,,Extins 22.06.2021”Cerere de exprimare a interesului pentru realizarea Studiului pre-fezabilitate privind introducerea produselor digitale și soluțiilor FinTech pentru transformarea sectorului AEÎ și Crearea/modernizarea paginii web a ANCAEI (www.aei.md)

Număr 37/21 PRR
Categorie ABDS
Data lansării Iteratia 1: 18 mai 2021 15:00Iteratia 2: 08 iun 2021 12:00
Data de încheiere Iteratia 1: 08 iun 2021 10:00Iteratia 2: 22 iun 2021 10:00

I  Contextul activității

Pentru a stimula creșterea activităților agricole strategice și de afaceri în sectorul rural din Moldova, Guvernul Republicii Moldova a semnat cu Fondul Internațional pentru Dezvoltare Agricolă (IFAD) un Acord cu privire la finanțarea Proiectului de Reziliență Rurală (IFAD VII).

Una dintre sub-componentele PRR prevede suport pentru dezvoltarea sectorului AEÎ, inclusiv asistență ANCAEÎ, care în conformitate cu prevederilor Legii nr. 139/2007, în calitate de asociație centrală, organism unic, are drept scop contribuirea la dezvoltarea durabilă a AEÎ și îmbunătățirea calității serviciilor acordate de către acestea membrilor lor.

ANCAEÎ este instituția specializată în acordarea suportului și dezvoltarea sectorului AEÎ. ANCAEÎ își desfășoară activitatea în conformitate cu Legea asociațiilor de economii și împrumut nr. 139/2007 din 21.06.2007, regulamente aferente, precum și actele normative din domeniu și promovează interesele și drepturile membrilor săi pentru dezvoltarea potențialului uman și profesional.

AEÎ sunt reglementate de CNPF și activează în conformitate cu Legea asociațiilor de economii și împrumut nr. 139/2007  din 21.06.2007.

Toate activitățile de dezvoltare a sectorului AEÎ sunt coordonate și aprobate de către Consiliului ANCAEÎ, dintre care doi membri sunt reprezentanți ai CNPF.

În acest context, UCIP IFAD va oferi suport și va selecta o companie de consultanță cu experiență în dezvoltarea și implementarea soluțiilor IT, produse digitale și soluțiilor de tehnologii financiare (FinTech), pentru implementarea următoarelor două activități principale:

1.  Realizarea Studiului pre-fezabilitate privind introducerea produselor digitale și soluțiilor FinTech pentru transformarea sectorului AEÎ

2. Crearea/modernizarea paginii web a ANCAEI (aei.md)

II Activitățile cheie

Activitatea 1: Realizarea studiului pre-fezabilitate privind introducerea produselor digitale și soluțiilor FinTech pentru transformarea sectorului AEÎ

Compania de consultanță selectată va fi responsabilă de  realizarea Studiului pre-fezabilitate privind introducerea produsele digitale și soluțiile FinTech pentru transformarea sectorului AEÎ, care va include cel puţin următoarele aspecte:

1. Prezentarea practicilor internaționale privind produsele digitale și soluțiile FinTech aplicate de către instituțiile financiare ne-bancare, cu expunerea detaliată a mecanismelor de funcționare.

2. Cercetarea informațiilor privind produsele digitale și soluțiile FinTech aplicate de instituțiile financiare din Moldova.

3. Evaluarea necesității și identificarea opțiunilor strategice pentru introducerea produsele digitale și soluțiile FinTech în activitatea AEÎ.

4. Analiza SWOT privind introducerea produselor digitale și utilizarea soluțiilor FinTech în activitatea AEÎ pentru transformarea digitală a sectorului AEÎ. Elaborarea analizei efectelor directe și indirecte.

5. Prezentarea soluțiilor pentru transformarea digitală a sectorului AEÎ. Pregătirea premiselor de implementare și a liniilor directoare pas cu pas

6. Descrierea modelului posibil și real de integrare a produselor digitale și soluțiilor FinTech în activitatea AEÎ reieșind din infrastructura existentă. Dezvoltarea scenariilor de analiză.

7. Estimarea costurilor de investiție și de operare pentru introducerea a cel puțin 2 (două) soluții digitale noi în activitatea AEÎ. Pregătirea analizei preliminare cost-beneficiu.

8. Identificarea partenerilor strategici (companii FinTech, prestatori de servicii financiare, investitori ș.a.) pentru dezvoltarea produselor digitale și implementarea soluțiilor FinTech în activitatea AEÎ.  Elaborarea cerințelor specifice și a specificațiilor tehnice.

 Cercetarea informațiilor și coordonarea activității va fi realizată în strânsă cooperare cu părțile interesate (CNPF, ANCAEÎ, UCIP IFAD) în transformarea digitală a sectorului AEÎ.

Studiul are drept scop încurajarea sectorului AEÎ pentru deschiderea noilor canale alternative de distribuție, pentru a îmbunătăți acoperirea geografică și a oferi noi produse și servicii inovatoare beneficiarilor.

