Unitatea Consolidată pentru Implementarea Programelor IFAD (UCIP IFAD) a fost creată în anul 2000 de către Guvernul Republicii Moldova pentru a implementa programele de dezvoltare rurală și agricolă finanțate de către Fondul Internațional pentru Dezvoltare Agricolă, cu sediul la Roma, Italia. Unitatea UCIP-IFAD implementează două proiecte în curs de desfășurare: RRP (IFAD VII) și TRTP (IFAD VIII).
Guvernul Republicii Moldova a primit finanțare din partea Fondului Internațional pentru Dezvoltare Agricolă (IFAD) pentru costul Proiectului de Reziliență Rurală (PRR) și intenționează să aplice o parte din mijloacele financiare pentru contractarea serviciilor de consultanță prestate de către un consultant individual în cadrul postului de operator tehnic în procurări.
Obiectivul general al RRP (IFAD VII) este de a îmbunătăți bunăstarea populației rurale din Moldova și de a reduce sărăcia. Obiectivul general de dezvoltare al proiectului este de a consolida rezistența și de a îmbunătăți oportunitățile economice pentru populația săracă din mediul rural. Acest lucru va fi realizat prin sporirea competitivității fermelor agricole și prin sprijinirea întreprinderilor agricole în adoptarea tehnologiilor inteligente din punct de vedere climatic. RRP vizează problemele structurale ale Moldovei în domeniul agriculturii, în special sărăcia și migrația, securitatea alimentară și nutrițională, vulnerabilitatea climatică, precum și lipsa de competitivitate. Proiectul va dispune de mecanisme de direcționare pentru a asigura o incluziune largă în activitățile RRP, consolidând mecanismele de incluziune pentru mai multe gospodării rurale sărace beneficiare, inclusiv grupurile vulnerabile și gospodăriile conduse de femei.
Operatorul tehnic în procurări va facilita eficient și eficace evidența procurărilor efectuate de UCIP IFAD. Ea/el va asista procesele de procurare demarate și va monitoriza sistemul de evidență al acestora în scopul menținerii utilizării eficiente și eficace a resurselor proiectului conform scopurilor prevăzute. Ea/el își va desfășura activitatea în conformitate cu procedurile, ghidurile și regulile de procurări ale IFAD. Operatorul tehnic în procurări va fi responsabil(a) pentru buna funcționare a instrumentelor de evidență și monitorizare a contractelor, precum și pentru asigurarea legăturilor cu furnizorii.
Operatorul tehnic în procurări va activa sub îndrumarea Specialistului superior în procurări (SSP) de la care va solicita și va primi îndrumări/instrucțiuni de serviciu în domeniile de responsabilitate . Ea/el va colabora îndeaproape cu responsabilii de componente din cadrul UCIP IFAD pentru a asigura desfășurarea la timp a activităților planificate. Operatorul tehnic în procurări va activa cu normă întreagă sub supravegherea directă și raportarea activității către SSP din cadrul UCIP IFAD.
Atragem atenția consultanților interesați asupra politicii IFAD de combatere a spălării banilor și a finanțării terorismului[1] și asupra politicii revizuite a IFAD privind prevenirea fraudei și a corupției în activitățile și operațiunile sale[2]. Aceasta din urmă stabilește dispozițiile IFAD privind practicile interzise. În plus, IFAD se străduiește să asigure un mediu de lucru sigur, lipsit de hărțuire, inclusiv de hărțuire sexuală, și lipsit de exploatare și abuzuri sexuale (SEA) în cadrul activităților și operațiunilor sale, așa cum este detaliat în Politica IFAD de prevenire și combatere a hărțuirii, exploatării și abuzurilor sexuale.[3]
Consultanții interesați nu trebuie să aibă niciun conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil. Consultanții care se află într-un conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil vor fi descalificați, cu excepția cazului în care fondul aprobă în mod explicit contrariul. Se consideră că consultanții au un conflict de interese dacă: a) au o relație care le oferă informații nejustificate sau nedeclarate despre procesul de selecție și executarea contractului sau o influență asupra acestuia; sau b) au o relație de afaceri sau de familie cu un membru al consiliului de administrație al clientului sau cu personalul acestuia, cu Fondul sau cu personalul acestuia sau cu orice altă persoană care a fost, este sau ar putea fi în mod rezonabil implicată direct sau indirect în orice parte (i) a pregătirii REOI, (ii) a procesului de selecție pentru această procurare sau (iii) a executării contractului. Consultanții au obligația permanentă de a dezvălui orice situație de conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil în timpul pregătirii REOI, al procesului de selecție sau al executării contractului. Necomunicarea în mod corespunzător a oricăreia dintre aceste situații poate conduce la acțiuni corespunzătoare, inclusiv descalificarea consultantului, rezilierea contractului și orice alte acțiuni adecvate în conformitate cu Politica IFAD privind prevenirea fraudei și a corupției în cadrul proiectelor și operațiunilor sale.
