Servicii de instruire a specialiştilor Asociaţiilor de Economii şi Împrumut din Moldova

Număr RFSADP/14/29
Categorie Prestator de servicii
Data lansării 24 oct 2014 17:00
Data de încheiere 17 noi 2014 12:00

Termeni de Referinţă

Servicii de instruire a specialiştilor Asociaţiilor de Economii şi Împrumut din Moldova

Pentru a stimula creşterea activităţilor agricole strategice şi de afaceri în sectorul rural din Moldova, Guvernul Republicii Moldova a semnat cu Fondul Internaţional pentru Dezvoltare Agricolă (IFAD) un Acord cu privire la finanţarea Proiectului de Servicii Financiare Rurale şi Dezvoltare a Businessului Agricol (IFAD V). Componenta de Servicii Financiare Rurale a Proiectului oferă finanţare Asociaţiilor de Economii şi Împrumut (AEÎ), prin intermediul Corporaţiei de Finanţare Rurală, pentru creditarea membrilor acestora în scopul dezvoltării afacerilor rurale, agricole şi non-agricole. Componenta prevede şi activităţi de instruire pentru specialiştii AEÎ privind dezvoltarea capacităţilor instituţionale, activităţi implementate prin intermediul companiilor specializate în prestarea serviciilor de instruire (prestatori de servicii).

În contextul modificărilor și completărilor Legii nr. 139 din 21.07.2008 cu privire la AEÎ, precum șî necesitatea strigentă de reorganizare a AEÎ, Comisia Naţională a Pieţei Financiare, intervine cu solicitarea de a susţine instruirea administratorilor AEÎ de categoria B și A privind particularitățile legislative și normative ale AEÎ din Republică.

OBIECTIVUL ACTIVITĂŢII:

Obiectivul principal al acestei activităţi este instruirea administratorilor AEÎ de categoria B şi A privind proiectele de modificare a legii nr. 139 din 21.07.2008 cu privire la AEÎ, necesitatea și cadrul legal privind reorganizarea AEÎ. Subiectele instruirii au fost elaborate în baza propunerilor Comisiei Naţionale a Pieţei Financiare, şi includ următoarele teme:

Tema 1.Proiectuele de modificare și completare operate în legea nr. 139 din 21.07.2008 cu privire la AEÎ

  • Particularitățile legislative și normative ale AEÎ;
  • Prevederile legislației cu privire la spalarea banilor pentru AEÎ;
  • Gestionarea eficientă a patrimoniului AEÎ;
  • Formarea și gestionarea fondului de lichidități.

Tema 2.Inițierea proiectelor pilot de reorganizare a AEÎ

  • Cadrul legal privind reorganizarea AEÎ;
  • Perfectarea documentelor priving reorganizarea;El
  • aborarea bilanțului consolidat;

ARANJAMENTE:

Seminarul de instruire va fi organizat în perioada noiembrie-decembrie 2014.

Pentru tema 1 seminarul va fi desfăşurat în Chişinău. La cursul de instruire vor fi invitați pentru participare 2(două) persoane din AEÎ de categoria B (administratorul și contabilul) și 1 (una) persoană din AEÎ de categoria A (administratorul/contabilul). Durata cursului de instruire va fi de 10 ore academice (1,5 zile). În cadrul acestei activităţii vor fi instruiti un număr total de cca 170 persoane, a cîte 20 persoane în grup.

Pentru tema 2 seminarul va fi organizat regional, astfel instructorii se vor deplasa în teren. La cursul de instruire vor fi invitați administratorii (președintele consiliului, directorul executiv și contabilul șef) a 3-5 AEÎ din regiunea respectiva, care ar putea fi consolidate/reorganizate. În cadrul acestei activităţii vor fi instruiti un număr total de 150 persoane, a cîte 15 persoane în grup. Durata unui curs de instruire va fi de 5 ore academice (1 zi).

SARCINI ŞI RESPONSABILITĂŢI:

În cadrul acestei activităţi de instruire UCIP-IFAD va acoperi costurile pentru serviciile prestate de prestatorul de servicii. Prestatorul de servicii va fi responsabil de:

  • Elaborarea programului detaliat de instruire pe fiecare temă mai sus menţionate,cu indicarea numărului de ore pentru fiecare sub-temă;
  • Elaborarea materialelor de instruire (prezentare PowerPoint, exerciţii practice separat pentru fiecare subiect);
  • Organizarea prezenţei participanţilor la sesiunile de instruire;
  • Arenda sălii de instruire şi de organizare a deservirii evenimentului;
  • Prezentarea materialelor în cadrul sesiunilor de instruire (multiplicarea materialelor şi distribuirea a cîte o copie fiecărui participant);
  • Asigurarea cu echipamentul necesar procesului de instruire (ecran, proiector, flipchart, etc);
  • Instruirea participanţilor la instruire;
  • Raportarea rezultatelor de activitate.

Pentru detalii vedeti:

Terms of Reference

Anexe

CONDIŢIILE DE PREZENTARE A OFERTELOR:

Pachetul de documente cu denumirea concursului urmează să fie prezentat la adresa: UCIP-IFAD: bd. Ştefan cel Mare şi Sfînt, 162, et.13, oficiul 1305, nu mai târziu de 17 noiembrie 2014, ora 12:00. Pachetul de documente va include Oferta Tehnica şi Oferta financiară, fiecare sigilate în plicuri separate şi toate împreună prezentate în plic comun, la fel sigilat. Ofertele care vor fi prezentate după expirarea termenului limită stabilit nu vor fi admise la concu