Selectarea prestatorului de servicii pentru elaborarea strategiei de comunicare și realizarea campaniei naționale de informare a proiectului „Îmbunătățirea capacităților pentru transformarea zonei rurale”

Număr 30/22 TRTP
Categorie ASAP
Data lansării 27 apr 2022 12:00
Data de încheiere 13 mai 2022 10:00

Guvernul Republicii Moldova a recepționat finanțare de la Fondul Internațional pentru Dezvoltare Agricolă (IFAD) pentru costul Proiectului Îmbunătățirea capacităților pentru transformarea zonei rurale și intenționează să aplice o parte din încasări pentru contractarea serviciilor de consultanță.

Utilizarea oricărei finanțări IFAD va fi supusă aprobării IFAD, în conformitate cu termenii și condițiile acordului de finanțare, precum și cu regulile, politicile și procedurile IFAD. IFAD și oficialii, agenții și angajații săi vor avea răspundere față de și împotriva tuturor proceselor, procedurilor, pretențiilor, cererilor, pierderilor și răspunderii de orice fel sau natură introduse de orice parte în legătură cu TRTP.

Serviciile de consultanță („serviciile”) includ elaborarea strategiei de comunicare și realizarea campaniei naționale de informare a proiectului TRTP.

Obiectivul general al acestei activități constă în creșterea gradului de recunoaștere a activităților și obiectivelor stabilite în cadrul TRTP de către potențialii beneficiari și parteneri de implementare, luînd în considerare complexitatea proiectului și diversitatea produselor și grupurilor de beneficiari.

În strânsă coordonare cu UCIP IFAD, Prestatorul va planifica, dezvolta, coordona și implementa strategia de informare și campania națională de promovare și informare publică utilizând o gamă variată de suport informațional, accesibilă pentru diferite grupuri țintă.

În cadrul acestei licitații UCIP IFAD va selecta o companie sau un consorțiu de companii (în continuare Prestator), cu experiență în domeniu, care va realiza activități după cum urmează:

  • Dezvoltarea strategiei de comunicare TRTP pentru perioada de implementare a proiectului mai 2022- martie 2027;
  • Elaborarea și actualizarea semestrială a planului de acțiune;
  • Realizarea campaniei naționale de informare (mass media și social media) și a materialelor informaționale/promoționale delimitate pe subiecte/produse și grupurile-țintă aferente Proiectului TRTP;
  • Realizarea articolelor informative, istoriilor de succes, bannerelor web, materialelor video/audio;
  • Organizarea și implementarea sedințelor de informare.

Această cerere de manifestare a interesului (REOI) urmează anunțul general de achiziție care a apărut pe pagina UN Development Business website la 1 Februarie 2022, pe pagina UCIP IFAD la 31 Ianuarie 2022, pe pagina Ministerului Agriculturii și Industriei Alimentare la 1 Februarie 2022, în Revista Economică Logos Press nr. 5 (1411) din 11 Februarie 2022 și pe pagina Facebook și Instagram a UCIP IFAD la 31 Ianuarie 2022.

CPIU IFAD („clientul”) invită acum firmele de consultanță eligibile („consultanții”) să își manifeste interesul în furnizarea serviciilor. Consultanții interesați ar trebui să furnizeze informații care să demonstreze că au calificările necesare și experiența relevantă pentru a presta serviciile solicitate. Firmele interesate trebuie să completeze Scrisoarea de manifestare a interesului conform modelului și să îl transmită la adresa indicată mai jos.

Se atrage atenția consultanților interesați asupra Politicii IFAD de combatere a spălării banilor și a finanțării terorismului și a Politicii revizuite a IFAD privind prevenirea fraudei și corupției, activitățile și operațiunile sale. Acesta din urmă stabilește prevederile IFAD privind practicile interzise. IFAD se străduiește, în continuare, să asigure un mediu de lucru sigur, fără hărțuire, inclusiv hărțuire sexuală și fără exploatare și abuz sexual (SEA), în activitățile și operațiunile sale, așa cum este detaliat în Politica sa IFAD de prevenire și răspuns la hărțuirea sexuală, exploatarea și abuzul sexual.

Consultantul nu va avea niciun conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil. Un consultant cu un conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil va fi descalificat, cu excepția cazului în care Fondul a aprobat altfel în mod explicit. Un consultant, inclusiv personalul respectiv și afiliații, sunt considerați a avea un conflict de interese dacă a) au o relație care îi oferă informații necuvenite sau nedezvăluite despre sau influențează asupra procesului de selecție și executării contractului, b) participă la mai multe mai mult de un EOI în cadrul acestei acțiuni de achiziție, c) au o relație de afaceri sau de familie cu un membru al consiliului de administrație al Cumpărătorului sau cu personalul acestuia, cu Fondul sau cu personalul acestuia, sau cu orice altă persoană care a fost, a fost sau ar putea fi în mod rezonabil direct sau implicat indirect în orice parte a (i) pregătirii acestui REOI, (ii) a procesului de selecție sau lista scurtă pentru această achiziție sau (iii) de executare a contractului. Consultantul are obligația continuă de a dezvălui orice situație de conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil în timpul pregătirii EOI, a procesului de selecție sau a executării contractului. Nedezvăluirea în mod corespunzător a oricăreia dintre situațiile menționate poate duce la acțiuni adecvate, inclusiv descalificarea consultantului, rezilierea contractului și orice alte, după caz, conform Politicii IFAD privind prevenirea fraudei și corupției în proiectele și operațiunile sale.

