Guvernul Republicii Moldova a primit finanțare din partea Fondului Internațional pentru Dezvoltare Agricolă (“IFAD”) pentru acoperirea costului Proiectului de Reziliență Rurală (PRR) și intenționează să aplice o parte din fonduri pentru contractarea serviciilor de consultanță prestate de un consultant individual în cadrul postului de Specialist in procurări.
Utilizarea oricărei finanțări din partea IFAD urmează să fie aprobată de către IFAD, în conformitate cu termenii și condițiile Acordului de finanțare, precum și cu normele, politicile și procedurile IFAD. IFAD, precum și oficialii, agenții și angajații săi sunt protejați împotriva tuturor proceselor, procedurilor, pretențiilor, cererilor, pierderilor și răspunderii de orice fel sau natură, intentate de orice parte în legătură cu PRR
Sarcina serviciilor de consultanță (“serviciile”) constă în contractarea unui specialist individual care să ofere suport pentru executarea de servicii și procese de procurări transparente și eficiente, în conformitate cu normele și reglementările IFAD privind procedurile de procurări.
- Începutul preconizat al activității este Aprilie-Mai 2023.
- Termenii de referință (TdR) detaliați ai acestei sarcini sunt prezentați în anexa la prezentul REOI.
Se atrage atenția consultanților interesați asupra politicii IFAD de combatere a spălării banilor și a finanțării terorismului și asupra politicii revizuite a IFAD privind prevenirea fraudei și a corupției în activitățile și operațiunile sale. Aceasta din urmă stabilește dispozițiile IFAD privind practicile interzise. În plus, IFAD se străduiește să asigure un mediu de lucru sigur, lipsit de hărțuire, inclusiv de hărțuire sexuală, și lipsit de exploatare și abuzuri sexuale (SEA) în cadrul activităților și operațiunilor sale, așa cum este detaliat în Politica IFAD de prevenire și combatere a hărțuirii, exploatării și abuzurilor sexuale.[1]
Consultanții interesați nu trebuie să aibă niciun conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil. Consultanții care se află într-un conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil sunt descalificați, cu excepția cazului în care fondul aprobă în mod explicit contrariul. Se consideră că consultanții au un conflict de interese dacă: a) au o relație care le oferă informații nejustificate sau nedeclarate despre procesul de selecție și executarea contractului sau o influență asupra acestuia; sau b) au o relație de afaceri sau de familie cu un membru al consiliului de administrație al clientului sau cu personalul acestuia, cu Fondul sau cu personalul acestuia sau cu orice altă persoană care a fost, a fost sau ar putea fi în mod rezonabil implicată direct sau indirect în orice parte (i) a pregătirii REOI, (ii) a procesului de selecție pentru această achiziție sau (iii) a executării contractului. Consultanții au obligația permanentă de a dezvălui orice situație de conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil în timpul pregătirii REOI, al procesului de selecție sau al executării contractului. Necomunicarea în mod corespunzător a oricăreia dintre aceste situații poate conduce la acțiuni adecvate, inclusiv descalificarea consultantului, rezilierea contractului și orice alte acțiuni adecvate în conformitate cu Politica IFAD privind prevenirea fraudei și a corupției în cadrul proiectelor și operațiunilor sale..
Unitatea Consolidată pentru Implementarea Programelor IFAD (“UCIP IFAD”) invită acum consultanții individuali eligibili (“consultanți”) să își manifeste interesul pentru furnizarea serviciilor.
Consultanții interesați trebuie să furnizeze informații care să demonstreze că au calificările necesare și experiența relevantă pentru prestarea serviciilor, sub forma unui curriculum vitae (CV), a unei Scrisori de intenție și a 2-3 referințe profesionale de la angajatorii/ supervizorii anteriori.
Consultantul va fi selectat în conformitate cu metoda de selecție a consultanților individuali (ICS) stabilită în Manualul IFAD de procurări a proiectelor, care poate fi accesat prin intermediul site-ului IFAD la adresawww.ifad.org/project-procurement. În cadrul procesului de selecție se vor desfășura interviuri.
Criteriile de preselecție sunt:
Criteriul | Punctajul |
1. Calificări generale: | 15 |
· Studii superioare în economie și/sau administrație publică sau în alt domeniu relevant (o specializare în domeniul procurărilor va fi considerată un avantaj). | 10 |
· Participarea la cursuri internaționale de formare în domeniul procurărilor specializate în ultimii 5 ani va fi considerată un avantaj. | 5 |
2. Experiență anterioară specifică în domeniul pentru postul vacant: | 30 |
· Cel puțin 1 ani de experiență profesională în domeniul procurărilor care vizează lucrări, bunuri, servicii non-consultanță și/sau servicii de consultanță. | 15 |
· Experiență în toate categoriile de procurări în cadrul proiectelor cu finanțare internațională. | 10 |
· Experiența în instruiri, educație, consultanță în domeniul procurărilor va fi considerată un avantaj. | 5 |
3. Competențe (prin interviu pentru candidații care obțin cel puțin 32 de puncte (70%) la criteriile 1 și 2 de mai sus): | 55 |
· Abilități de planificare și organizare, abilități analitice și atenție la detalii, rezistent la stres, adaptat la schimbarea sarcinilor de lucru, rezolvarea problemelor. | 15 |
· Abilități de comunicare și coordonare cu părțile interesate și abilități de negociere | 10 |
· Test de competență tehnică (cunoștințe, abilități și/sau competențe în domeniul procurărilor) | 15 |
· Competențe de gestionare a calculatoarelor: operare competentă cu Word, Excel, Outlook, PowerPoint. | 10 |
· Competențe lingvistice: Cunoașterea fluentă a limbii române și o bună competență în limba engleză scrisă și vorbită. Cunoștințe de limba rusă | 5 |
TOTAL | 100 |
Punctajul de trecere pentru lista scurtă este de 70%. Orice solicitare de clarificare cu privire la acest REOI trebuie trimisă prin e-mail la adresa procurement@ucipifad.md cel târziu la 7 Aprilie 2023. Clientul va furniza răspunsuri la toate solicitările de clarificări până la data de 10 Aprilie 2023.
Manifestările de interes sub formă de curriculum vitae (CV), cu Scrisoare de intenție, cele 2-3 scrisori de recomandare de la ultimii angajatori/supervizori, trebuie să fie depuse în formă scrisă la adresa de mai jos (personal, prin poștă sau prin e-mail) până la data de 12 Aprilie 2023, ora 16:00.
Ștefan cel Mare și Sfînt bd. 162, Chișinău, MD-2004
E-mail: procurement@ucipifad.md
Tel. (022) 22 – 18 – 80
[1] Politica este accesibilă la adresa https://www.ifad.org/en/document-detail/asset/40738506.