Guvernul Republicii Moldova a recepționat finanțare de la Fondul Internațional pentru Dezvoltare Agricolă (IFAD) pentru finanțarea Proiectului de Reziliență Rurală (în continuare PRR) și intenționează să aplice o parte din mijloace pentru contractarea serviciilor de consultanță/asistență.
Utilizarea oricărei finanțări IFAD va fi supusă aprobării IFAD, în conformitate cu termenii și condițiile acordului de finanțare, precum și cu regulile, politicile și procedurile IFAD și oficialii, agenții și angajații săi vor avea răspundere față de și împotriva tuturor proceselor, procedurilor, pretențiilor, cererilor, pierderilor și răspunderii de orice fel sau natură introduse de orice parte în legătură cu Proiectul de Reziliență Rurală.
Obiectivele Generale
Scopul general al Proiectelor IFAD este de a îmbunătăți bunăstarea populației rurale din Moldova și de a reduce sărăcia. Proiectele vizează problemele Republicii Moldova în agricultură, în special sărăcia și migrația, securitatea alimentară și nutrițională, vulnerabilitatea climatică, precum și lipsa competitivității. Obiectivul de dezvoltare este de a consolida rezistența la schimbările climatice și de a îmbunătăți oportunitățile economice pentru micii antreprenori din mediul rural prin promovarea diversificării afacerilor fermierilor din zonele vulnerabile la schimbări climatice, prin creșterea competitivității acestora să adopte tehnologii inteligente și inovații.
Obiectivele activității
Rolul principal al acestei activități este de organiza vizite de studii în Italia, pentru 2 (două) grupuri de beneficiari ai Programelor IFAD, menite să beneficieze printr-un schimb deschis de idei, cunoștințe și practici în domeniul pomiculturii, și pentru a crea comunitatea de schimb de cunoștințe.
În cadrul prezentului concurs, UCIP IFAD intenționează să selecteze o companie locală, care va asista UCIP IFAD în organizarea a 2 vizite de studiu în Italia, pentru 2 grupuri distincte de tineri și femei micro antreprenoare, beneficiari ale Proiectelor IFAD (detalii la cap. 11), în scop de consolidare și dezvoltare a capacităților și creșterea gradului de cunoștințe a tinerilor și femeilor antreprenoare privind aspecte tehnologice de producere, procesare, ambalare, comercializare a produselor pomicole; de asociere/cooperare a pomicultorilor; altele detaliate la capitolul 7. din Termenul de Referință.
Activitățile cheie:
Pentru realizarea obiectivelor stabilite în cadrul acestui TdR, Prestatorul urmează să îndeplinească următoarele activități cheie:
- Elaborarea agendei și coordonarea acesteia cu UCIP IFAD (2 agende diverse pentru fiecare grup, în diferite regiuni) pentru vizitele de studiu aferente fiecărui grup de beneficiari, care trebuie să includă, dar să nu se limiteze la următoarele întrevederi, corespunzător domeniului pomicol (măr, prun, păr, cireș, piersic, etc.), scopului și obiectivelor vizitei de studiu:
- stabilirea vizitelor la cel puțin două întreprinderi de producere;
- stabilirea întrevederii cu o cooperativă de întreprinzători;
- stabilirea întrevederilor la cel puțin o asociație teritorială /regională și/sau națională a pomicultorilor;
- stabilirea vizitei la cel puțin o întreprindere de procesare a produselor pomicole;
- stabilirea vizitei la cel puțin o întreprindere de prestări servicii pentru pomicultori, centre de cercetare, laborator etc.
- stabilirea vizitei la cel puțin o pepinieră sau o întreprindere de furnizare a materialului săditor.
- stabilirea vizitei la cel puțin o întreprindere de furnizare a inputurilor și/sau echipamentelor specializate.
- Organizarea logisticii pe parcursul vizitei de studiu va include:
- asigurare transport avia dus-întors Moldova-Italia-Moldova
- asigurare transport pentru transfer aeroport și deplasare locală prin Italia, pe toată durata vizitei – 5 zile (capacitatea unității de transport – de minim 19 locuri, pentru 12 persoane);
- asigurare medicală pentru fiecare participant, valabilă pe durata vizitei de studiu;
- rezervare hotel (4 nopți, hotel minimum 3 stele, cameră single pentru fiecare participant, dejun inclus);
- asigurare cu traducător din/în limba Română-Italiană.