Unitatea Consolidată pentru Implementarea Programelor IFAD (CPIU IFAD) invită persoanele interesate (“consultanți”) să își manifeste interesul de a presta serviciile. Consultanții interesați trebuie să furnizeze informații care să demonstreze că au calificările necesare și experiența relevantă pentru a presta serviciile sub forma unui curriculum vitae (CV), a unei scrisori de intenție și a 2 referințe profesionale de la angajatorii/supervizorii anteriori și a unui formular de autocertificare. Un consultant va fi selectat în conformitate cu metoda de selectare individuală a consultanților (ICS) stabilită în Manualul IFAD de procurări de proiecte, care poate fi accesat pe site-ul web al IFAD la adresa https://www.ifad.org/documents. În cadrul procesului de selectare, se vor organiza interviuri (în regim obișnuit, față în față sau la distanță prin intermediul Zoom).
Criteriile de preselecție sunt:
Criteriul | Ponderea |
1. Calificări generale: | 30 |
· Experiență de minim 2 ani în domeniul administrativ, contabilitate/finanțe, economie, achiziții, IT sau alte domenii relevante într-o organizație națională sau internațională. | 23 |
· Participarea la cursuri de instruire în domeniul software va constitui un avantaj | 7 |
2. Experiență anterioară specifică în domeniul postului vacant: | 30 |
· Cel puțin 1 an de experiență profesională în instituții publice sau private din domeniul dezvoltării rurale, protecției mediului, agriculturii, economiei sau sectorului financiar, tehnologiei informaționale sau alte domenii conexe | 23 |
· Cel puțin 1 an de experiență în utilizarea sistemelor de baze de date, experiența în utilizarea sistemelor de web-management va constitui un avantaj | 7 |
3. Competențe (prin interviu pentru candidații care obțin cel puțin 42 de puncte la criteriile de la 1 la 4 de mai sus): | 40 |
· Competențe lingvistice: Cunoașterea fluentă a limbii române. Cunoașterea limbilor engleză și rusa va constitui un avantaj | 10 |
· Experiență de lucru într-un mediu informatic la utilizarea mai multor pachete software de birou; | 10 |
· Capacitatea de a gestiona activitățile zilnice de monitorizare (inclusiv, dar fără a se limita la gestionarea bazelor de date, a instrumentelor de livrare, evidența și mentenanța procedurilor) pentru a răspunde nevoilor operaționale | 10 |
· Abilități excelente de planificare și organizare, atenție la detalii și capacitatea de a lucra și de a performa sub presiune | 10 |
TOTAL | 100 |
Operatorul tehnic în procurări va fi selectat în conformitate cu procedura de selectare a consultanților individuali (ICS), stabilită în Manualul de procurări al IFAD. Consultantul prim selectat va fi invitat în timp util să prezinte o propunere tehnică și financiară care va fi evaluată și negociată. Punctajul de trecere pentru lista scurtă este de 70%.
Orice solicitare de clarificări cu privire la acest REOI trebuie trimisă prin e-mail la adresa de mai jos procurement@ucipifad.md cel târziu până la data de 16 februarie 2022. Clientul va furniza răspunsuri la toate solicitările de clarificare până la data de 17 februarie 2022.
Exprimările de interes sub formă de: curriculum vitae (CV) cu o scrisoare de intenție, cele 2-3 scrisori de recomandare, de la ultimii angajatori/supervizori, Formularul de autocertificare, conform formularului anexat, trebuie să fie depuse în formă scrisă la adresa de mai jos (personal, sau prin poștă, sau prin fax, sau prin e-mail) până la data de 18 februarie4 Martie18 Martie 4 Aprile 2022, ora 17:00 (ora Chișinăului).
Attn: Nadejda Russu, Senior Procurement Specialist
Ștefan cel Mare și Sfînt bd. 162, Chișinău, MD-2004
E-mail: procurement@ucipifad.md
Tel. (022) 22 – 18 – 80
[1] The policy is accessible at https://www.ifad.org/en/document-detail/asset/41942012.
[2] The policy is accessible at www.ifad.org/anticorruption_policy.
[3] Politica este accesibilă la https://www.ifad.org/en/document-detail/asset/40738506.