Servicii de instruire a specialiştilor Asociaţiilor de Economii şi Împrumut din Moldova

Number PRRECI/15/10
Category Creditare
Release date 03 feb 2015 10:00
Closing Date 25 feb 2015 12:00

Termeni de Referinţă

Servicii de instruire a specialiştilor Asociaţiilor de Economii şi Împrumut din Moldova

Întroducere

Guvernul Republicii Moldova a semnat, în februarie 2014, cu Fondul Internaţional pentru Dezvoltare Agricolă (IFAD) un Acord cu privire la finanţarea Programului Rural de Reziliență Economico-Climatică Incluzivă (PRRECI), care are drept scop sporirea veniturilor populației din Moldova și consolidarea rezistența lor la schimbările climaterice.

Componentele majoră a Programului “Finanțare Rurală incluzivă și Dezvoltarea Capacităților” prevede accesul la servicii financiare pentru întreprinderile mici și mijlocii, tinerii antreprenori și micro-antreprenori, inclusiv suport și asistență tehnică la dezvoltarea capacității instituționale a sectorului de microfinanțare. Mijloacele financiare prevăzute în cadrul programului pentru finanțarea microantreprenorilor vor fi debursate prin intermediul Băncilor Comerciale și a Instituţiilor de Microfinantare (IMF), ce vor avea rolul de instituţie financiară angro, și a Asociaţiilor de Economii şi Împrumut (AEÎ), ce vor indeplini rolul de instituţie financiară retail. De altfel, Programul prevede pentru AEÎ, ce dețin licența de categoria C și B, posibilitatea de a aplica direct la finanțare, cu condiția că AEÎ vor întruni criteriile de eligibilitate stabilite pentru IMF..

Argumentare

Finanțarea directă a AEÎ va exclude din schema de finanțare a microantreprenorilor băncile sau IMF, iar aceasta duce la micșorarea costului mijloacelor financiare pentru beneficiari finali. În acest scop, UCIP-IFAD a încurajat AEÎ, cu licența de categoria B, de a prezenta intenția de participare la finanțare directă. Urmare, mai multe AEÎ au aplicat, dar nici una din Asociații nu a întrunit în totalitate criteriile de eligibilitate stabilite. Raportarea indicatorilor de performanță și raportarea la platforma MixMarket sunt cerințele stabilite la care Asociațiile necesită instruire și suport.

În contextul celor expuse și întru dezvoltarea și fortificarea capacităților instituţionale ale Asociațiilor de Economii și Împrumut, UCIP-IFAD a prevăzut, pentru anul 2015, activități de înstruire a specialițtilor AEÎ.

Activitatea de instruire va fi implementată prin intermediul companiilor specializateîn prestarea serviciilor de instruire (prestatori de servicii), care vor fi selectate de către UCIP-IFAD in bază de concurs.

SARCINI ŞI RESPONSABILITĂŢI:

În cadrul acestei activităţi de instruire UCIP-IFAD va acoperi costurile pentru serviciile prestate de prestatorul de servicii. Prestatorul de servicii va fi responsabil de:

  • Elaborarea programului detaliat de instruire cu indicarea numărului de ore pentru fiecare subiect, numele expertului. (La elaborarea programului de instruire se va consulta Criteriile de eligibilitate stabilite pentru participare la finanțare directă a AEÎ, ghidului IFAD Instrumente de decizie pentru finanțare rurală”, Ghidul practic de Microfinanțare publicat de CGAP, acestea fiind solicitate de la UCIP-IFAD;
  • Elaborarea și multiplicarea materialelor de instruire (prezentare PowerPoint, exerciţii practice separat pentru fiecare subiect);
  • Organizarea prezenţei participanţilor la sesiunile de instruire;
  • Arenda sălii de instruire şi de organizare a deservirii evenimentului;
  • Distribuirea materialelor și consumabililor în cadrul sesiunilor de instruire fiecărui participant;
  • Asigurarea cu echipamentul necesar procesului de instruire (computer, ecran, proiector, flipchart, etc);
  • Instruirea participanților;
  • Raportarea rezultatelor de activitate.

Pentru mai multe detalii vedeti:

Terms of Reference

Anexa

CONDIŢIILE DE PREZENTARE A OFERTELOR:

  • Pachetul de documente va include Oferta Tehnica (original și copie)şi Oferta financiară (original și copie),fiecare sigilate în plicuri separate (total 4 plicuri)şi toate împreună prezentate în plic comun, la fel sigilat. Pe plic va fi indicat denumirea ofertantului, persoana și telefon de contact, adresa de e-mail, denumirea concursului la care se aplică.
  • Pachetul de documente urmează să fie prezentat la adresa UCIP-IFAD: bd. Ştefan cel Mare şi Sfînt, 162, et.13, oficiul 1303, nu mai târziu de 25 februarie 2015, ora 12:00.Ofertele care vor fi prezentate după expirarea termenului limită stabilit nu vor fi admise la concurs.