- Alte relevante.
- Transfer de cunoștințe prin:
- efectuarea a minim 3 video interviuri per grup, care să includă 3-5 întrebări către participanți, filmate direct de la locul vizitei cu impresii, feedback și oportunități de implementare în afacerea proprie, asigurând un nivel adecvat de calitate pentru a fi utilizate pe social media (Instagram și Facebook):
- Format Aspect Ratio: 9:16 (vertical)
- Video Resolution: minimum 1080p
- Lungime: maximum 60 secunde (varianta finală editată)
- File Format: MP4
- Subtitrare în limba română
- efectuarea de foto calitative, inclusiv poze de grup, în timpul vizitelor de studiu, atât în format orizontal, cât și vertical. Participanții vor purta maiouri și/sau alte accesorii (care vor fi asigurate de UCIP IFAD) cu logo-ul IFAD/ UCIP IFAD pentru identitatea grupului.
- efectuarea a cel puțin 1 video/ reel cu durata de maxim 60 sec pentru fiecare vizită de studiu, care să cuprindă cele mai interesante momente din cadrul vizitei (de la aeroport la vizitele propriu-zise) pentru a fi utilizate pe social media (Instagram și Facebook):
- Format Aspect Ratio: 9:16 (vertical)
- Video Resolution: minimum 1080p
- Lungime: maximum 60 secunde (varianta finală editată)
- File Format: MP4
- Fundal audio
- elaborarea chestionarelor și evaluarea participanților pre- și post- vizită de studiu, care va avea drept scop evaluarea nivelului de dezvoltare a afacerii fiecărui participant și necesitățile acestuia de instruire (chestionar pre- vizită), cât și lecțiile învățate, practicile acumulate, intențiile de aplicare[1] a cunoștințelor dobândite în cadrul vizitelor de studiu, precum și, întrebări de evaluare a satisfacției participanților față de vizita de studiu (chestionar post-vizită).
- organizarea (în format online) unei ședințe de totalizare a vizitelor, cu participarea tuturor participanților din cadrul vizitelor, dar și a altor beneficiari ai Proiectului din sectorul pomicol (lista va fi furnizată de UCIP), și prezentarea în PowerPoint care va include informații despre companiile / asociațiile / instituțiile vizitate, exemple de bune practici, concluzii și recomandări.
UCIP IFAD („clientul”) invită acum companiile de consultanță eligibile („consultanții”) să își manifeste interesul în furnizarea serviciilor. Companiile interesate ar trebui să furnizeze informații care să demonstreze că au calificările necesare și experiența relevantă pentru a presta serviciile solicitate. Companiile interesate trebuie să completeze Scrisoarea de manifestare a interesului conform modelului publicat la adresa ucipifad.md/… și să îl transmită la adresa de email indicată mai jos.
Se atrage atenția Companiilor interesate asupra Politicii IFAD de combatere a spălării banilor și a finanțării terorismului și a Politicii revizuite a IFAD privind prevenirea fraudei și corupției, activitățile și operațiunile sale. Acesta din urmă stabilește prevederile IFAD privind practicile interzise. IFAD se străduiește, în continuare, să asigure un mediu de lucru sigur, fără hărțuire, inclusiv hărțuire sexuală și fără exploatare și abuz sexual (SEA), în activitățile și operațiunile sale, așa cum este detaliat în Politica sa IFAD de prevenire și răspuns la hărțuirea sexuală, exploatarea și abuzul sexual.
Consultantul nu va avea niciun conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil. Un consultant cu un conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil va fi descalificat, cu excepția cazului în care Fondul a aprobat altfel în mod explicit. Consultantul, inclusiv personalul respectiv și afiliații, sunt considerați a avea un conflict de interese dacă a) au o relație care îi oferă informații necuvenite sau nedezvăluite despre sau influențează asupra procesului de selecție și executării contractului, b) participă la mai multe mai mult de un EOI în cadrul acestei achiziții, c) au o relație de afaceri sau de familie cu un membru al consiliului de administrație al Consultantului sau cu personalul acestuia, cu Fondul sau cu personalul acestuia, sau cu orice altă persoană care a fost, a fost sau ar putea fi în mod rezonabil direct sau implicat indirect în orice parte a (i) pregătirii acestui REOI, (ii) a procesului de selecție sau lista scurtă pentru această achiziție sau (iii) de executare a contractului. Consultantul are obligația continuă de a dezvălui orice situație de conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil în timpul pregătirii EOI, a procesului de selecție sau a executării contractului. Nedezvăluirea în mod corespunzător a oricăreia dintre situațiile menționate poate duce la acțiuni adecvate, inclusiv descalificarea consultantului, rezilierea contractului și orice alte, după caz, conform Politicii IFAD privind prevenirea fraudei și corupției în proiectele și operațiunile sale.
