Selectarea prestatorului de servicii pentru organizarea vizitei de studiu în Republica Kârgâză

Номер 25/23 PRR
Категория Admin
Дата выхода 22 май 2023 16:00
Дата окончания 02 июнь 2023 10:00

Guvernul Republicii Moldova a recepționat finanțare de la Fondul Internațional pentru Dezvoltare Agricolă (IFAD) pentru finanțarea Proiectului de Reziliență Rurală (în continuare PRR) și intenționează să aplice o parte din mijloace pentru contractarea serviciilor de consultanță/asistență.

Utilizarea oricărei finanțări IFAD va fi supusă aprobării IFAD, în conformitate cu termenii și condițiile acordului de finanțare, precum și cu regulile, politicile și procedurile IFAD.

IFAD și oficialii, agenții și angajații săi vor avea răspundere față de și împotriva tuturor proceselor, procedurilor, pretențiilor, cererilor, pierderilor și răspunderii de orice fel sau natură introduse de orice parte în legătură cu PRR.

În cadrul prezentului concurs, UCIP IFAD intenționează să selecteze o companie care va asista UCIP IFAD în organizarea a unei vizite de studiu în Republica Kârgâză, pentru 1 grup de specialiști ai UCIP IFAD și a reprezentanților Ministerului Agriculturii și Industriei Alimentare (MAIA) și Ministerului Finanțelor (detalii in Termenii de Referinta), în scop de schimb de experiență și transfer de cunoștințe privind practicile de adaptare a antreprenorilor mici, a tinerilor și femeilor din zona rurală la schimbările climatice și accesul la serviciile financiare, din subregiunile din Orientul Apropiat și Africa de Nord și Europa Centrală și de Est.

Prestatorul selectat va implementa următoarele sarcini:

A. Elaborarea agendei și coordonarea acesteia cu UCIP IFAD pentru vizita de studiu, care trebuie să includă, dar să nu se limiteze la următoarele întrevederi, corespunzător scopului și obiectivelor vizitei de studiu:

i. stabilirea întrevederii cu unitatea de implementare a proiectelor IFAD (și Biroul de țară IFAD, dacă este cazul) din țara de destinație;

ii. stabilirea întrevederilor cu organizații/instituții care oferă sprijin pentru dezvoltarea agriculturii;

iii. stabilirea întrevederilor la bănci și alte instituții finanțare, organizații de creditare nebancară;

iv. stabilirea întrevederilor cu reprezentanți ai: organizațiilor cooperative, grupurilor de producători, furnizorilor de servicii de sprijin și formare a grupurilor/asociațiilor micilor fermieri/tineri/femei, etc.;

v. stabilirea vizitelor pe teren la fermieri/tineri/femei care au implementat diverse soluții de adaptare la schimbările climatice (ex. irigații, agricultura conservativă, eroziunea solului, altele)

vi. stabilirea vizitelor la școli de câmp ale fermierilor;

vii. stabilirea vizitelor pe teren la beneficiarii proiectelor finanțate de IFAD: entități de producere și prelucrare agricolă, ambalaje, organizații de fermieri, piețe agricole, etc.

 Agenda vizitei de studiu va include: locația, denumirea companiilor care urmează a fi vizitate, scurtă descriere a activități acesteia, altele după caz.

 B. Organizarea logisticii pe parcursul vizitei de studiu va include:

i. asigurare transport dus-întors (bilete de avion, clasa econom). Zborul spre/dinspre locul de destinație va fi cu un singur transfer, fără opțiunea de ”selftransfer”;

ii. asigurare transport transfer aeroport – hotel – aeroport și deplasare locală prin Kârgâzstan, pe toată durata vizitei (3 zile);

iii. asigurare medicală pentru fiecare participant, valabilă pe durata vizitei de studiu;

iv. cazare hotel (4 nopți, hotel minimum 3 stele, dejun inclus);

v. servicii locale de traducere în timpul întâlnirilor, dacă este cazul (limba locală – în engleză);

vi. alte relevante.

Pentru detalii despre serviciile necesare, a se vedea termenii de referință (TdR).

UCIP IFAD („clientul”) invită acum companiile de consultanță eligibile („consultanții”) să își manifeste interesul în furnizarea serviciilor. Companiile interesate ar trebui să furnizeze informații care să demonstreze că au calificările necesare și experiența relevantă pentru a presta serviciile solicitate. Companiile interesate trebuie să completeze Scrisoarea de manifestare a interesului conform modelului publicat la adresa ucipifad.md și să îl transmită la adresa de email indicată mai jos.

Se atrage atenția Companiilor interesate asupra Politicii IFAD de combatere a spălării banilor și a finanțării terorismului și a Politicii revizuite a IFAD privind prevenirea fraudei și corupției, activitățile și operațiunile sale. Acesta din urmă stabilește prevederile IFAD privind practicile interzise. IFAD se străduiește, în continuare, să asigure un mediu de lucru sigur, fără hărțuire, inclusiv hărțuire sexuală și fără exploatare și abuz sexual (SEA), în activitățile și operațiunile sale, așa cum este detaliat în Politica sa IFAD de prevenire și răspuns la hărțuirea sexuală, exploatarea și abuzul sexual.

