Extins, prin relansare: Selectarea Consultantului individual pentru elaborarea Ghidului pentru Autoritățile Publice Locale privind gestionarea și administrarea Piețelor agricole locale construite cu suportul Proiectelor IFAD

Номер 10/22 PRR
Категория Consultanță
Дата выхода Итерация 1: 25 фев 2022 10:00Итерация 2: 14 март 2022 10:00Итерация 3: 28 март 2022 17:00
Дата окончания Итерация 1: 14 март 2022 10:00Итерация 2: 28 март 2022 17:00Итерация 3: 11 апр 2022 17:00

Proiectul de Reziliență Rurală (IFAD VII) lansat în 2017 are o durată de implementare de 6 ani. Proiectul are acoperire națională și urmează a fi implementat pe teritoriile controlate de Guvernul R. Moldova, incluzând UTA Găgăuzia, cu excepția or. Chișinău și Bălți. În cadrul PRR sunt finanțate construcția proiectelor de infrastructură pentru grupurile de agenți economici în colaborare cu Autoritățile Publice Locale (APL).

Proiectul are caracter național, iar unul dintre obiectivele primare constă în sporirea rezilienței la schimbările climatice, prin investiții productive în infrastructura publică rurală și sistemele agricole. Intervențiile proiectului vor viza aspecte de asistență la măsurile structurale aplicate în agricultură, reducerea sărăciei și fluxului de migrație din zona rurală, siguranța și securitatea alimentară, vulnerabilitatea la schimbările climaterice și sporirea competitivității.

În cadrul prezentei licitații UCIP IFAD va recruta un consultant național, cu experiență în activitatea APL și gestionarea patrimoniului APL, structura și modul de funcționare a Gospodăriilor comunale constituite în exclusivitate pe baza proprietății APL.

UCIP IFAD a finanțat în anii precedenți din sursele proiectului IFAD construcția a 5 proiecte de infrastructură de Piață agricolă, beneficiarii cărora sunt următoarele APL-uri:

1. Mihaileni, r. Râșcani,

2. Sărata Veche, r. Fălești

3. Geamăna, r. Anenii Noi

4. Taraclia, r. Căușeni

5. Horești, r. Ialoveni

APL beneficiare întâlnesc dificultăți la identificarea mecanismelor de gestionare a Pieței agricole din sat, și crearea structurilor de administrare, necesare pentru buna funcționalitate a Pieței agricole, care ar activa in baza unui Regulament  de funcționare, ar stabili  taxa de piață și ar deține toate autorizațiile prevăzute de legislația in vigoare.

Pentru realizarea contractului, Consultantul va realiza următoarele activități:

1. Să efectueze o analiză a legislației curente, care reglementează gestionarea piețelor agricole aflate la balanța APL, inclusiv modalitatea de transmitere a infrastructurii de piață a APL către alte structuri legale.

2. Să efectueze un sondaj al Primăriilor beneficiare de proiecte a infrastructurii de piață agricolă și finanțate din proiectele IFAD pentru a identifica constrângerile și barierele de gestionare durabilă a infrastructurii

3. Să studieze experiența APL din Moldova de gestionare a piețelor agricole aflate la balanța lor și bunele practici mentenanță, exploatare, regulile de comerț, programul de lucru, organele de administrare a pieței, rolul și responsabilitățile Consiliului local în raport cu gestionarea Pieței agricole;

4. Să analizeze modul de transmitere pentru gestionare a infrastructură de piață de la APL către alte structuri;

5. Să elaboreze modele de documente pentru APL necesare la gestionarea pieței agricole: Regulamentul de funcționare a pieței agricole; Autorizațiile de funcționare; Contract de transmitere a infrastructură de piață de la APL către alte structuri; modele de Procese-verbale a Consiliului local în raport cu gestionarea Pieței agricole; model de certificat de expertiză sanitar-veterinară; instrucțiuni de securitate a muncii; etc

Rapoartele și calendarul rezultatelor

Consultantul individual va raporta Specialistului în dezvoltarea proiectelor de infrastructură UCIP IFAD și va prezenta următoarele livrabile:

–    Planul de lucru și metodologia  de abordare, termen – 5 zile calendaristice de la data semnării contractului;

–    Proiectul structurii Ghidului și conținutul, inclusiv anexele la Ghid, termen – 10 zile calendaristice de la semnarea contractului;

–    Draft-ul Ghidului privind gestionarea și administrarea Piețelor agricole locale, create în cadrul Proiectelor IFAD, termen – 40 zile calendaristice de la semnarea contractului;

–    Versiunea finala a Ghidului privind gestionarea și administrarea Piețelor agricole locale, create în cadrul Proiectelor IFAD,  termen – 60 zile calendaristice de la semnarea contractului.  Ghidul va fi prezentat in format electronic WORD și PDF.