Consultantul (compania) va fi selectat în conformitate cu metoda de achiziție CQS stabilită în Manualul de Procurări al IFAD, care poate fi accesat prin intermediul site-ului web al IFAD la adresa www.ifad.org/project-procurement.
Locația și perioada de executare
Țara/Regiunea: Italia
Durata: total 5 zile (2 zile drumul dus-întors, 3 zile de vizite locale, 4 nopți de cazare).
Perioada: activitatea este planificată de a fi realizată în lunile 01 februarie – 10 martie 2024
Număr de participanți: 2 grupuri distincte, a câte 12 persoane beneficiare per grup (nu sunt incluși reprezentanții prestatorului și traducătorul)
Profilul participanților: grupul va include 10 antreprenori cu activitate în domeniul pomicol, 1 reprezentant al UCIP IFAD și un reprezentant al Ministerului Agriculturii și Industriei Alimentare (MAIA).
- Criterii de calificare și evaluare pentru lista scurtă:
Criterii de calificare | Punctaj maxim |
1. Cerințe generale: | 30 |
1.1. Companie, înregistrată legal, cu Minimum 3 ani de experiență demonstrată în organizarea vizitelor de studii /schimb de experiență pentru antreprenori, altor activități similare:
<3 ani experiență – 0 puncte; 3 ani experiență – 20 puncte; pentru fiecare an adițional – 2 puncte (până la maxim 30 puncte) |
30 |
2. Experiență anterioară specifică în domeniu: | 40 |
2.1 Cel puțin 3 vizite de studiu organizate pentru antreprenorii din domeniul agricol în ultimii 3 ani (2021-2023);
<3 vizite – 0 puncte; 3 vizite –25 puncte; pentru fiecare vizita adițională organizată – 5 puncte (până la maxim 35 puncte) 2.2. Experiență în organizarea vizitelor de studii/schimb de experiență (cel puțin 1 vizită), în ultimii 3 ani (2021-2023) în țara de destinație (Italia) va constitui un avantaj; lipsă experiență 0 puncte, disponibilitatea experienței – 5 puncte |
35
5 |
3. Experiența personalului cheie: | 30 |
3.1. Cel puțin 3 vizite similare organizate/gestionate implicare personalului cheie propus/Manager organizare vizite;
<3 vizite – 0 puncte; 3 vizite –25 puncte; pentru fiecare vizita adițională organizată – 2.5 puncte (până la maxim 30 puncte) |
30 |
TOTAL | 100 |
Prestatorul de servicii va fi selectat in conformitate cu Metoda de Selectare Bazată pe Calitate (CQS) prevăzută în Manualul de Procurări IFAD.
Doar companiile care potrivit criteriilor de selectare din lista scurtă vor acumula min 70 puncte vor fi invitate să prezinte oferta tehnica și oferta financiară.
Orice solicitare de clarificare cu privire la această REOI trebuie transmisă prin e-mail la adresa procurement@ucipifad.md până la data de 19 octombrie 2023, ora 17:00 04 octombrie 2023, ora 17:00 (ora Moldovei). Clientul va oferi răspunsuri la toate solicitările de clarificări până la data de 20 octombrie 2023, ora 17:00 05 octombrie 2023, ora 17:00 (ora Moldovei).
Cererile de exprimare a interesului precum și certificatul de înregistrare a persoanei juridice trebuie să fie transmise în formă scrisă folosind formularele prevăzute în acest scop (descarca mai jos). EOI și LEOI vor fi transmise prin email la adresa de mai jos până la data de 23 octombrie 2023, ora 15:00 06 octombrie 2023, ora 15:00 (ora Moldovei) cu mențiunea „Pentru Licitația 48/23 PRR”.
Attn: Alexandru Scurtu, Specialist Procurari
Ștefan cel Mare și Sfînt bd. 162, bir. 1303, Chișinău, MD-2004
E-mail: procurement@ucipifad.md
Tel. (022) 22 – 50 – 46