Extins, prin relansare: Selectarea prestatorilor de servicii la elaborarea, imprimarea materialelor tipografice și sisteme de prezentare a informației

Număr 27/23 TRTP
Categorie Admin
Data lansării Iteratia 1: 13 iun 2023 10:00Iteratia 2: 04 iul 2023 10:00
Data de încheiere Iteratia 1: 29 iun 2023 10:00Iteratia 2: 24 iul 2023 10:00

1. UCIP IFAD (numit în continuare „clientul” sau „entitatea achizitoare”) a primit o finanțare din partea Fondului Internațional pentru Dezvoltare Agricolă („Fondul” sau „IFAD”) pentru acoperirea costurilor proiectului „Îmbunătățirea capacității de transformarea zonei rurale TRTPși intenționează să utilizeze o parte din această finanțare pentru achiziția pentru care este emisă această cerere de ofertă.

Utilizarea oricărei finanțări IFAD trebuie supusă aprobării IFAD, în conformitate cu clauzele și condițiile acordului de finanțare, precum și cu regulile, politicile și procedurile IFAD. Totodată, IFAD și personalul cu funcții de răspundere al acestuia, agenți și angajați, nu trebuie și nu pot în niciun fel să răspundă și să fie trași la răspundere prin niciun fel de procese, proceduri, reclamații, cereri de daune sau printr-o altă formă de răspundere, de orice natură, clamate/invocate de către vreo parte, în legătură cu Proiectul Îmbunătățirea capacității de transformarea zonei rurale TRTP

2. Această achiziție se bazează pe metoda de cumpărare națională/internațională, așa cum este prevăzută în Manualul de achiziții al IFAD, care poate fi accesat prin intermediul site-ului de web al IFAD la ifad.org/project-procurement .

3. Ofertantul nu trebuie să aibă niciun conflict de interese, fie el real, potențial sau perceput în mod rezonabil ca atare. Ofertantul care are un astfel de conflict de interese, fie el real, potențial sau perceput în mod rezonabil ca atare, trebuie descalificat, cu excepția situațiilor în care acesta este aprobat în mod explicit altfel de către Fond. Ofertantul, inclusiv angajații și respectiv, afiliații săi, este considerat a avea un conflict de interese în situația în care vreunul dintre cei menționați:

a. are o relație care îi oferă informații nejustificate sau nedivulgate public despre procesul de evaluare și/sau executarea contractului sau poate avea influență asupra acestor procese,

b. participă la mai multe oferte în cadrul acestei acțiuni de achiziție,

c. are o relație de afaceri sau de familie cu un membru al consiliului de administrație al cumpărătorului sau cu angajații acestuia, cu Fondul sau cu angajații acestuia sau cu orice altă persoană care a fost, este sau ar putea să fie în mod rezonabil implicată, direct sau indirect, în oricare parte din:

i. pregătirii acestei cereri de oferte,

ii. procesului de selecție pentru această achiziție sau

iii. executării contractului.

Ofertantul și furnizorul au obligația permanentă de a dezvălui cu promptitudine orice situație de conflict de interese, fie el real, potențial sau perceput în mod rezonabil ca atare, apărut în timpul pregătirii ofertelor, a procesului de (selecție și) evaluare sau a executării contractului. Nedivulgarea corectă și promptă a oricărei situații aici menționate poate conduce la declanșarea unor acțiuni adecvate de contracararea efectelor, inclusiv descalificarea ofertantului, rezilierea contractului și orice altă acțiune considerată necesară, după caz, în conformitate cu Politica IFAD privind prevenirea fraudei și corupției în proiectele și operațiunile sale [1].

4. Toți ofertanții sunt obligați să respecte Politica revizuită a IFAD privind prevenirea fraudei și corupției în activitățile și operațiunile sale (numită în continuare, „Politica anticorupție a IFAD”) când concurează pentru atribuirea contractului sau în timpul executării lui.

a. Dacă se stabilește că un ofertant sau oricare dintre angajații sau agenții săi, sau sub-consultanții, subcontractanții, prestatorii de servicii, furnizorii, sub-furnizorii și/sau angajații sau agenții acestora s-au angajat, direct sau indirect, în oricare din practicile interzise definite în Politica anticorupție a IFAD sau în acte de hărțuire sau exploatare sexuală și/sau abuz sexual, așa cum sunt acestea definite în Politica IFAD privind Prevenirea și abordarea faptelor de hărțuire și exploatare sexuală și abuz sexual[2] în timpul participării la licitație sau al executării contractului, oferta sa poate fi respinsă sau contractul poate fi reziliat unilateral de către cumpărător.