Activitatea 2: Crearea/modernizarea paginii web a ANCAEI (www.aei.md)

Compania de consultanță va fi responsabilă de crearea/ modernizarea paginii web a ANCAEI (www.aei.md), care va avea următoarele sarcini de bază:

1. Elaborarea documentației tehnice – Compania de consultanță selectată în baza Termenilor de Referință și discuțiilor cu reprezentanții ANCAEÎ determină și analizează̆ cerințele, proiectează̆ și prezintă structura website-ului și creează Proiectul Tehnic, care va conține informație detaliată privind:

– arhitectura soluției;

– modelul conceptual și fizic al datelor;

– totalitatea componentelor website-ului și interacțiunea între acestea;

– necesarul de resurse hard și soft pentru funcționare,

– principiile de elaborare a interfeței administrator și utilizator;

– utilizatorii și rolurile acestora;

2. Prezentarea propunerilor arhitecturii paginii web și de design – Compania de consultanță dezvoltă designul grafic al website-ului (schița interfață de utilizator (UI/ UX)). Vor fi prezentate cel puțin 2 propuneri de prezentare a website-ului, iar apoi va fi elaborat designul grafic, care va fi coordonat și aprobat de ANCAEÎ.

3. Elaborarea prototipului software a paginii web www.aei.md  (BETA) – Compania de consultanță în baza ToR și Proiectului Tehnic aprobat dezvoltă codul program al website-ului, integrează̆ designul grafic și modulele acestuia într-o versiune prototip al sistemului informatic, testează prototipului final al website-ului.

4. Implementarea website-ului – La această etapă Compania de consultanță împreună cu Beneficiarul implementează și testează sistemul în condițiile de exploatare experimentală și depistează erorile, problemele de performanță etc. Toate licențele terților pentru securitatea, siguranța și eficiența platformei vor fi incluse.

5. Transferul de date și informații de pe pagina existentă www.aei.md –  Compania de consultanță în cooperare cu ANCAEÎ transferă informația de pe versiunea veche a site-ului pe cea nouă și le adaptează conținutului și funcționalităților paginii web noi create.

6. Elaborarea Ghidului de utilizare, care va include instrucțiuni, linii directoare și standarde cu privire la structura gestionare a website-ului pentru administrator.

7. Darea în exploatare a website-ului, va începe odată cu aprobarea procesului verbal de testare de către ANCAEÎ și UCIP IFAD a paginii web în varianta prezentată și semnarea actului de predare în exploatare. La această etapă Compania de consultanță plasează versiunea nouă a paginii web ANCAEI pe domeniul www.aei.md  și predă ANCAEÎ codurile sursă a tuturor componentelor website-ului și alte informații necesare pentru administrarea website-ului.

8. Organizarea de sesiuni de instruire, care va cuprinde instruirea online în limba română a unui reprezentant responsabil de gestiunea paginii web din cadrul ANCAEÎ (maxim 2 ore).

9. Servicii de garanție, suport și mentenanță a paginii web –  Compania de consultanță oferă timp de 12 luni asistență reprezentanților ANCAEÎ, pentru eliminarea deficiențelor și erorilor depistate în funcționarea website-ului.

Compania de consultanță își va asuma mentenanța sistemului pentru o perioadă de 12 luni de la semnarea acceptanței finale a sistemului și va specifica în oferta financiară costurile aferente acesteia.

Drept modele de pagini web, care corespund așteptărilor ANCAEI și UCIP IFAD sunt următoarele:

1 https://www.creditunion.ie/

2 https://www.ucipifad.md/

3  https://mobiasbanca.md/

 

III Companiile de consultanță vor fi evaluate p/u includerea lor în lista-scurtă în baza următoarelor criterii:

Criterii de calificare Punctaj maxim
1.       Persoană juridică înregistrată în Republica Moldova de cel puțin 3 ani în domeniul software-ului și serviciilor IT 15
2.       Experiență în dezvoltarea și implementarea paginilor web de complexitate similară în ultimii 5 ani  (cel puțin 3 pagini web elaborate, se vor prezenta link-urile) 30
3.       Experiență în cercetarea, proiectarea, dezvoltarea și/sau implementarea produselor digitale și implementarea soluțiilor FinTech (cel puțin 2  proiecte) 35
4.       Experiența anterioară în furnizarea de servicii sau asistență IT în sectorul financiar sau de creditare va constitui un avantaj 10
5.       Experiență de colaborare cu proiecte de finanțare internaționale (World Bank, EU, UCIP IFAD, UNDP, UN etc.)  (nr. de instituții) 5
6.      Valoarea medie a lichidității curentă pentru ultimii 3 ani (active curente raportate la datorii curente) este mai mare de 1 (se va calcula media din perioada anilor 2018-2020) 5

De la trei până la opt companii vor fi selectate in Lista scurta. Scorul de trecere pentru Lista scurtă este de 70%.

Scrisoarea de exprimare a interesului va include materiale și informațiile care demonstrează experiența și calificarea consultantului, si va fi completată conform modelului (model obligatoriu) pe care îl puteți descărca mai jos.

Cererile de exprimare a interesului vor fi transmise la adresa de mai jos (prin e-mail) până la 22. 06.2021  08-06-2021, ora 10:00.

Mai multe informații pot fi solicitate în scris la adresa indicată mai jos:

Unitatea Consolidată pentru Implementarea Programelor IFAD (UCIP IFAD)

Attn: Nicolae Babără, Specialist Procurări, of.  1307,

Ștefan cel Mare și Sfînt, 162,  Chișinău,

MD-2004,  Republica Moldova.

E-mail: procurement@ucipifad.md