Consultantul (compania) va fi selectat în conformitate cu metoda de achiziție QCBS stabilită în Manualul de Procurări al IFAD, care poate fi accesat prin intermediul site-ului web al IFAD la adresa www.ifad.org/project-procurement.

În procesul de executare a contractului prestatorul de servicii va elabora materialele textuale, informative, video care vor contribui la promovarea proiectului „Îmbunătățirea capacităților pentru transformarea zonei rurale (IFAD VIII)” și ca rezultat al activităților vor fi stimulate creșterea economică rurală pe scară largă și va fi redusă sărăcia prin investiții complementare și consolidarea rezilienței fermierilor la schimbările climatice, în special pentru tinerii, femeile și micii producători agricoli din zona rurală.

Mass media (tv/radio/print/social) va constitui instrumentul prin intermediul căruia va fi distribuită informația local și regional. Toate materialele (grafice, filme, bannere, etc), produse sau obținute în temeiul prezentei activități, rămân în proprietatea UCIP IFAD, care își rezervă exclusiv dreptul de a republica, precum și de a disemina, informații întocmite pe baza acestor materiale. Dispozițiile și obligațiile stabilite în acest alineat vor rămâne în vigoare chiar și după expirarea, suspendarea sau încetarea unilaterală a contractului cu prestatorul de servicii.

 ECHIPĂ DE EXPERȚI SOLICITATĂ:

  • Lider de echipă/ Advertising account manager, (responsabil de planificare, coordonarea, implementarea, monitorizarea și raportarea activităților).
  • Specialist în comunicare și relații cu publicul/PR account manager(responsabil de elaborarea şi realizarea campaniilor de informare, inclusiv prin intermediul Google AdWords, platforma Facebook și Odnoklassniki și realizarea spoturilor video/grafice cu caracter social-educativ, realizarea designului web bannerelor etc)
  • Planificator media (media planner) (responsabil de planificarea bugetului campaniei de informare pe diferite suporturi media și canale pentru a obține cel mai bun raport cost / beneficiu și, prin urmare, realizarea acoperirii maxime posibile a publicului țintă, în cel mai eficient mod și la cel mai mic cost posibil.)

I.       Criterii de calificare și evaluare pentru lista scurtă:

No. Criterii de calificare Indicator Punctaj
1 a. Companie sau consorțiu de companii, care în ultimii 5 ani au finalizat cu succes cel puțin 2 proiecte similare (servicii de promovare, diseminare de informații, organizare de campanii de informare etc.).

b. Este un avantaj dacă unul dintre proiectele la care se face referință este în domeniul agricol .

Proiecte realizate 30 puncte

 

10 puncte

2 Experiență în conceperea și editarea materialelor informative, proiectarea și producerea materialelor video/radio în distribuția de dezvoltare socială, economică și comunitară în grila de difuzare TV/Radio, proiectarea de bannere web de animație (în format GIF și SWF), planificarea și crearea de conținut pentru un campanie de informare prin Google AdWord etc. în ultimii 5 ani. Proiecte specifice realizate 35 points
3 Experienta anterioara în elaborarea unei strategii de comunicare. Proiecte 15 puncte
4 Compania/consorțiul are printre personalul pe termen lung (angajat de cel puțin trei ani) specialiști în domeniile comunicației, media și PR. Personal 10 puncte
Total 100 puncte

 

Doar companiile (maximum 6) care vor fi selectate în Lista scurtă (scorul de promovare este de 70%) vor fi invitate să depună oferta tehnică și oferta financiară.

Orice solicitare de clarificare cu privire la această REOI trebuie transmisă prin e-mail la adresa procurement@ucipifad.md  până la data de 11 mai 2022, ora 17:00 (ora Moldovei). Clientul va oferi răspunsuri la toate solicitările de clarificări până la data de 12 mai 2022, ora 17:00 (ora Moldovei).

Manifestările de interes trebuie să fie transmise în formă scrisă folosind formularele prevăzute în acest scop. EOI vor fi transmise prin email la adresa de mai jos până la data de 13 mai 2022, ora 10:00 (ora Moldovei).

Compania va fi selectată pentru perioada implementării proiectului TRTP. În caz că UCIP IFAD va avea rezerve vizavi de performanța companiei/consorțiului de companii își rezervă dreptul de  rezilia contractul înainte de termen.

 Attn: Nadejda Russu, Senior Procurement Specialist

Ștefan cel Mare și Sfînt bd. 162,  Chișinău, MD-2004

E-mail: procurement@ucipifad.md

Tel. (022) 22 – 18 – 80