Consultant granturi

Număr 01/22 PRR
Categorie ASAP
Data lansării 21 ian 2022 16:00
Data de încheiere 11 feb 2022 17:00

Unitatea Consolidată pentru Implementare Programelor IFAD (UCIP IFAD) a fost creată în anul 2000 de către Guvernul Republicii Moldova pentru a implementa programele de dezvoltare rurală și agricolă finanțate din contul Fondului Internațional pentru Dezvoltare Agricolă (IFAD), cu sediul în Roma, Italia. Actualmente, UCIP IFAD implementează în Republica Moldova două proiecte – PRR (IFAD VII) și TRTP (IFAD VIII).

Guvernul Republicii Moldova a recepționat finanțare de la IFAD pentru implementarea Proiectului de Reziliență Rurală (PRR) și intenționează să aplice o parte din aceste resurse pentru recrutarea serviciilor oferite de un consultant individual care va activa în calitate de consultant granturi.

În acest sens, UCIP IFAD intenționează să angajeze un  consultant granturi cu normă întreagă, cu o bună experiență în managementul gospodăriilor agricole și/sau în dezvoltarea agriculturii. Consultantul va fi implicat în principal în implementarea granturilor de investiții pentru activități reziliente la nivelul gospodăriilor agricole, prevăzute în subcomponenta 1.2. Adaptarea fermierilor prin investiții rezistente la schimbările climatice din cadrul Proiectului de Reziliență Rurală (PRR-IFAD VII). Granturile de care consultantul va fi responsabil sunt direcționate către micii fermieri pentru a stimula investițiile în tehnologii de producție și post-recoltare pentru “primii care adoptă rapid” inovațiile rezistente la schimbările climatice. Consultantul granturi va lucra în echipă cu consultantul național privind reziliența la schimbările climatice, sub supravegherea Specialistului superior în reziliență la schimbările climatice.

Consultantul granturi va fi angajat cu normă întreagă și va lucra în echipă cu consultantul național privind reziliența la schimbările climatice și sub supravegherea Specialistului superior în reziliență la schimbările climatice (conform organigramei UCIP IFAD). Scopul principal al activității consultantului este gestionarea și implementarea subcomponentei găsi soluții la probleme, întârzieri și blocaje, asigurându-se că programul de implementare a proiectului este efectuat în termen.

 CONSULTANTUL GRANTURI VA AVEA PRINCIPALELE ATRIBUȚII ȘI RESPONSABILITĂȚI:

  • Pregătirea scrisorilor de notificare care urmează să fie trimise beneficiarilor de granturi după selecția finală și aprobarea beneficiarilor și a granturilor pentru investiții de către Comisia de selectare (CS).
  • Redactează contractele pentru alocarea granturilor către beneficiarii de granturi și asigură legătura cu beneficiarii de granturi pe parcursul întregului proces până la plata granturilor;
  • Elaborarea pachetului de documente legate de contul escrow (de exemplu, contracte escrow/contracte fiduciare: banca, UCIP IFAD și beneficiarul grantului, notificarea de transfer al contului escrow) și asigurarea legăturii cu băncile în cauză în vederea îndeplinirii procedurii escrow.
  • Colectarea de la beneficiarii de granturi și verificarea documentelor de confirmare a achiziției de bunuri.
  • Acordarea sprijinului consultativ și informațional necesar beneficiarilor de granturi.
  • Asigurarea unei înregistrări permanente a progreselor înregistrate în vederea plății granturilor și întreprinderea acțiunilor necesare pentru a preveni orice întârziere în plata granturilor.
  • Completarea dosarului solicitantului de granturi, în versiune electronică și tipărită, cu documente elaborate după selecția finală și aprobarea beneficiarilor și a granturilor pentru investiții de către Comisiei de selectare (CS), în conformitate cu cerințele IUCIP IFAD.
  • Efectuarea de vizite pe teren la beneficiari cu scopul de a verifica respectarea scopului grantului acordat, dacă este necesar.
  • Pregătirea actelor de donație pentru transmiterea grantului la finalizarea contractului și respectarea de către beneficiar a prevederilor contractuale care urmează să fie semnate între UCIP și beneficiarul grantului.
  • Asigurarea implementării corespunzătoare a activităților în conformitate cu planul de lucru și bugetul anual, cu Manualul de implementare operațional și cu documentele de proiect IFAD VII.
  • Acordarea sprijinului în elaborarea rapoartelor anuale/semestriale de activitate în implementarea subcomponentei.
  • Supravegherea și menținerea unui control puternic al calității serviciilor prestate de către consultanți, furnizori și prestatori de servicii;
  • Pregătirea termenilor de referință pentru procurări de bunuri și servicii;
  • Verificarea volumului și calității serviciilor furnizate de experți, furnizori de servicii, examinează rapoartele, protocoalele de finalizare a serviciilor, contrasemnează notele de proces-verbal pentru plățile experților și furnizorilor de servicii contractați pentru implementarea activităților;
  • Menținerea unei coordonări/legături strânse cu toți partenerii tehnici de implementare (ministere și agenții guvernamentale, mass-media, furnizori privați de servicii, ONG-uri și alte părți interesate);
  • Contribuirea la identificarea, conceperea și crearea de canale pentru diseminarea, schimbul și crearea de rețele de informații regulate în rândul comunităților de părți interesate (de la nivel local la nivel național);
  • Oferirea sprijinului în diseminarea publicațiilor și a materialelor.
  • Colaborarea cu colegii UCIP IFAD și cu părțile interesate (ONG-uri, asociații comunitare, sectorul privat etc.) în vederea implementării activităților componentei;
  • Participarea la organizarea de reuniuni, conferințe și ateliere de lucru în legătură cu componenta gestionată;
  • Participarea la elaborarea publicațiilor de sensibilizare și a ghidurilor privind cele mai bune practici produse prin intermediul componentei;
  • Acordarea de sprijin și îndrumare pentru colectarea datelor și informațiilor necesare pentru a întreprinde o monitorizare și o evaluare eficientă a tuturor activităților incluse în componentă.
  • Asigurarea îndeplinirii altor sarcini și responsabilități, conform atribuțiilor.

Atragem atenția consultanților interesați asupra politicii IFAD privind combaterea spălării banilor și combaterii finanțării terorismului[1]  și a politicilor revizuite IFAD privind prevenirea fraudei și corupției în activitățile și operațiunile sale[2]. Acesta din urmă stabilește dispozițiile IFAD privind practicile interzise. În plus, IFAD încearcă să asigure un mediu de lucru sigur, fără hărțuire, inclusiv hărțuire sexuală, și fără exploatare și abuz sexual în activitățile și operațiunile sale, așa cum este detaliat în politica sa de prevenire și răspuns la hărțuire sexuală, exploatare și abuz sexual[3].

Consultanții interesați de această poziție nu vor avea niciun conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil cu UCIP IFAD. Consultanții cu un conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil vor fi descalificați, cu excepția cazului în care se aprobă selectarea acestora în mod explicit și în așa circumstanțe de către Oficiul Central IFAD.

Consultanții potențiali sunt considerați a avea un conflict de interese dacă a) au o relație care le oferă informații necuvenite sau nedivulgate despre sau influență asupra procesului de selecție și a executării contractului sau b) au o relație de afaceri sau de familie cu un membru a consiliului de administrație al clientului sau a personalului său, a Fondului sau a personalului său sau a oricărei alte persoane care a fost, a putut sau ar putea fi implicată în mod rezonabil direct sau indirect în orice parte a (i) pregătirii anunțului, (ii) procesul de selecție pentru această achiziție sau (iii) executarea contractului. Consultanții au obligația permanentă de a dezvălui orice situație de conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil în timpul pregătirii dosarului de participare, a procesului de selecție sau a executării contractului. Nedivulgarea corectă a oricăreia dintre situațiile menționate poate duce la acțiuni adecvate, inclusiv descalificarea consultantului, rezilierea contractului și orice altul, după caz, în conformitate cu Politica IFAD privind prevenirea fraudei și corupției în proiectele și operațiunile sale.

