Selectarea unei companii pentru organizarea vizitei de studiu în România pentru două grupuri de apicultoare, beneficiare ale Proiectelor IFAD

Номер 24/23 PRR
Категория ASAP
Дата выхода 11 май 2023 10:00
Дата окончания 24 май 2023 10:00

Guvernul Republicii Moldova a recepționat finanțare de la Fondul Internațional pentru Dezvoltare Agricolă (IFAD) pentru finanțarea Proiectului de Reziliență Rurală (în continuare PRR) și intenționează să aplice o parte din mijloace pentru contractarea serviciilor de consultanță/asistență.

Utilizarea oricărei finanțări IFAD va fi supusă aprobării IFAD, în conformitate cu termenii și condițiile acordului de finanțare, precum și cu regulile, politicile și procedurile IFAD. IFAD și oficialii, agenții și angajații săi vor avea răspundere față de și împotriva tuturor proceselor, procedurilor, pretențiilor, cererilor, pierderilor și răspunderii de orice fel sau natură introduse de orice parte în legătură cu PRR.

Serviciile de asistență („serviciile”) includ organizarea a 2 vizite de studiu în Romania, pentru 2 grupuri distincte de femei micro antreprenoare, beneficiare ale Proiectelor IFAD, care vor prelua experiența celor mai bune practici, ulterior aplicată în domeniul lor de activitate, dar și transmiterea experienței altor antreprenori din domeniu. În procesul de dezvoltare și implementare a activităților descrise în TdR, compania de consultanță va elabora agenda (2 agende diverse pentru fiecare grup în diferite regiuni) pentru vizitele de studiu, va organiza logistica pe parcursul vizitei de studiu și va organiza o ședință de totalizare a vizitelor / transfer de cunoștințe.

În cadrul prezentului concurs, UCIP IFAD va selecta o companie sau un consorțiu de companii (în continuare Prestator), cu experiență în organizarea vizitelor de studii /schimb de experiență a antreprenorilor, care va implementa următoarele sarcini:
a) Elaborarea agendei și coordonarea acesteia cu UCIP IFAD (2 agende diverse pentru fiecare grup în diferite regiuni) pentru vizitele de studiu aferente fiecărui grup de beneficiari, care trebuie să includă dar să nu se limiteze la următoarele întrevederi, corespunzător scopului și obiectivelor vizitei de studiu:
▪ stabilirea vizitei la cel puțin două întreprinderi de producere a mierii (stupine).
▪ stabilirea întrevederii cu o cooperativă de întreprinzători ce activează în domeniul colectării și procesării mierii de albina.
▪ stabilirea întrevederilor la cel puțin o Asociație teritorială, o Asociație regională si/sau națională a albinarilor.
▪ stabilirea vizitei la cel puțin o întreprindere de procesare a mierii și comercializarea produselor derivate din miere.
▪ stabilirea vizitei la un laborator de testare și urmărire a calității produselor melifere.
▪ stabilirea vizitei la cel puțin o companie care comercializează preparate zooveterinare pentru apicultori.
▪ stabilirea vizitei la un furnizor de inventar și utilaj apicol.

b) Organizarea logisticii pe parcursul vizitei de studiu va include:
• asigurare transport dus-întors Moldova-România-Moldova și deplasare locală prin România pe toată durata vizitei -5 zile(capacitatea unității de transport de minim 19 locuri, pentru 12 persoane);
• Asigurare medicală pentru fiecare participant, valabilă pe durata vizitei de studiu;
• Rezervare hotel (4 nopți, hotel minimum 3 stele, dejun inclus);
• Alte relevante.

c) Organizarea (în format online) unei ședințe de totalizare a vizitelor / transfer de cunoștințe, cu participarea tuturor participantelor din cadrul vizitelor, dar și a altor beneficiari ai Proiectului din sector apicol (lista va fi furnizată de UCIP) și prezentarea în PowerPoint care va include informații despre companiile/asociațiile/laboratoarele/ instituțiile vizitate, exemple de bune practici, concluzii și recomandări.

