**Completat**Procurarea serviciilor de instruire a tinerilor antreprenori în domeniul inițierii și dezvoltării afacerilor în agricultură (pentru anul 2016)

Номер 05/16/PRRECI
Категория RFS
Дата выхода 25 янв 2016 10:00
Дата окончания 22 фев 2016 10:00

Guvernul Republicii Moldova a semnat, în februarie 2014, cu Fondul Internaţional pentru Dezvoltare Agricolă (IFAD) un Acord cu privire la finanţarea Programului Rural de Reziliență Economico-Climatică Incluzivă (PRRECI-IFAD VI), care are drept scop sporirea veniturilor populației din Moldova și consolidarea rezistenței lor la schimbările climaterice. Programul este implementat de către Unitatea Consolidată pentru Implementarea programelor IFAD (UCIP-IFAD).

Componentele majoră a Programului “Finanțare Rurală Incluzivă și Dezvoltarea Capacităților” prevede accesul la servicii financiare pentru întreprinderile mici și mijlocii, tinerii antreprenori și micro-antreprenori. Aceste servicii sunt implementate prin intermediul instituțiilor financiare aprobate pentru participare la implementarea Programului.

Adițional la serviciile financiare, tinerii antreprenori vor beneficia de suport și asistență tehnică în dezvoltarea capacităților antreprenoriale, activități ce urmează a fi implementate, după cum prevede Acordul de finanțare, prin intermediul companiilor de prestări servicii, care vor fi selectate conform ghidului de procurări IFAD.

DESCRIEREA ACTIVITĂŢII
Suportul oferit în cadrul acestei activități constă în instruirea tinerilor care intenționează să lanseze sau au deja inițiată o afacere și care doresc o dezvoltare a capacităților antreprenoriale, a spiritului și aptitudinilor de întreprinzător, și nu în ultimul rînd a unei finanțări din cadrul Programului IFAD VI.

Activitatea de instruire a tinerilor-potențiali antreprenori se va axa pe dezvoltarea abilităţilor şi capacităţilor antreprenoriale a tinerilor, de gestionare a unei afaceri, de aprofundare a cunoștințelor și elaborarea de sinestătător a unui plan de afaceri. De altfel tinerii vor acumula cunoştinţele necesare pentru completarea unei cereri de creditare şi vor dezvolta abilităţile de negociere a unui credit la instituţiile financiare.

În această ordine de idei, Programul de instruire va include următoarele subiecte:
1. managementul şi planificarea afacerii;
2. managementul financiar şi evidenţa contabilă;
3. marketing şi vânzări;
4. bazele tehnologiilor de producere a produselor agricole de origine vegetala şi animală;
5. elaborarea fişelor tehnologice;
6. elaborarea planului de afaceri;
7. aspecte de negociere a creditului cu instituţia financiară, completarea cererii de creditare;

ARANJAMENTE
Seminarele de instruire urmează a fi desfăşurate în Chişinău, în perioada februarie-decembrie 2016.
La cursul de instruire vor fi invitați tinerii antreprenori, potenţiali solicitanţi de credit în cadrul Programului IFAD VI. La identificarea participanţilor prestatorul va colabora cu UCIP-IFAD. In total vor fi organizate 6 seminare/grupe a cîte 25 persoane.

Durata cursului de instruire pentru fiecare grupa va fi de 5 zile continue cu ore de contact cu profesorii.

Pentru instruirea la subiectul 1 va fi invitat la discuții un tînăr antreprenor, beneficiar al Programelor IFAD, cu o scurtă prezentare, care a beneficiat anterior de cursuri de instruire.

La finalizarea cursurilor de instruire vor fi evaluate cunoştinţele acumulate de participanţii (în baza unui chestionar cu intrebări per fiecare subiect) şi vor fi înmânate Certificate de confirmare a absolvirii cursurilor în calitate de tineri antreprenori.

SARCINI ŞI RESPONSABILITĂŢI
În cadrul activităţi de instruire UCIP-IFAD va acoperi costurile pentru serviciile prestate de prestatorul de servicii care va fi responsabil de:
i) Elaborarea programului detaliat de instruire cu indicarea numărului de ore pentru lecţii teoretice şi aplicaţii practice;
ii) Elaborarea și multiplicarea materialelor de instruire (prezentare PowerPoint, exerciţii practice separat pentru fiecare subiect);
iii) Identificarea şi organizarea prezenţei participanţilor (în colaborare cu UCIP-IFAD);
iv) Arenda sălii de instruire şi de organizare a deservirii evenimentului;
v) Distribuirea materialelor și consumabililor în cadrul sesiunilor de instruire fiecărui participant;
vi) Asigurarea cu echipamentul necesar procesului de instruire (computer, ecran, proiector, flipchart, etc);
vii) Instruirea participanților;
viii) Suport individual participanţilor la elaborarea planului de afaceri şi a cererii de creditare.
ix) Elaborarea testelor și apreciereaa cunoştinţelor acumulate în rezultatul instruirii;
x) Raportarea rezultatelor de activitate.