      Criterii minime de calificare pentru Prestator:

Consultant individual urmează să  întrunească următoarele cerințe:

  • Să dețină diplomă de studii superioare în unul din următoarele domenii: Drept, administrare, management, economie, administrare publică, sau alte domenii relevante domeniului descris in prezentele Termeni de referință.
  • Cel puțin 5 an de experiență profesională relevantă.
  • Experiența profesionala drept, management și administrare,  in raport cu activitatea APL va fi un avantaj.

 Cerințe și experiență, Consultant Individual ar trebui să aibă următoarea experiență, abilități și cunoștințe:

  • Experiență și cunoștințe de gestionare a infrastructurii publice;
  • Experiență precedentă in efectuare de studii și analize;
  • Abilități analitice, capacitate de comunicare cu APL beneficiare ale proiectului, partenerii pentru implementarea proiectului, pentru a gestiona ședințele comisiilor.
  • Abilități de a colecta și interpreta date și informații și redactarea rapoarte constructive, informative;

 Metoda de selectare :

Consultantul va fi selectat în conformitate cu metoda de procurare ICS. Consultantul din Lista scurtă, care va acumula cel mai mare punctaj, va fi invitat să depună oferta tehnică și financiară. Criteriile cheie pentru evaluarea a Expresiilor de interes și crearea listei scurte sunt următoarele:

Criteriile de selecție Punctaj
 1. Calificarea generală: 30
·     Diploma de studii de studii superioare 25
·      Cursuri, perfecționarea, stagiare profesională 5
 2. Experiență specifica în domeniu pentru care optează 60
Experiență în elaborarea studiilor de analiză, 20
·         Experiență în elaborarea ghidurilor, manualilor și instrucțiunilor practice 25
·         Experiența de lucru cu APL 15
 3. Competențe 10
·      Posedarea limbilor străine 5
·      Nivelul de posedare a calculatorului 5
TOTAL 100

În lista scurtă vor fi înscriși consultanții care au acumulat cel puțin 65 puncte.

Durata și nivelul de eforturi

Sarcinile prevăzute în acești Termeni de referință urmează a fi efectuate în perioada aprilie-iunie 2022, cu finalizarea și prezentarea versiunii finale a ghidului în cel mult 70 zile calendaristice de la data semnării contractului.  Se estimează ca efortul consultantului va constitui 30 zile lucrătoare.

Scrisoarea de exprimare a interesului va include informațiile care demonstrează experiența și calificarea ofertantului/lor și va fi completată conform modelului obligatoriu al Scrisorii de Exprimare a Interesului atașată și publicată pe site-ul www.ucipifad.md în rubrica Achiziții/Servicii de consultanță, Licitația 10/22 PRR.

Scrisorile de exprimare a interesului (model obligatoriu) autentificate cu semnătura persoanei responsabile și ștampila companiei vor fi transmise electronic la adresa de mai jos până la pînă la 14/03/2022, ora 10:00  extins prin relansare 28 martie 2022, 11 Aprilie ora 17:00 cu mențiunea „Pentru Licitația 10/22 PRR”.

Vă mai informăm că orice modificare sau distorsionare a veridicității informațiilor prezentate în cadrul formularului de concurs poate duce la descalificarea companiei DVS.

Mai multe informații pot fi solicitate în scris la adresa indicată mai jos:

Unitatea Consolidată pentru Implementarea Programelor IFAD (UCIP IFAD)

Attn: Nadejda Rusu, Specialist superior în Procurări, of.  1307,

Ștefan cel Mare și Sfînt, 162,  Chișinău,

MD-2004,  Republica Moldova.

E-mail: procurement@ucipifad.md