Cerere de exprimare a interesului: Selectarea prestatorului de servicii pentru elaborarea conceptelor creative și producerea materialelor video şi bannerelor web în scopul prezentării și promovării Programelor IFAD și de acordare a asistenței tehnice producătorilor agricoli

Номер 34/21 PRR
Категория ASAP
Дата выхода 23 апр 2021 10:00
Дата окончания 17 май 2021 10:00

I. Contextul activității

Proiectul de Rezilienţă Rurală (PRR), finanțat de Fondul Internaţional pentru Dezvoltarea Agriculturii (IFAD), prin intermediul Programului de adaptare pentru micii producători (PAMP) şi implementat de către Unitatea Consolidată pentru Implementarea Proiectelor (UCIP) IFAD este conceput pentru a îmbunătăți condiţiile de viaţă a populației din zona rurală, a reduce sărăcia prin consolidarea rezilienței la schimbările climatice şi a îmbunătăţi oportunităţile economice.

Pentru atingerea acestor obiective în cadrul PRR va fi acordat suport financiar producătorilor agricoli sub formă de grant, pentru implementarea iniţiativelor de adaptare la schimbările climatice în activităţile agricole și pentru fortificarea capacităţilor de rezilienţă climatică a femeilor care activează ca producători agricoli în zonele rurale, stimulând şi diversificând afacerile lor.

Totodată, în vederea fortificării lanțurilor valorice, au fost stabilite parteneriate de colaborare cu asociațiile de profil, privind asistarea Grupurilor de Producători, obiectivul acestora fiind acordarea asistenței tehnice producătorilor în dezvoltarea capacităților antreprenoriale și de marketing și îmbunătățirea productivității, competitivității și calității produselor și a potențialului de acces la piețele de desfacere.

În scopul diseminării informației publicului larg privind activitatea UCIP IFAD, condițiile de finanțare (activitățile și beneficiarii eligibili, suma, termenii, contribuția beneficiarilor) pentru obținerea creditelor, granturilor și pentru fortificarea cunoștințelor prin acordarea asistenței tehnice producătorilor, UCIP IFAD va selecta o companie sau un consorțiu de companii (în continuare Prestator), pentru realizarea designului bannerelor web și materialelor video, delimitate pe subiecte și grupuri-țintă:

1)        Beneficiari ai granturilor pentru finanțarea măsurilor de adaptare a sistemelor de producție agricolă la schimbările climatice; (elaborarea bannerelor web și materialelor video)

2)        Beneficiari ai creditelor cu porțiune de grant destinate femeilor pentru dezvoltarea și diversificarea afacerilor. (elaborarea bannerelor web și materialelor video)

3)        Beneficiarii asistenței tehnice, Grupurile de Producători, membri ai asociațiilor de profil. (elaborarea materialelor video educaționale)

II. Activitățile cheie

Pentru realizarea obiectivelor stabilite în cadrul acestui contract prestatorul va elabora/realiza:

1) Istorii de succes:

1.1.   6 materiale video, 1.5 minute (90 secunde) fiecare, ce vor descrie istoriile de succes ale beneficiarilor de granturi pentru finanțarea măsurilor de adaptare a sistemelor de producție agricolă la schimbările climatice;

1.2.   materiale video, 1.5 minute (90 secunde) fiecare, ce vor descrie istoriile de succes ale femeilor beneficiare de credite cu porțiune de grant destinate dezvoltării și diversificării afacerilor din zona rurală;

1.3.   1 materiale video, 1.5 minute (90 secunde) fiecare, ce vor descrie istoriile de succes ale microantreprenorilor beneficiari de credite din zona rurală

2) Design-ul și producerea a 8 bannere web( același design:4 rom/4 rus);

3) Campania de informare pentru o perioadă de 3 luni (–iulie -septembrie), în scopul diseminării informației, privind măsurile de adaptare a sistemelor de producție agricolă la schimbările climatice, prin plasarea bannerelor web în mediul online.

4) Elaborarea a 13 materiale video educaționale (30 minute fiecare), privind tehnologiile de producere, procesare, certificare și comercializare etc.

III. Locația și perioada de execuție

Activitatea este planificată de a fi realizată în maximum 180zile calendaristice din data semnării contractului în corespundere cu activitățile descrise.

IV. Cerințe de calificare și experiență:

1. Să fie persoană juridică înregistrată în Republica Moldova, specializată în prestarea serviciilor de extensiune rurală (servicii de consultanță în domeniul agricol);

2. Experiență de cel puțin 3 ani în domeniul prestării serviciilor de extensiune rurală (consultanță, instruire, planificarea afacerii), altele similare sarcinilor enumerate în punctul VII din TdR (dezvoltare campanii de comunicare, design bannere web, elaborare materiale video de promovare și materiale video educaționale,);

3. Echipă de experți:

1. Lider de echipă, responsabil de planificare, coordonarea, implementarea, monitorizarea și raportarea activităților.

2. Expert în extensiune agricolă (responsabil de acordarea serviciilor de consultanță și elaborarea materialelor video educaționale ),

3. Specialist în comunicare și relații cu publicul (responsabil de elaborarea şi realizarea campaniilor de informare. inclusiv prin intermediul Google AdWords, platforma Facebook și Odnoklassniki și realizarea spoturilor video/grafice cu caracter social-educativ, realizarea designului web bannerelor etc)

V. Criterii de evaluare pentru companie:

A. Experiența în prestarea serviciilor de consultanță, instruire, planificarea afacerii, alte similare sarcinii (minim 3 contracte în ultimii 3 ani) – 20 puncte

B. Experiență dovedită în:

  • conceperea și realizarea materialelor video în domeniul social, economic și dezvoltare comunitară (minim 3 proiecte/ 1 proiect pentru sectorul agricol/indicarea denumirii Beneficiarului) – 30 puncte
  • realizării design-ului bannerilor web de animație (în format GIF și SWF) (minim 3 proiecte/ 1 proiect pentru sectorul agricol /indicarea denumirii Beneficiarului) – 20 puncte
  • planificării și realizării contentului pentru o campanie de informare prin intermediul Google AdWords (inclusiv platforma Facebook) și Odnoklassniki (minim 3 proiecte/ 1 proiect pentru sectorul agricol /indicarea denumirii Beneficiarului) – 25 puncte

C) Experiență de colaborare cu proiecte de finanțare internaționale (World Bank, EU, UCIP IFAD, UNDP, UN etc.) va constitui un avantaj – 5 puncte

Prestatorul de servicii va fi selectat in conformitate cu Metoda de Selectare Bazată pe Calitate-Cost (QCBS)  expusă in Manualul de Procurări IFAD.

Doar companiile care vor fi selectate in Lista scurtă (trei – şase companii) vor fi invitate să prezinte oferta tehnică și oferta financiară în termenul stabilit.

Scrisoarea de exprimare a interesului va include materiale și informațiile care demonstrează experiența și calificarea ofertantului, completată conform modelului Scrisorii de Exprimare a Interesului

Scrisorile de exprimare a interesului autentificate cu semnătura persoanei responsabile și ștampila companiei vor fi transmise electronic la adresa de mai jos până la pînă la 17.05.2021, ora 10:00.

Mai multe informații pot fi solicitate în scris la adresa indicată mai jos:

Unitatea Consolidată pentru Implementarea Programelor IFAD (UCIP IFAD)

Attn: Nicolae Babără, Specialist Procurări, of.  1307,

Ștefan cel Mare și Sfînt, 162,  Chișinău,

MD-2004,  Republica Moldova.

E-mail: procurement@ucipifad.md