CERINŢE PRIVIND EXPERIENŢA ŞI CALIFICAREA
1. Experienţă în organizarea seminarelor de instruire de orice tematică (tabelul 1);
2. Capacități de organizare și petrecere a cursurilor de instruire (tabelul 3);
3. Personal cu experienţă de lucru in condiții de producere sau instruire (în ultimii 10 ani) în: i) aspecte juridice în domeniu; ii) menţinerea evidenţei contabile şi de întocmire a rapoartelor financiare; iii) creditarea afacerilor investiţionale rurale; iv) elaborarea planului de afaceri (tabelul 4);
4. Pentru subiectul 7 – specialist angajat în departamentul de creditare al unei instituții financiare participante la implementarea Programelor IFAD (lista este disponibila la adresa: http://www.ifad.md/services/credits/institutii-financiare-participante/ ).

CONŢINUTUL OFERTEI
Organizaţiile interesate sunt solicitate să prezinte documentele ce ar confirma nivelul său de calificare, inclusiv: oferta tehnică şi financiară, care vor fi prezentate separat, în plicuri sigilate, original şi o copie (fiecare original şi fiecare copie va avea plicul său sigilat şi ştampilat în locul de lipire). Menţionaţi denumirea concursului pe fiecare plic, denumirea ofertantului, precum şi conţinutul plicului (oferta tehnică original/oferta tehnică copie, oferta financiară original/ofertă financiară copie). Companiile care nu vor respecta aceste condiţii NU vor fi admise la concurs.

Oferta tehnică trebuie să includă:
1. Date generale despre companie – va fi prezentată informaţia privind profilul și experienţa companiei, serviciile relevante la cerinţele de eligibilitate şi calificare menţionate mai sus, efectuate în ultimii doi ani;
2. Experienţa companiei în activități de instruire cu generic similar și grup asemănător de participanți;
3. Programul detaliat al instruirii separat pentru fiecare zi de instruire cu specificarea duratei în ore pentru fiecare subiect şi numele expertului;
4. Metodologia de predarea programului de instruire.
5. Metodologia de evaluare a cunoștințelor acumulate participanților la cursurile de instruire;
6. Componenţa echipei care va presta serviciile de consultanţă, cu anexarea obligatorie a CV-urilor colaboratorilor principali care vor fi antrenaţi în activităţile sus-menţionate;
7. Forma Anexa 1 (vezi mai jos Anexe), completată conform cerinţelor.

Oferta financiară trebuie să includă costurile aferente pentru 6 zile de contact cu participanţii la instruire conform următoarelor servicii:
· Elaborarea materialelor de instruire care vor fi imprimate și înmînate participanților la instruire(costuri constante, pentru program de 5 zile(40 ore academice), cu specificare: denumirea fiecărui material, numărul de pagini şi costul per fiecare;
· Comunicare şi organizarea prezenţei participanţilor (per persoană);
· Arenda sălii de instruire (per un Seminar/grupă);
· Remunerarea experţilor (per una oră academică);
· Cazarea participanţilor la instruire (persoană/noapte);
· Costul pentru una pauza de cafea, un prînz, una cină și un mic dejun;
· Multiplicarea materialelor de instruire, cu indicarea numărului de pagini pentru un participant;
· Consumabile pentru un participant, se va specifica consumabilele, cantitatea şi preţul.

Pentru mai multe detalii Vă rugăm să vedeți:

Termeni de referință
Anexe

CONDIŢIILE DE PREZENTARE A OFERTELOR:
· Pachetul de documente va include Oferta Tehnica (original și copie) şi Oferta financiară (original și copie), fiecare sigilate în plicuri separate (total 4 plicuri) şi toate împreună prezentate în plic comun, la fel sigilat. Pe plicuri va fi indicat denumirea ofertantului, persoana și telefon de contact, adresa de e-mail, denumirea concursului la care se aplică.
· Pachetului de documente urmează să fie prezentat la adresa UCIP-IFAD: bd. Ştefan cel Mare şi Sfînt, 162, et.13, oficiul 1303, nu mai târziu de 22 februarie 2016, ora 10:00.
• Ofertele care vor fi prezentate după expirarea termenului limită stabilit NU vor fi admise la concurs.

Pentru clarificări și concretizări scrieţi pe adresa de e-mail: office@ifad.md