Guvernul Republicii Moldova a recepționat finanțare de la Fondul Internațional pentru Dezvoltare Agricolă (IFAD) pentru finanțarea Proiectului de Reziliență Rurală (în continuare PRR) și intenționează să aplice o parte din mijloace pentru contractarea serviciilor de consultanță.
Utilizarea oricărei finanțări IFAD va fi supusă aprobării IFAD, în conformitate cu termenii și condițiile acordului de finanțare, precum și cu regulile, politicile și procedurile IFAD. IFAD și oficialii, agenții și angajații săi vor avea răspundere față de și împotriva tuturor proceselor, procedurilor, pretențiilor, cererilor, pierderilor și răspunderii de orice fel sau natură introduse de orice parte în legătură cu PRR.
Serviciile de consultanță („serviciile”) includ consolidarea și dezvoltarea capacităților și creșterea gradului de cunoștințe a membrilor grupurilor de producători (GP) create în cadrul asociațiilor de profil, a femeilor și a tinerilor antreprenori, Proiectul va acorda asistență tehnică privind aspecte tehnologice de producere, procesare, comercializare și cooperare din următoarele lanțuri valorice: producerea laptelui, ovine și caprine, struguri de masă, plante aromatice și medicinale, pomușoare, mierea de albină.
În cadrul prezentului concurs, UCIP IFAD va selecta o companie sau un consorțiu de companii (în continuare Prestator), cu experiență în prestarea serviciilor de extensiune și în dezvoltarea afacerilor agricole, care va implementa un spectru de activități menite să îmbunătățească gradul de cunoștințe și informare a participanților (membrilor grupurilor de producători/femeilor și tinerilor antreprenori) cu privire la:
- Impactul schimbărilor climaterice asupra sectorului de activitate a participanților și măsurile de adaptare a sistemelor de producere la schimbările climatice;
- Fortificarea cunoștințelor participanților cu informații complete și detaliate pentru procesul de producere, modernizarea tehnologiilor de producere și procesare, îmbunătățirea calității produselor;
- Diversificarea piețelor și creșterea vânzărilor produselor, creșterea numărului de parteneri, clienți, comercializarea produselor în bază de contracte, elaborarea strategiilor de marketing și brand management etc;
- Principiile și avantajele de asociere si cooperare.
Această cerere de manifestare a interesului (REOI) urmează Notificarea generală de procurări care a apărut pe pagina UN Development Business website la 1 Februarie 2022, pe pagina CPIU IFAD website la 31 Ianuarie 2022, on MAIA website la 1 Februarie 2022, în Revista Economică Logos Press nr. 5 (1411) din 11 Februarie 2022 și pe pagina Facebook și Instagram la 31 Ianuarie 2022.
UCIP IFAD („clientul”) invită acum firmele de consultanță eligibile („consultanții”) să își manifeste interesul în furnizarea serviciilor. Consultanții interesați ar trebui să furnizeze informații care să demonstreze că au calificările necesare și experiența relevantă pentru a presta serviciile solicitate. Firmele interesate trebuie să completeze Scrisoarea de manifestare a interesului conform modelului publicat și să îl transmită la adresa indicată mai jos.
Se atrage atenția consultanților interesați asupra Politicii IFAD de combatere a spălării banilor și a finanțării terorismului și a Politicii revizuite a IFAD privind prevenirea fraudei și corupției, activitățile și operațiunile sale. Acesta din urmă stabilește prevederile IFAD privind practicile interzise. IFAD se străduiește, în continuare, să asigure un mediu de lucru sigur, fără hărțuire, inclusiv hărțuire sexuală și fără exploatare și abuz sexual (SEA), în activitățile și operațiunile sale, așa cum este detaliat în Politica sa IFAD de prevenire și răspuns la hărțuirea sexuală, exploatarea și abuzul sexual.
