspunde la întrebările referitoare la activitatea cotidiană a beneficiarului.
Mentorat în grup – include sesiuni de interacțiune în grup pentru a aborda subiecte de interes comun. În cadrul sesiunilor se va face schimb de informații între participanți, pentru a se inspira și ghida reciproc, se vor discuta constrângerile și ideile de dezvoltare ale fiecăruia.
Vor fi organizate în total 22 sesiuni, cu 6 participanți în grup. Modul de desfășurare va fi online sau fizic.
Training-uri/workshop-uri de dezvoltare a capacităților
Vor fi desfășurate 2 tipuri de traininguri:
- Hard skills – unde se vor pune în discuție subiecte privind dezvoltarea afacerii: managementul unei afaceri (planificarea afacerii, management financiar, evidența mijloacelor, proceselor și resurselor); promovarea și vânzarea produselor, managementul activităților post-producție, managementul personalului, managementul calității produselor.
- Soft skills – unde se vor aborda subiecte precum: dezvoltarea gândirii creative, leadership, autocritica și cunoașterea de sine, toleranța la risc, motivația, determinarea și alte abilități utile pentru reziliența în afaceri.
Vor fi organizate în total 4 evenimente a câte 4 ore academice, cu numărul de participanți în funcție de interesul manifestat, inclusiv o grupă formată exclusiv de femei. Training-urile se vor desfășura online. Urmărește pagina de Facebook a UCIP IFAD și Centrul de Consultanță în Afaceri pentru a fi la curent cu toate evenimentele.
Sesiuni de socializare/networking și învățare de la fermieri lideri
Sesiunile de socializare (networking) și învățare de la fermieri lideri din diverse domenii agricole include întâlniri – ,,Discută cu un FERMIER” în cadrul cărora vor fi antrenați fermieri din domeniul în care activează beneficiarii, cei care au reușit să își dezvolte afacerea de la scară micro, cu resurse foarte limitate – la scară medie și/sau mare, care dețin experiența, abilitățile, cunoștințele necesare și care sunt dispuși să facă un transfer de cunoștințe și competențe tinerilor și femeilor fermieri.
Sesiunile pentru fermieri lideri vor fi organizate fizic sau online în dependență de disponibilitatea, competențele și posibilitățile digitale ale participanților.
Acces la comunitatea virtuală a beneficiarilor Proiectului
Beneficiarii de finanțare, din momentul în care au fost incluși în lista participanților Programului de Mentorat (PM), vor fi incluși într-o comunitate virtuală (telegram) pentru a interacționa și face schimb de informații.
Platforma va oferi participanților ocazia de a pune întrebări sau de a disemina invitații la evenimente de profil. Aceasta va fi accesibilă ulterior chiar și după închiderea PM ca o modalitate de a menține sustenabilitatea programului. Numărul beneficiarilor este nelimitat.
https://t.me/+9-mI0Rlzc98yM2Zi
Compania de consultanță acreditată pentru implementarea PM este Centrul de Consultanță în Afaceri. Datele de contact pot fi accesate aici
*Proiectul Îmbunătățirea Capacităților pentru Transformarea Zonei Rurale (TRTP) a fost lansat în 2021 cu o durată de implementare de 6 ani.
C. PLATFORMA E-LEARNING AGRI BUSINESS DEVELOPMENT CENTER (în dezvoltare)
Este un centru educațional multifuncțional online în suportul dezvoltării businessului agricol, care va oferi acces utilizatorilor la o gamă largă de resurse și instrumente: cursuri online, webinare, quiz-uri, instrumente financiare, colecții media (video-uri, ghiduri, articole) ș.a.