**Extins 16.10.2015**Selectare prestator de servicii pentru organizarea vizitei de studiu în Italia pentru un grup de apicultori ce activează în baza principiilor agriculturii contractuale

Номер RFSADP/15/36
Категория VCD
Дата выхода 11 сен 2015 10:00
Дата окончания 16 окт 2015 10:00
Selectare prestator de servicii pentru organizarea vizitei de studiu în Italia pentru un grup de apicultori ce activează în baza principiilor agriculturii contractuale.

Proiectul de Servicii Financiare Rurale şi Dezvoltarea Businessului Agricol (PSFRDBA), finanţat de Fondul Internaţional pentru Dezvoltarea Agriculturii şi implementat de către Unitatea Consolidata pentru Implementarea Proiectelor IFAD, este conceput pentru a contribui la reducerea sărăciei rurale în Moldova, prin promovarea accesului către o gamă completă de servicii adecvate şi integrate financiar. O atenţie deosebită este atribuită dezvoltării şi implementării sistemelor eficiente de conlucrare între principalele verigi ale lanţului valoric cu implementarea tehnologiilor de ultima oră în domeniul agricol. În această ordine de idei, Agricultura Contractuală este privită ca o formă de lucru ce ar da posibilitate producătorilor, procesatorilor şi exportatorilor a construi relaţii durabile de parteneriat direcţionate spre – eficientizarea participării în afacerile agricole pentru toţi participanţii lanţului valoric cu scopul obţinerii venitului maxim.

Justificarea scopului de lucru
Începând cu anul 2014, UCIP-IFAD, în cadrul Proiectului Servicii Financiare Rurale și Dezvoltarea Businessului Agricol (RSFRDBA), a stabilit ca obiectiv implementarea și promovarea principiilor Agriculturii Contractuale în domeniul apicol prin formarea grupurilor de producători. Conform strategiei stabilite în perioada 2013-2016 și ulterior 2016-2019 grupurile de producători create vor fi antrenate în diverse activități de asistență tehnică cu scopul asigurării spre final a unei stabilității financiare rezultată din obținerea veniturilor durabile pentru grupurile create în ansamblu și pentru fiecare membru din cadrul grupurilor în particular. În perioada menționată grupurile create vor trece prin trei etape de dezvoltare. (i) Fortificarea capacităților de producere și dezvoltarea abilităților de lucru în comun, (ii). Fortificarea capacităților de export și dezvoltarea instituțională, (iii). fortificarea capacităților de procesare asociative și formare a gamei de produse apicole.
În acest contextul celor expuse până în prezent au fost create patru grupuri de producători , în trei zone geografice ale republicii (Călărași, Ialoveni și Șoldănești), și care în prezent se afla la etapa întâia de dezvoltare ”Fortificarea capacităților de producere și dezvoltarea abilităților de lucru în comun”. Pentru anul 2015, conform planului de activitate este planificată efectuarea vizitei de studiu în una din țările europene în cadrul căreia, participanții – membrii grupurilor create vor studia experiența apicultorilor din străinătatea atât din punct de vedere al lucrului în comun cât și din punct de vedere al implementării tehnologiilor performante în domeniul apicol.



Sarcini şi responsabilităţi:
În baza unui concurs național, de către UCIP-IFAD, va fi contractată o companie, care va fi responsabilă pentru organizarea activităților de logistică la organizarea studiului de vizită pentru un grup apicultori ce activează în cadrul grupurilor de producători din domeniul apicol și care va avea următoarele responsabilități:

  • Elaborarea și coordonarea cu UCIP-IFAD a agendei tentative pentru studiul de vizită care trebuie să includă dar să nu se limiteze la solicitările minimale indicate mai jos:

* Vizitarea a cel puțin două întreprinderi de producere (stupine)
* Vizitarea a unei cooperative de întreprinzători ce activează in domeniul producerii mierii de albina
* Vizitarea cel puțin a unei Asociații teritoriale si a unei Asociații regionale si/sau naționale a albinarilor.
* Vizitarea a cel puțin o întreprindere ce se ocupă cu procesarea și comercializarea mierii si derivatelor din miere.
* Vizita a unui laborator de testarea și urmărire a calității produselor melifere și a unei companii care comercializează preparate zooveterinare pentru apicultori.
* Vizita unei întreprinderi ce comercializează inventar și utilaj apicol

  • Stabilirea locurilor și întreprinderilor ce urmează a fi vizitate cu efectuarea aranjamentelor necesare în asemenea cazuri.
  • Bornarea locurilor pentru cazare, organizarea transportului in țara gazda și asigurarea traducerii .

Obiectivele ce urmează a fi atinse pe durata vizitei de studiu:
* Familiarizarea cu modalitățile de producere a mieriei de albină la întreprinderi cu diferită formă de organizare și diferit număr de familii.
* Familiarizarea cu tehnologiile de producere și extragere a mierii de albină.
* Familiarizarea cu tehnologiile de păstrare, colectare, procesare și comercializare a mierii de albină și derivatelor apicole.
* Familiarizarea cu specificul de lucru și asigurarea posibilității schimbului de experiență cu apicultorii ce activează in cadrul diferitor forme de asociere.
* Familiarizare cu sistemul de marketing si comercializare a produselor melifere

Pentru mai multe detalii vedeți:

Termeni de Referință

Condițiile de prezentare a ofertelor:
Oferta tehnica:
* Ofertantul va imprima 2 exemplare de documente conform listei indicate in acești Termeni de referință pentru participare la concurs.
* Fiecare exemplar de documente va fi sigilat in plicuri separate. Pe unul din plicuri se indica “Original” iar pe al doilea plic se indică “Copie”.
Oferta Financiară:
* Se imprimă in două exemplare, se sigilează în plicuri separate. Pe unul din plicuri se indica “Original” iar pe al doilea plic se indică “Copie”

• Plicul cu Oferta Tehnica “Original” și plicul cu Oferta Financiară “Original” se includ într-un plic comun cu inscripția “Original”.
• Plicul cu Oferta Tehnica “Copie” și plicul cu oferta Financiară “Copie” se includ într-un plic comun cu inscripția “Copie”.
• Plicul comun “Original” și plicul comun “Copie” se prezintă într-un plic unic.
• În obligativitate pe toate plicurile trebuie să fie indicat denumirea concursului, numele ofertantului, telefonul de contact, și adresa electronică
• Toate plicurile urmează să fie sigilate si stampilate/semnate.
• Pachetul de documente va fi depus la adresa UCIP-IFAD: bd. Ştefan cel Mare şi Sfânt, 162, et.13, oficiul 1303, nu mai târziu de 02 octombrie 2015, ora 10:00 16 octombrie 2015, ora 10:00.
• Beneficiarii care vor încălca condiţiile menționate mai sus NU vor fi admiși la concurs.
• Pentru clarificări și concretizări scrieți pe adresa de email: office@ifad.md