Consultantul nu va avea niciun conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil. Un consultant cu un conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil va fi descalificat, cu excepția cazului în care Fondul a aprobat altfel în mod explicit. Consultantul, inclusiv personalul respectiv și afiliații, sunt considerați a avea un conflict de interese dacă a) au o relație care îi oferă informații necuvenite sau nedezvăluite despre sau influențează asupra procesului de selecție și executării contractului, b) participă la mai multe mai mult de un EOI în cadrul acestei achiziții, c) au o relație de afaceri sau de familie cu un membru al consiliului de administrație al Consultantului sau cu personalul acestuia, cu Fondul sau cu personalul acestuia, sau cu orice altă persoană care a fost, a fost sau ar putea fi în mod rezonabil direct sau implicat indirect în orice parte a (i) pregătirii acestui REOI, (ii) a procesului de selecție sau lista scurtă pentru această achiziție sau (iii) de executare a contractului. Consultantul are obligația continuă de a dezvălui orice situație de conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil în timpul pregătirii EOI, a procesului de selecție sau a executării contractului. Nedezvăluirea în mod corespunzător a oricăreia dintre situațiile menționate poate duce la acțiuni adecvate, inclusiv descalificarea consultantului, rezilierea contractului și orice alte, după caz, conform Politicii IFAD privind prevenirea fraudei și corupției în proiectele și operațiunile sale.
Consultantul (compania) va fi selectat în conformitate cu metoda de achiziție QCBS stabilită în Manualul de Procurări al IFAD, care poate fi accesat prin intermediul site-ului web al IFAD la adresa www.ifad.org/project-procurement.
Pentru realizarea obiectivelor stabilite în cadrul acestui TdR, Prestatorul urmează să îndeplinească următoarele activități cheie:
I. Organizarea a 48 de sesiuni de instruire;
II. Organizarea a 8 vizite locale de schimb de experiență;
III. Elaborarea și tipărirea unei broșuri tematice ”Reguli generale și specifice de igienă la producerea, păstrarea și procesarea laptelui la scară mică”.
Criterii de calificare și evaluare pentru lista scurtă:
No. |
Criterii de calificare | Indicatori | Punctaj |
1 | · Compania sau consorțiul de companii, care au avut în ultimii 3 ani cel puțin 1 contract în prestarea serviciilor de extensiune (seminare, vizite de schimb de experiență, consultații individuale la locul afacerii, vizite de studii, altele similare sarcinii).
· Preferință se va da pentru experiența în dezvoltarea rurală și/sau dezvoltarea sectorului agricol. |
contracte | 35 puncte
5 puncte |
2 | Experiența companiei în elaborarea și publicarea ghidurilor tehnologice, broșurilor, alte lucrări didactice din domeniul agricol; minim un proiect în ultimii 3 ani | Proiectele realizate | 30 puncte |
3 | • Compania sau consorțiul de companii are ca personal angajat pe termen lung (angajat de cel puțin trei ani) specialiști în domeniile instruirilor vocaționale, formării profesionale și managementul proiectelor.
· Preferință se va da pentru Companiile sau consorțiul de companii care au personal angajat pe termen lung (angajat de cel puțin trei ani) specialiști în domeniile zootehnic, horticol și alte sectoare agricole. |
Nr. de personal angajat pe termen lung | 20 puncte
5 puncte |
4. |
Experiență în prestarea serviciilor de consultanță, instruire, planificarea afacerii, altele similare sarcinii, în cadrul proiectelor de finanțare internaționale (IFAD, BM, UNDP, UN, BEI, EBRD etc.), (nr. contracte in ultimii 3 ani). | contracte | 5 puncte |
Total | 100 puncte |
Doar companiile selectate în Lista scurtă (scorul de promovare este de 70 puncte) vor fi invitate să depună oferta tehnică și oferta financiară.
Orice solicitare de clarificare cu privire la această REOI trebuie transmisă prin e-mail la adresa procurement@ucipifad.md până la data de 10 mai 2022, ora 17:00 (ora Moldovei). UCIP IFAD va oferi răspunsuri la toate solicitările de clarificări până la data de 11 mai 2022, ora 17:00 (ora Moldovei).
Scrisorile pentru exprimarea interesului (LEOI) trebuie transmise electronic, în scris, utilizând formularele prevăzute în acest scop (descarcă aici). LEOI vor fi transmise prin email la adresa de mai jos până la data de 12 mai 2022, ora 17:00 (ora Moldovei).
Attn: Nadejda Russu, Senior Procurement Specialist
Ștefan cel Mare și Sfînt bd. 162, Chișinău, MD-2004
E-mail: procurement@ucipifad.md
Tel. (022) 22 – 18 – 80