Servicii de instruire a tinerilor antreprenori în domeniul inițierii și dezvoltării afacerilor în agricultură (pentru anul 2015)

Номер PRRECI/15/22
Категория RFS
Дата выхода 07 май 2015 13:00
Дата окончания 02 июнь 2015 10:00
Servicii de instruire a tinerilor antreprenori în domeniul inițierii și
dezvoltării afacerilor în agricultură (pentru anul 2015)

ÎNTRODUCERE
Guvernul Republicii Moldova a semnat, în februarie 2014, cu Fondul Internaţional pentru Dezvoltare Agricolă (IFAD) un Acord cu privire la finanţarea Programului Rural de Reziliență Economico-Climatică Incluzivă (PRRECI-IFAD VI), care are drept scop sporirea veniturilor populației din Moldova și consolidarea rezistența lor la schimbările climaterice. Programul este implementat de către Unitatea Consolidată pentru Implementarea programelor IFAD (UCIP-IFAD).
Componentele majoră a Programului “Finanțare Rurală Incluzivă și Dezvoltarea Capacităților” prevede accesul la servicii financiare pentru întreprinderile mici și mijlocii, tinerii antreprenori și micro-antreprenori. Aceste servicii sunt implementate prin intermediul instituțiilor financiare aprobate pentru participare la implementarea Programului.
Adițional la serviciile financiare, tinerii antreprenori vor beneficia de suport și asistență tehnică în dezvoltarea capacităților antreprenoriale, activități ce urmează a fi implementate, după cum prevede Acordul de finanțare, prin intermediul companiilor de prestări servicii, care vor fi selectate conform ghidului de procurări IFAD.

DESCRIEREA ACTIVITĂŢII:
Suportul oferit în cadrul acestei activități constă în instruirea tinerilor care intenționează să lanseze sau au deja inițiată o afacere și care doresc o dezvoltare a capacităților antreprenoriale, a spiritului și aptitudinilor de întreprinzător, și nu în ultimul rînd a unei finanțări din cadrul Programului IFAD VI.
Activitatea de instruire a tinerilor-potențiali antreprenori se va axa pe dezvoltarea abilităţilor şi capacităţilor antreprenoriale a tinerilor, de gestionare a unei afaceri, de aprofundare a cunoștințelor și elaborarea de sinestătător a unui plan de afaceri. De altfel tinerii vor acumula cunoştinţele necesare pentru completarea unei cereri de creditare şi vor dezvolta abilităţile de negociere a unui credit la instituţiile financiare.
În acest ordin de idei, Programul de instruire va include următoarele subiecte:
1. înregistrarea întreprinderii, legislația în domeniu;
2. managementul şi planificarea afacerii;
3. managementul financiar şi evidenţa contabilă;
4. marketing şi vânzări;
5. elaborarea planului de afaceri;
6. aspecte de negociere a creditului cu Instituţia financiară; completarea cererii de creditare;

ARANJAMENTE
Seminarele de instruire urmează a fi desfăşurate în Chişinău, în perioada iunie-decembrie 2015.
La cursul de instruire vor fi invitați tinerii antreprenori, potenţiali solicitanţi de credit în cadrul Programului IFAD VI. La identificarea participanţilor prestatorul va colabora cu UCIP-IFAD. In total vor fi organizate 5 seminare/grupe a cîte 25 persoane.
Durata cursului de instruire pentru fiecare grupa va fi de 6 zile cu ore de contact cu profesorii și cca 6-10 zile lucrul individual la pregătirea de sinestătător a planului de afaceri. Modulul de instruire va fi organizat în 2 sesiuni. Pe parcursul primelor 4 zile participanţii vor fi antrenaţi în subiectele 1-4 descrise mai sus. O întrerupere de 6-10 zile lucrătoare va fi acordată participanţilor pentru ca aceştia sa-şi elaboreze de sinestătător propriul plan de afaceri. Pe parcursul ultimelor 2 zile participanţii vor discuta pe marginea planurilor elaborate şi vor fi antrenaţi în subiectele 5-6 de mai sus. La finalizarea cursurilor de instruire vor fi evaluate cunoştinţele acumulate de participanţii la instruire (vor fi apreciate planurile de afaceri elaborate) şi vor fi înmânate Certificate de confirmare a absolvirii cursurilor ca tineri antreprenori.

SARCINI ŞI RESPONSABILITĂŢI
În cadrul activităţi de instruire UCIP-IFAD va acoperi costurile pentru serviciile prestate de prestatorul de servicii care va fi responsabil de:
i) Elaborarea programului detaliat de instruire cu indicarea numărului de ore pentru lecţii teoretice şi aplicaţii practice;
ii) Elaborarea și multiplicarea materialelor de instruire (prezentare PowerPoint, exerciţii practice separat pentru fiecare subiect);
iii) Identificarea şi organizarea prezenţei participanţilor (în colaborare cu UCIP-IFAD);
iv) Arenda sălii de instruire şi de organizare a deservirii evenimentului;
v) Distribuirea materialelor și consumabililor în cadrul sesiunilor de instruire fiecărui participant;
vi) Asigurarea cu echipamentul necesar procesului de instruire (computer, ecran, proiector, flipchart, etc);
vii) Instruirea participanților;
viii) Suport individual participanţilor la elaborarea planului de afaceri şi a cererii de creditare.
ix) Elaborarea testelor și apreciereaa cunoştinţelor acumulate în rezultatul instruirii;
x) Raportarea rezultatelor de activitate.

CONŢINUTUL OFERTEI:
Companiile interesate sunt rugate să prezinte documentele ce ar confirma nivelul său de calificare, inclusiv: oferta tehnică şi oferta financiară, care vor fi prezentate după cum este stipulat in conditiile de prezentare a ofertelor. Companiile care nu vor respecta aceste condiţii NU vor fi admise la concurs.

Pentru mai multe detalii vedeti:

Termeni de Referință

Anexa

CONDIŢIILE DE PREZENTARE A OFERTELOR:
· Pachetul de documente va include Oferta Tehnica (original și copie) şi Oferta financiară (original și copie), fiecare sigilate în plicuri separate (total 4 plicuri) şi toate împreună prezentate în plic comun, la fel sigilat. Pe fiecare plic va fi indicat denumirea ofertantului, persoana și telefon de contact, adresa de e-mail, denumirea concursului la care se aplică.
· Pachetului de documente urmează să fie prezentat la adresa UCIP-IFAD: bd. Ştefan cel Mare şi Sfînt, 162, et.13, oficiul 1303, nu mai târziu de 02 iunie 2015, ora 10:00.
• Ofertele care vor fi prezentate după expirarea termenului limită stabilit NU vor fi admise la concurs.

Notă: UCIP-IFAD este în drept de a anula licitația în orice etapă de concurs din motivul imposibilității acoperirii financiare ori din motiv de necorespundere a ofertelor la cerințele stabilite în documentele de licitație sau alte motive justificate.