b. În conformitate cu Politica anti-corupție IFAD, Fondul poate investiga și, dacă este cazul, sancționa entitățile și persoanele, inclusiv prin excluderea acestora (fie pe termen nelimitat, fie pentru o perioadă de timp stabilită) de a mai participa la orice activitate sau operațiune finanțată sau administrată de IFAD. Excluderea include, printre altele, neeligibilitatea pentru:

i. atribuirea unui contract finanțat de IFAD sau să beneficieze financiar sau în orice alt mod de un astfel de contract;

ii. nominalizarea sa ca subcontractant, consultant, producător, furnizor, sub-furnizor, agent sau prestator de servicii al unei firme de altfel eligibile, căreia i se atribuie un contract finanțat de IFAD; și

iii. ca să primească veniturile din orice fel de împrumut sau subvenție furnizate de către Fond.

Fondul poate, de asemenea, să recunoască în mod unilateral excluderile eligibile instituite de către oricare dintre instituțiile financiare internaționale semnatare ale Acordului pentru recunoașterea mutuală a deciziilor de excludere.

c. Ofertanții și oricare dintre angajațiil și agenții acestora, precum și sub-consultanții, subcontractanții, prestatorii de servicii, furnizorii, sub-furnizorii, respectiv angajații și agenții acestora trebuie să coopereze pe deplin cu orice investigație efectuată de Fond, inclusiv prin asigurarea disponibilității personalului pentru interviuri și prin asigurarea accesului complet la toate conturile, sediile, documentele și înregistrările (inclusiv cele electronice) referitoare la acest proces de licitație sau la executarea contractului, respectiv la verificarea și/sau inspectarea acestor conturi, sedii, înregistrări și documente de către auditori și/sau anchetatori desemnați de către Fond.

d. Ofertanții au obligația permanentă de a dezvălui în ofertă și, ulterior, în scris, după cum poate deveni relevant:

i. orice sancțiuni administrative, condamnări penale sau suspendări temporare pentru practici de corupție, frauduloase, coluzive, coercitive sau obstructive, primite sau aplicate lor sau oricărui angajat sau agent cheie și

ii. orice comisioane sau bonusuri plătite sau care urmează să fie plătite agenților sau altor terți în legătură cu acest proces de licitație sau cu executarea contractului. Ofertanții trebuie să dezvăluie numele și datele de contact ale agenților sau terților în cauză și motivele plăților, sumele și monezile comisioanelor sau bonusurilor plătite sau care urmează să fie plătite. Nerespectarea acestei obligații de divulgare a unor astfeld e plăți poate conduce la respingerea ofertei sau la rezilierea contractului.

e. Ofertanții trebuie să păstreze lizibile și disponibile toate dovezile și documentele, inclusiv înregistrările electronice, referitoare la acest proces de licitație,pentru o perioadă de cel puțin trei (3) ani de la notificarea finalizării procesului sau, în cazul în care ofertantului i se atribuie contractul, după executarea contractului.

5. Fondul cere ca toți beneficiarii de finanțări IFAD sau din fondurile administrate de IFAD, inclusiv cumpărătorul, ofertanții, partenerii de implementare, prestatorii de servicii și furnizorii, să respecte cele mai înalte standarde de integritate în timpul achizițiilor și al executării acestor contracte și să se angajeze să combaterea spălării banilor și a finanțării terorismului în conformitate cu Politica IFAD privind combaterea spălării banilor și finanțării terorismului.[3]

6. UCIP IFAD vă invită să prezentați oferta de preț în format de factură pro-forma pentru furnizarea articolelor enumerate în Anexa 1 la prezenta cerere de oferte.

7. Oferta dvs., în formatul solicitat, trebuie adresată către:

Biroul 1307, în atenția: Specialistului în Procurări Alexandru ScurtuAdresa: Ștefan cel Mare și Sfînt bd. 162,  Chișinău, MD-2004, Tel: (022) 22-18-80 E-mail: procurement@ucipifad.md ; scurtu.alexandru@ucipifad.md

8. Oferta ar trebui să fie însoțită de:

a. o copie a certificatului de înregistrare al firmei dvs.;

b. prețul complet și programul de livrări;

c. documentația tehnică adecvată și catalogul/cataloagele relevante precum și orice alte informații pertinente.

9. Termenul limită pentru primirea ofertei dvs. este ora 10:00 ; 29 iunie 2023

Termenul limită a fost EXTINS, prin relansare,  24 iulie 2023, ora 10:00 (ora Moldovei)

Având în vedere extinderea termenului, vă rugăm să ajustați oferta DVS (dacă este cazul) ținând cont de cerințele indicate în cererea de ofertă RFQ actualizată, atrageți atenția în mod special la actualizările marcate cu roșu.