Pentru detalii despre serviciile necesare, a se vedea termenii de referință (TdR)
UCIP IFAD („clientul”) invită acum companiile de consultanță eligibile („consultanții”) să își manifeste interesul în furnizarea serviciilor. Companiile interesate ar trebui să furnizeze informații care să demonstreze că au calificările necesare și experiența relevantă pentru a presta serviciile solicitate. Companiile interesate trebuie să completeze Scrisoarea de manifestare a interesului conform modelului publicat și să îl transmită la adresa de email indicată mai jos.
Se atrage atenția Companiilor interesate asupra Politicii IFAD de combatere a spălării banilor și a finanțării terorismului și a Politicii revizuite a IFAD privind prevenirea fraudei și corupției, activitățile și operațiunile sale. Acesta din urmă stabilește prevederile IFAD privind practicile interzise. IFAD se străduiește, în continuare, să asigure un mediu de lucru sigur, fără hărțuire, inclusiv hărțuire sexuală și fără exploatare și abuz sexual (SEA), în activitățile și operațiunile sale, așa cum este detaliat în Politica sa IFAD de prevenire și răspuns la hărțuirea sexuală, exploatarea și abuzul sexual.

Consultantul nu va avea niciun conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil. Un consultant cu un conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil va fi descalificat, cu excepția cazului în care Fondul a aprobat altfel în mod explicit. Consultantul, inclusiv personalul respectiv și afiliații, sunt considerați a avea un conflict de interese dacă a) au o relație care îi oferă informații necuvenite sau nedezvăluite despre sau influențează asupra procesului de selecție și executării contractului, b) participă la mai multe mai mult de un EOI în cadrul acestei achiziții, c) au o relație de afaceri sau de familie cu un membru al consiliului de administrație al Consultantului sau cu personalul acestuia, cu Fondul sau cu personalul acestuia, sau cu orice altă persoană care a fost, a fost sau ar putea fi în mod rezonabil direct sau implicat indirect în orice parte a (i) pregătirii acestui REOI, (ii) a procesului de selecție sau lista scurtă pentru această achiziție sau (iii) de executare a contractului. Consultantul are obligația continuă de a dezvălui orice situație de conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil în timpul pregătirii EOI, a procesului de selecție sau a executării contractului. Nedezvăluirea în mod corespunzător a oricăreia dintre situațiile menționate poate duce la acțiuni adecvate, inclusiv descalificarea consultantului, rezilierea contractului și orice alte, după caz, conform Politicii IFAD privind prevenirea fraudei și corupției în proiectele și operațiunile sale.

Consultantul (compania) va fi selectat în conformitate cu metoda de achiziție CQS stabilită în Manualul de Procurări al IFAD, care poate fi accesat prin intermediul site-ului web al IFAD la adresa www.ifad.org/project-procurement.
Pentru realizarea obiectivelor stabilite în cadrul acestui TdR, Prestatorul urmează să îndeplinească următoarele activități cheie:
1. Elaborarea agendei (2 agende diverse pentru fiecare grup în diferite regiuni) pentru vizitele de studiu.
2. Organizarea logisticii pe parcursul vizitei de studiu.
3. Organizarea (în format on line) unei ședințe de totalizare a vizitelor / transfer de cunoștințe, cu participarea tuturor participantelor din cadrul vizitelor (+ prezentare PPT).

I. CRITERII DE CALIFICARE ȘI EVALUARE PENTRU LISTA SCURTĂ:

Scorul de promovare este de 70%. Doar compania care va acumula cel mai înalt punctaj, va fi invitată să depună oferta tehnică și oferta financiară.

Orice solicitare de clarificare cu privire la această REOI trebuie transmisă prin e-mail la adresa procurement@ucipifad.md până la data de 19 mai 2023, ora 17:00 (ora Moldovei). Clientul va oferi răspunsuri la toate solicitările de clarificări până la data de 23 mai 2023, ora 17:00 (ora Moldovei).

Cererile de exprimare a interesului trebuie să fie transmise în formă scrisă folosind formularele prevăzute în acest scop. EOI vor fi transmise prin email la adresa de mai jos până la data de 24 mai 2023, ora 10:00 (ora Moldovei) cu mențiunea „Pentru Licitația 24/23 PRR”.

Sub rezerva performanței, UCIP IFAD poate lua în considerare extinderea contractului cu servicii suplimentare.

Attn: Liuba Livadari, Specialistă Procurari
Ștefan cel Mare și Sfînt bd. 162, Chișinău, MD-2004
E-mail: procurement@ucipifad.md Tel. (022) 22 – 18 – 80