Servicii de asistenţă la elaborarea planurilor de afaceri pentru obţinerea finanțării în cadrul Programului Rural de Rezilienţă Economico-Climatică Incluzivă

Номер PRRECI/15/19
Категория RFS
Дата выхода 09 апр 2015 10:00
Дата окончания 06 май 2015 10:00

Servicii de asistenţă la elaborarea planurilor de afaceri
pentru obţinerea finanțării în cadrul Programului Rural de Rezilienţă Economico-Climatică Incluzivă

Întroducere
Guvernul Republicii Moldova a semnat, în februarie 2014, cu Fondul Internaţional pentru Dezvoltare Agricolă (IFAD) un Acord cu privire la finanţarea Programului Rural de Reziliență Economico-Climatică Incluzivă (PRRECI), care are drept scop sporirea veniturilor populației din Moldova și consolidarea rezistenței lor la schimbările climaterice. Programul este implementat de către Unitatea Consolidată pentru Implementarea programelor IFAD (UCIP-IFAD).
Componentele majoră a Programului “Finanțare Rurală Incluzivă și Dezvoltarea Capacităților” prevede accesul la servicii financiare pentru întreprinderile mici și mijlocii, tinerii antreprenori și micro-antreprenori. Aceste servicii sunt implementate prin intermediul instituțiilor financiare aprobate pentru participare la implementarea Programului.
Adițional la serviciile financiare, tinerii antreprenori și micro-antreprenorii (membrii Asociațiilor de Economii și Împrumut) vor beneficia de suport și asistență tehnică la elaborarea planurilor de afaceri și dezvoltarea capacităților antreprenoriale, activități vor fi implementate, după cum prevede Acordul de finanțare, prin intermediul companiilor de prestări servicii, care vor fi selectate conform ghidului de procurări IFAD.

Descrierea activității:
Tinerii antreprenori, fiind în majoritatea cazurilor începători, nu au cunoștințele necesare pentru a elabora de sine stătător un plan de afaceri, care ar ghida antreprenorul în administrarea afacerii sale, și nici experiență în accesarea unui credit.
În cadrul acestei activităţi va fi oferit suport la elaborarea planului de afaceri şi asistenţă la obţinerea creditelor tinerilor antreprenori și, la solicitare, micro-antreprenoriilor (membrii Asociațiilor de Economii și Împrumut).
De regulă la finanțarea micro-antreprenorilor nu este solicitat planul de afaceri, dar în cazul în care instituția financiară va solicita un plan de afaceri, micro-antreprenorii vor putea beneficia de suport la elaborarea planului din cadrul Programului.

Sarcini și responsabilități:
Serviciile de asistenţă tehnică şi suport, care urmează a fi acordate în baza prezentului ToR, vor cuprinde următoarele sarcini:
1. asistență la identificarea posibilităţilor de ajustare a intereselor beneficiarilor potenţiali la obiectivele Programului;
2. asistenţă la elaborarea planului de afaceri pentru obţinerea resurselor financiare ale Programului la instituţiile financiare participante;
3. pe durata de elaborare a planului de afaceri, servicii de consultanţă necesare privind iniţierea/dezvoltarea afacerii;
Companiile acreditate vor asigura calitatea planului de afaceri prin veridicitatea şi complexitatea informaţiei necesară instituției financiare pentru decizie la aprobarea creditului şi UCIP pentru monitorizarea afacerii (proiect-structura planului de afaceri şi informaţia solicitată este accesibilă pe pagina web a UCIP-IFAD: www.ifad.md).
Calitatea fiecărui plan de afaceri va fi verificată, pe toată durata contractului de servicii, de către operatorul băncii şi colaboratorul UCIP-IFAD.
Companiile acreditate vor implica participarea clientului la elaborarea planului. UCIP-IFAD, la etapa de examinare a cererii de finanţare, va discuta cu potenţialul beneficiar, pentru a asigura că clientul a participat la procesul de elaborare a planului de afaceri, cunoaşte datele tehnice, economice şi financiare privind afacerea, condiţiile şi sursa de finanţare.

Pentru mai multe detalii vedeti:

Terms of Reference

Anexa

CONDIŢIILE DE PREZENTARE A OFERTELOR:
· Pachetul de documente va include Oferta Tehnică (original și copie) și Oferta Financiară (original și copie), fiecare sigilate în plicuri separate (total 4 plicuri) și toate împreună în plic comun, la fel sigilat. Pe fiecare plic va fi indicată denumirea ofertantului, persoana și telefon de contact, adresa de e-mail, denumirea concursului la care se aplică.
· Pachetul de documente urmează să fie prezentat la adresa UCIP-IFAD: bd. Ştefan cel Mare şi Sfînt, 162, et.13, oficiul 1303, nu mai târziu de6 mai 2015, ora 10:00.
· Ofertele care vor fi prezentate după expirarea termenului limită stabilit nu vor fi admise la concurs.

Pentru clarificări și concretizări scrieţi pe adresa de e-mail: office@ifad.md