10. Ofertele ar trebui trimise până la termenul limită și la adresa menționate mai sus, electronic (atașate la un e-mail), în format pdf.

11. Ofertanții trebuie să facă oferte pentru toate articolele din cererea de ofertă. Nu se vor accepta ofertele parțiale. În cazul în care o ofertă prezintă articolele listate, dar fără ca să aibă trecut prețul pentru toate articolele menționate, se va considera că prețurile articolelor fără preț menționat sunt incluse în prețurile altor articole. Un articol care nu apare menționat expres în ofertă se consideră că nu este înclus în aceasta (tr– cu consecințele de rigoare).

12. Evaluare. Cumpărătorul trebuie să atribuie contractul ofertantului a cărui ofertă a fost stabilită ca fiind cea mai ieftină în condițiile în care răspunde în mod substanțial cererii de ofertă, cu condiția ca ofertantul să fie calificat să îndeplinească contractul în mod satisfăcător.

Evaluarea de către cumpărător a unei oferte poate lua în considerare, pe lângă îndeplinirea cerințelor minime tehnice și de calificare, următorii factori;

(a) Programul de livrări. (conform Incoterms 2010) Articolele trebuie livrate la termenele specificate în programul de livrări. Ofertele care oferă livrări după acest termen de livrare trebuie tratate ca fiind neacceptabile.

(b) Devieri de la programul de plăți. Ofertanții trebuie să precizeze prețul ofertat ținând cont de programul de plăți precizat în condițiile de plată de mai jos. Ofertele trebuie evaluate pe baza acestui preț de bază. Ofertele în care se cer condiții de plată diferite de cele stipulate în clauza 14 de mai jos trebuie tratate ca neacceptabile.

13. Prețurile. Prețurile trebuie să fie exprimate în DOLARI SUA. Prețurile cotate în alte monede decât DOLARI SUA vor fi evaluate după convertirea monedei în DOLARI SUA la cursul de schimb predominant al Băncii Naționare a Republicii Moldova de la data limită de depunere a ofertelor.

14. Plata se va face integral, în termen de 30 de zile de la livrare și acceptarea bunurilor.

15. Livrare. Prețurile ar trebui să fie ofertate EXW / CIP Ștefan cel Mare și Sfînt bd. 162, Chișinău, MD-2004 în conformitate cu INCOTERMS 2010. Ex-Works (EXW) se aplică ofertanților naționali, în timp ce transportul și asigurarea plătită (CIP) se aplică ofertanților care nu sunt înregistrați în țara cumpărătorului.

16. Programul de livrări. Toate articolele trebuie livrate în termen de până la 30 zile de la data primirii comenzii. Ofertanții trebuie să precizeze în ofertă termenele exacte de livrare.

17 . Garanție. Articolele ofertate ar trebui să fie acoperite de o garanție de cel puțin 12 luni de la data livrării către cumpărător/entitatea de achiziție. Bunurile ofertate trebuie să fie noi, neutilizate și să se bazeze pe modelul curent cel mai recent al producătorului respectiv.

18. Valabilitate. Oferta dvs. ar trebui să fie valabilă pentru o perioadă de 60 de zile de la data depunerii ofertei dvs.

19. Comanda de cumpărare. Comanda/ordinul de cumpărare trebuie emis de UCIP IFAD înainte de sfârșitul perioadei de valabilitate a ofertei, către ofertantul eligibil care a depus ofertă evaluată ca având cel mai mic preț. Termenii și condițiile comenzii de cumpărare sunt atașate în Anexa 2. După finalizarea procesului de evaluare și înainte de emiterea comenzii de cumpărare, cumpărătorul/entitatea cumpărătoare își rezervă dreptul de a crește sau de a micșora cantitățile solicitate în temeiul acestei RFQ. Creșterea maximă permisă care poate fi făcută pe ofertă înainte de semnarea comenzii de cumpărare este de + 15%, iar scăderea maximă este de -15%.

Contractul va fi semnat pe o perioadă determinată, fără obligația legală de a comanda orice cantitate minimă sau maximă

[1] Politica este accesibilă  la adresa: www.ifad.org/anticorruption_policy.

[2] Politica este accesibila la adresa: http://www.ifad.org/en/document-detail/asset/40738506

[3] Politica este accesibilă la adresa: http://www.ifad.org/en/document-detail/asset/41942012