“Extins 11.01.2021″Cerere de exprimare a interesului: Selectarea unei companii de consultanță pentru acordarea asistenței la elaborarea planurilor de afaceri solicitanților de finanțare din cadrul Programelor IFAD

Număr 63/20 PRR
Categorie ABDS
Data lansării Iteratia 1: 17 dec 2020 10:00Iteratia 2: 04 ian 2021 11:00
Data de încheiere Iteratia 1: 04 ian 2021 10:00Iteratia 2: 11 ian 2021 10:00

Pentru sporirea veniturilor populației din Moldova și consolidarea rezilienței acesteia la factorii de mediu, economici si sociali, Guvernul Republicii Moldova a semnat cu Fondul Internațional pentru Dezvoltare Agricolă (IFAD) un Acord cu privire la finanțarea Proiectului de Reziliență Rurală (PRR).
Una din activitățile de bază ale PRR prevede accesul la servicii financiare pentru diferite grupuri țintă, inclusiv tinerii antreprenori, micro-antreprenorii și grupuri de producători.
În cadrul PRR, adițional serviciilor financiare, grupurile țintă pot beneficia de suport și asistență tehnică la elaborarea planurilor de afaceri și dezvoltarea capacităților antreprenoriale.
În acest context, UCIP IFAD va selecta o companie (în continuare prestator de servicii) cu experiență în prestarea serviciilor de consultanță în dezvoltarea afacerilor pentru acordarea asistenței și suportului la elaborarea planurilor de afaceri pentru solicitanții de finanțare din cadrul Programelor IFAD în derulare.

I. Domeniul de aplicare a serviciilor
Scopul activității vizează următoarele grupuri de beneficiari, care urmează să beneficieze de finanțare din cadrul Programelor IFAD în derulare:
1. Tinerii antreprenori – beneficiari de credite investiționale pe termen mediu și lung pentru finanțarea afacerilor agricole și non-agricole, acordate prin intermediul instituțiilor financiare participante (IFP);
2. Micro-antreprenorii – beneficiarii de granturi pentru dezvoltarea afacerilor din remitențe, acordate prin intermediul Asociațiilor de Economii și Împrumut;
3. Membri ai Grupurilor de producători – beneficiari de granturi pentru crearea centrelor de procesare/colectare/stocare ce va genera valoare adăugată produselor obținute de membrii grupului.
II. Activitățile cheie
Prestatorul de servicii va fi responsabil de acordarea asistenței la elaborarea planurilor de afaceri pentru solicitanții de finanțare, în cadrul Programelor IFAD, care vor include următoarele sarcini:
1. identificarea necesităților solicitantului și analiza eligibilității pentru aplicare în cadrul Programelor IFAD ;
2. acordarea consultanței necesare privind inițierea/dezvoltarea afacerii pe durata elaborării planului de afaceri;
elaborarea planului de afaceri corespunzător grupului țintă și oportunităților de finanțare disponibile în cadrul Programelor IFAD.
Nr. estimativ de beneficiari de finanțare și, corespunzător, de asistență la elaborarea planurilor de afaceri se prezintă în tabelul de mai jos:

III. Cerințe minime de eligibilitate:
a) Cerințe de calificare pentru prestatorul de servicii
• Experiență companiei de cel puțin 3 ani în prestarea serviciilor de consultanță pentru antreprenori (informare, instruire, consultanță, elaborare a planurilor de afaceri și promovare a afacerii etc.)
• Experiență în elaborarea planurilor de afaceri pentru beneficiari ai proiectelor de finanțare internaționale (UCIP IFAD, UNDP, UN etc.)
• Personal cu experiență relevantă în pentru îndeplinirea sarcinii.
b) Componența echipei de experți:
• Team leader – responsabil de planificarea, implementarea și monitorizarea activităților proiectului, cu experiență profesională în poziții de conducere echipă
• Analist financiar – responsabil de consultanța antreprenorilor și elaborarea planurilor de afaceri
c) Cerințe de calificare pentru personalul cheie
Team leader:
• Studii în domeniul finanțe/ business și administrare sau alte domenii relevante
• Experiență de team leader în coordonarea, monitorizarea şi implementarea de proiecte de consultanță pentru antreprenori (minim 2 proiecte în ultimii 3 ani)
Analist financiar:
• Studii în domeniul finanțe/ business și administrare sau alte domenii relevante
• Experiență de cel puțin 3 ani în elaborarea planurilor de afaceri
IV. Companiile de consultanță vor fi evaluate p/u includerea lor în lista-scurtă în baza următoarelor criterii:

 

*Fiecare expert va fi evaluat după numarul anilor de experiența in activități similare concursului
Prestatorul de servicii va fi selectat in conformitate cu Metoda de Selectare Bazată pe Calificarea Consultanților (CQS) expusă in Manualul de Procurări IFAD.

Scrisoarea de exprimare a interesului va include materiale și informațiile care demonstrează experiența și calificarea ofertantului, completată conform modelului Scrisorii de Exprimare a Interesului pe care o găsiți în josul paginii.

Expresiile de interes vor fi transmise în scris la adresa de mai jos (personal, prin poștă, sau e-mail) până la 04.01.2021, 11.01.2021 ora 10:00.

Mai multe informații pot fi solicitate în scris la adresa indicată mai jos:
Unitatea Consolidată pentru implementarea programelor IFAD (UCIP IFAD)
Attn: Nicolae Babără, Specialist Procurări, of. 1307,
bd. Ștefan cel Mare și Sfînt, 162, Chișinău,
MD-2004, Republica Moldova.
E-mail: procurement@ucipifad.md