UCIP-IFAD extinde termenul de aplicare pentru tinerii antreprenori care doresc să participe la o vizită de studiu în Danemarca

Informație generală:

UCIP-IFAD anunța concurs pentru selectarea tinerilor antreprenori, beneficiari ai Programului Rural de Rezilienţă Economico-Climatică Incluzivă (IFAD VI) sau Proiectului de Servicii Financiare Rurale și Dezvoltarea Businessului Agricol (IFAD V), pentru participare la vizită de studiu în Danemarca. Activitatea face parte din seria măsurilor post-creditare de dezvoltare a capacităților antreprenoriale a tinerilor.

Perioada
Vizita de studiu este planificată în perioada septembrie 2016 octombrie-noiembrie 2016, pentru un termen de 7 zile calendaristice (care include zborul în/din Danemarca).

Numărul tinerilor antreprenori spre selectare: 10

Scopul vizitei:
· Familiarizarea cu experiența fermierilor danezi, tineri antreprenori, care conduc afaceri în diferite sectoare ale agriculturii: producere, procesare, marketing, prestări de servicii;
· Familiarizarea cu producția ecologică și utilizarea metodelor de producție sustenabile;
· Cunoașterea programelor economice și sociale existente de asistență a tinerilor antreprenori pentru dezvoltarea afacerilor în mediul rural;
· Stabilirea relațiilor cu potențiali parteneri de afaceri, furnizori și alții.

Programul vizitei de studiu:
∙ Seminare de introducere despre particularitățile de dezvoltare agricolă și rurală în Danemarca, organizarea fermierilor și grupurilor de producători, programele de susținere și training a tinerilor antreprenori;
∙ Vizite în teren fermierilor danezi din diferite sectoare, după cum urmează: producători de legume/ flori, ferme de vaci și porci, abator, fabrică de producere a laptelui, agenție piscicolă, facilități de biomasă.

Costuri:
UCIP-IFAD va acoperi costurile de logistică, traducere, bilete avia, cazare și asigurare medicală.
Cheltuielile pentru alimentație și alte cheltuieli personale pe toată perioada vizitei vor fi acoperite de participanți.

Cerințe față de candidat:
∙ Să fie tînăr antreprenor, beneficiar de credit cu porțiune de grant, finanțat în cadrul Programelor IFAD V sau IFAD VI;
∙ Să conducă o afacere ce are succes în domeniul agricol, înregistrînd indicatori financiari și de producție pozitivi;
· Să manifeste interes în dezvoltarea și extinderea afacerii;
· Să manifeste interes în creșterea abilităților de antreprenor;
· Să nu fi participat anterior la alte vizite de studii internaționale finanțate de IFAD;
· Deține pașaport biometric moldovenesc sau alt pașaport străin pentru circulație liberă în străinătate.

Condiții de aplicare:
Tinerii cointeresați urmează să prezinte către UCIP-IFAD:
1. Formularul de aplicare (Anexa nr. 1);
2. Copia pașaportului biometric moldovenesc sau alt pașaport străin;
3. Un eseu în limba română, care să includă:
∙ Descrierea afacerii, cît și evoluția acesteia după primirea creditului cu porțiune de grant din cadrul Programului IFAD;
∙ Demonstrarea tendinței pozitive de dezvoltare a afacerii prin prezentare de exemple (de ex. noi furnizori, piețe de desfacere, sporirea veniturilor și micșorarea costurilor, majorarea volumelor de producere, a suprafețelor prelucrate, locuri de muncă create și altele, în dependență de specificul afacerii);
∙ Necesitatea și utilitatea participării la această vizită de studiu pentru afacerea sa; ce așteptări are de la acest studiu și cum va implementa aceasta în practică după revenirea în țară. Domeniul și activitățile de interes pentru vizita planificată.

Criterii de selectare:
1. Formularul de aplicare completat integral – 20 puncte Formular
2. Eseul:
∙ descrierea afacerii – 20 puncte
∙ demonstrarea tendinței pozitive de dezvoltare a afacerii – 40 puncte
∙ justificarea necesității de participare la vizită – 20 puncte
Documentele necesare urmează a fi prezentate pe adresa de e-mail office@ifad.md sau direct la sediul UCIP-IFAD, bd. Ştefan cel Mare şi Sfânt, 162, et.13, oficiul 1303, nu mai târziu de 29.08.2016, ora 10:00 15 septembrie 2016, ora 10:00 21 septembrie 2016, ora 17:00.

Doar persoanele selectate vor fi contactate.
Pentru întrebări, clarificări şi precizări puteți telefona la numărul de telefon 022 21 00 56.