Consultantul nu va avea niciun conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil. Un consultant cu un conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil va fi descalificat, cu excepția cazului în care Fondul a aprobat altfel în mod explicit. Consultantul, inclusiv personalul respectiv și afiliații, sunt considerați a avea un conflict de interese dacă a) au o relație care îi oferă informații necuvenite sau nedezvăluite despre sau influențează asupra procesului de selecție și executării contractului, b) participă la mai multe mai mult de un EOI în cadrul acestei achiziții, c) au o relație de afaceri sau de familie cu un membru al consiliului de administrație al Consultantului sau cu personalul acestuia, cu Fondul sau cu personalul acestuia, sau cu orice altă persoană care a fost, a fost sau ar putea fi în mod rezonabil direct sau implicat indirect în orice parte a (i) pregătirii acestui REOI, (ii) a procesului de selecție sau lista scurtă pentru această achiziție sau (iii) de executare a contractului. Consultantul are obligația continuă de a dezvălui orice situație de conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil în timpul pregătirii EOI, a procesului de selecție sau a executării contractului. Nedezvăluirea în mod corespunzător a oricăreia dintre situațiile menționate poate duce la acțiuni adecvate, inclusiv descalificarea consultantului, rezilierea contractului și orice alte, după caz, conform Politicii IFAD privind prevenirea fraudei și corupției în proiectele și operațiunile sale.

Consultantul (compania) va fi selectat în conformitate cu metoda de achiziție CQS stabilită în Manualul de Procurări al IFAD, care poate fi accesat prin intermediul site-ului web al IFAD la adresa www.ifad.org/project-procurement.

Pentru realizarea obiectivelor stabilite în cadrul acestui TdR, Prestatorul urmează să îndeplinească următoarele activități cheie:

1. Elaborarea agendei și coordonarea acesteia cu CPIU IFAD pentru vizita de studiu.

2. Organizarea logisticii pe parcursul vizitei de studiu.

 

Criterii de calificare și evaluare pentru lista scurtă:

Criterii de calificare Punctaj maxim
1. Cerințe generale: 30
1.1. Minimum 3 ani de experiență în organizarea vizitelor de studii/schimb de experiență /vizite comerciale, alte activități similare:

<3 ani experienta  – 0 puncte; 3 ani experienta – 20 puncte; pentru fiecare an aditional – 2 puncte (până la maxim 30 puncte)

30
2. Experiență anterioară specifică în domeniu: 40
2.1 Cel puțin 2 vizite de studiu/schimb de experiență organizate pentru companii/institutii din domeniul agricol în ultimii 5 ani (2018-2022)

<2 vizite – 0 puncte; 2 vizite –25 puncte; pentru fiecare vizita aditională organizată – 5 puncte (până la maxim 35 puncte)

2.2. Experiență în organizarea vizitelor de studii/schimb de experiență (cel puțin o vizită), în ultimii 5 ani (2018-2022) în țara de destinație (Kârgâzstan) va constitui un avantaj;

lipsă experiență – 0 puncte, disponibilitatea experienței – 5 puncte

35

5

3.   Experiența personalului cheie: 30
3.1. Cel puțin 2 vizite similare organizate/gestionate implicare personalului cheie propus/Manager organizare vizite;

<2 vizite – 0 puncte; 2 vizite –25 puncte; pentru fiecare vizita aditională organizată – 2.5 puncte (până la maxim 30 puncte)

30
TOTAL 100

Scorul de promovare este de 70%. Doar compania care va acumula cel mai înalt punctaj, va fi invitată să depună oferta tehnică și oferta financiară.

Orice solicitare de clarificare cu privire la această REOI trebuie transmisă prin e-mail la adresa procurement@ucipifad.md  până la data de 30 mai 2023, ora 17:00 (ora Moldovei). Clientul va oferi răspunsuri la toate solicitările de clarificări până la data de 01 iunie 2023, ora 17:00 (ora Moldovei).

Cererile de exprimare a interesului trebuie să fie transmise în formă scrisă folosind formularele prevăzute în acest scop prin email la adresa de mai jos până la data de 02 iunie 2023, ora 10:00 (ora Moldovei) cu mențiunea „Pentru Licitația 25/23 PRR.

Sub rezerva performanței, UCIP IFAD poate lua în considerare extinderea contractului cu servicii suplimentare.

 Attn: Liuba Livadari, Specialistă Procurari

Ștefan cel Mare și Sfînt bd. 162,  Chișinău, MD-2004

E-mail: procurement@ucipifad.md

Tel. (022) 22 – 18 – 80