UCIP IFAD invită consultanții individuali eligibili să-și manifeste interesul pentru furnizarea serviciilor de consultant în domeniul granturilor. Candidații interesați ar trebui să furnizeze informații care să demonstreze că au calificările necesare și experiența relevantă pentru a presta serviciile solicitate sub forma unui Curriculum Vitae (CV), a unei Scrisori de intenție (Cover Letter) și a 2-3 referințe profesionale de la angajatorii anteriori incluse în CV (nume, prenume, date de contact). Consultantul va fi selectat în conformitate cu metoda de selectare a consultanților individuali (ICS) stabilită în Manualul de achiziții IFAD care poate fi accesat la https://www.ifad.org/documents . Interviurile (format fizic și/sau online) vor fi realizate ca parte a procesului de selecție.

CRITERIILE DE SELECTARE SUNT:

Criteriu Ponderea
1. Calificări: generale 15
·           Diplomă de licență în domeniul agriculturii sau activități conexe, contabilitate, finanțe, studii juridice sau alte domenii relevante sarcinii. 15
2. Experiență anterioară specifică în domeniul pentru postul vacant: 40
·           Cel puțin 2 ani de experiență practică în unul dintre domeniile: agricultură, dezvoltarea afacerilor, implementarea de programe de grant, proiecte de dezvoltare sau în alte domenii conexe. 15
·           Cunoștințe în domeniul managementului gospodăriei agricole și/sau al dezvoltării agriculturii și/sau al mașinilor/echipamentelor agricole. 15
·           Experiență de lucru cu diferite părți interesate la nivel național și/sau local în domeniul agriculturii, dezvoltării rurale, protecției mediului, inclusiv cu autoritățile publice centrale și locale, sectorul privat, societatea civilă și agențiile internaționale partenere de dezvoltare; 10
3. Competențe (prin Interviu pentru candidații care au obținut cel puțin 35 de puncte la criteriile de mai sus 1 – 2): 45
·            Competențe lingvistice: Cunoașterea fluentă a limbii române; bună cunoaștere a limbii engleze și ruse. 5
·            Competențe de utilizare a calculatorului, în special Microsoft Office Tools. Cunoștințe minime de utilizare a Excel. 5
·            Abilități excelente de comunicare (scrisă și verbală), de relaționare și de coordonare cu diverse părți interesate, abordare creativă și pragmatică a rezolvării problemelor, buna organizare și orientare către detalii. 15
·            Testul de competență. 20
TOTAL 100

 

Orice cerere de clarificare privind acest anunț trebuie transmisă prin e-mail la adresa de mai jos procurement@ucipifad.md până cel târziu la 9 Februarie 2022. Clientul va oferi răspunsuri la toate cererile de clarificare până la 10 Februarie 2022.

Expresiile de interes sub formă de CV (cu includerea a 2-3 referințe profesionale cum este solicitat mai sus), Scrisoarea de intenție și Formularul de certificare (self-certification form) trebuie să fie livrate în formă scrisă la adresa de mai jos (personal, prin poștă sau prin e-mail) până la 11 Februarie 2022, ora 17:00.

Attn: Nadejda Russu, Specialist superior în procurări

Ștefan cel Mare și Sfînt bd. 162,  Chișinău, MD-2004

E-mail: procurement@ucipifad.md

Tel. (022) 22 – 18 – 80

[1] The policy is accessible at https://www.ifad.org/en/document-detail/asset/41942012.

[2] The policy is accessible at www.ifad.org/anticorruption_policy.

[3] The policy is accessible at https://www.ifad.org/en/document-detail/asset/40738506.