**Concurs relansat**selectarea prestatorului de servicii pentru organizarea și petrecerea seminarelor de instruire pre-finanțare a tinerilor antreprenori cu tematica ”Primii pași în antreprenoriat, management și oportunități de finanțare”

Номер 38/17/PRRECI
Категория RFS
Дата выхода 07 июнь 2017 0:00
Дата окончания 30 июнь 2017 17:00

Componenta de Servicii Financiare Rurale a Programului oferă finanțare tinerilor antreprenori în scopul dezvoltării afacerilor rurale, agricole şi non-agricole. Un alt obiectiv al componentei este consolidarea și dezvoltarea capacităților tinerilor antreprenori în domeniul managementului afacerilor prin organizarea de activități de instruire pre- și post-finanțare.

Activitățile de instruire vor fi implementate prin intermediul companiilor specializate în prestarea serviciilor de instruire (prestatori de servicii), selectați în bază de concurs național, conform ghidului de procurări IFAD.

DESCRIEREA ACTIVITĂȚII, JUSTIFICARE

Suportul oferit în cadrul acestei activităși constă în instruirea tinerilor care intenționează să lanseze sau au deja inițiată o afacere și care doresc o dezvoltare a capacităților antreprenoriale, a spiritului și aptitudinilorde întreprinzător, și nu în ultimul rînd a unei finanțări din cadrul Programului IFAD VI.

Inițierea unei afaceri implică alegerea formei organizatorico-juridice, înregistrarea activității de întreprinzător, obținerea de licențe și/ sau autorizații, elaborarea unui plan de afaceri, obținerea de surse de finanțare, evidența și raportarea financiară și fiscală, iar lipsa experienței și cunoștințelor tinerilor antreprenori în domeniile mai sus menționate constituie un impediment major pentru materializarea ideilor de afaceri a acestora.

În acest context, instruirea pre-finanțare a tinerilor antreprenori în domeniul inițierii și gestionării afacerilor este absolut necesară pentru dezvoltarea capacităților antreprenoriale și asigurarea succesului afacerilor acestora.

Scopul acestei instruiri este de a încuraja tinerii antreprenori să inițieze o afacere proprie care să le genereze independență financiară, prin oferirea unor sesiuni de instruire care să includă aspecte antreprenoriale, fiscale, juridice și de marketing, în măsură în care să asigure promovarea inițiativelor antreprenoriale, cât și conștientizarea și creșterea gradului de informare a tinerilor antreprenori privind oportunitățile de finanțare.

ARANJAMENTE

Seminarele vor fi organizate în perioada iulie- noiembrie 2017.

La identificarea participanților și diseminarea informației cu privire la organizarea seminarelor de instruire, prestatorul va colabora cu autoritățile publice centrale și locale, ONG-uri de promovare a tineretului, alte agenții.

Seminarele vor fi organizate regional: Nord, Sud, Centru, fiind asigurată acoperirea tuturor raioanelor din zonă. O companie poate aplica pentru una sau mai multe regiuni. Compania va menționa în oferta tehnica pentru care regiune aplică.

Instruirea tinerilor antreprenori se va desfășură sub formă de seminare teoretice și ateliere de lucru interactive, care vor include exerciții individuale și de grup, studii de caz pentru fiecare subiect în parte, având drept scop consolidarea cunoștințelor și dezvoltarea capacităților antreprenoriale a tinerilor în inițierea și dezvoltarea unei afaceri.

SARCINI ŞI RESPONSABILITĂȚI:

În cadrul acestor activități de instruire, UCIP-IFAD va acoperi costurile asociate angajării companiei de prestări servicii care va asigura logistica activităților, fiind responsabilă de următoarele:

1. Elaborarea programului detaliat de instruire cu indicarea numărului de ore pentru lecţii teoretice şi aplicaţii practice.

2. Elaborarea materialelor de instruire (prezentare PowerPoint, exerciţii practice separat pentru fiecare subiect).

3. Comunicarea, identificarea și organizarea prezenței participanților la instruire.

4. Multiplicarea materialelor de instruire şi distribuirea a câte o copie fiecărui participant, la solicitare – transmiterea materialului prin email.

5. Arenda sălii de instruire și asigurarea cu echipamentul necesar procesului de instruire (ecran, proiector, flipchart, computer etc.).

6. Asigurarea/contractarea formatorilor, instruirea participanților

7. Asigurarea participanților cu rechizite necesare (carnet, pix, mapă).

8. Asigurarea participanților, la solicitare, cu spațiu de cazare (pentru 4 nopți).

9. Asigurarea participanților cu pauze de cafea – 2 per zi, prânz- 1 per zi, dejun și cină.

10. Asigurarea transportarii participanților la gospodăriile selectate pentru demonstrații în condiții de producere .

11. Elaborarea testelor și aprecierea cunoştinţelor acumulate în rezultatul instruirii;

CERINŢE PRIVIND EXPERIENȚA ȘI CALIFICAREA:

Companiile care aplică trebuie să întrunească următoarele condiții*:

1. are experiență în organizarea seminarelor de instruire de orice tematică (informație detaliată pe ultimii 3 aniva fi prezentată conform anexei 1);

2. dispune de capacități tehnice de organizare a cursurilor de instruire (anexa 2);

3. are personal cu experiență în domeniul instruirilor sau experiență de lucru (în ultimii 10 ani)aferentă subiectului de instruire (anexa 3).

* Companiile ce nu vor satisface toate cerințele indicate mai sus vor fi eliminate din concurs.

Pentru mai multe detalii accesați:

Termeni de referință

Anexe

CONDIȚIILE DE PREZENTARE A PACHETULUI DE DOCUMENTE:

Pachetul de documente va include:

a) Oferta tehnica, una pentru toate zonele (2 plicuri separate și sigilate original și copie);

b) Oferta financiară va fi prezentată pentru fiecare zonă: Nord(2 plicuri original și copie), Centru(2 plicuri original și copie), Sud (2 plicuri original și copie), fiecare ofertă va fi sigilată în plicuri separate și toate împreună prezentate în plic comun, la fel sigilat.

Pe plicul comun cu oferte se va menționa: (i)denumirea concursului, (ii) denumirea și adresa ofertantului, telefonul și persoana de contact. Pe plicurile sigilate în plicul comun se va menționa: (i)denumirea concursului, (ii) denumirea și adresa ofertantului, şi (iii) conținutul plicului (oferta tehnică original, oferta tehnică copie, oferta financiară original zona, ofertă financiară copie zona). Pe plicurile cu oferta financiară obligatoriu se indică pentru care zonă este prezentată oferta financiară.

Atenție! Dacă plicurile nu vor fi sigilate şi marcate conform cerințelor de mai sus, companiile NU vor fi admise la concurs.

Oferta va fi prezentată la adresa UCIP-IFAD: bd. Ștefan cel Mare și Sfânt, 162, et.13, oficiul 1303, până la data de 30 iunie 2017, ora 17:00.

Ofertele incomplete și cele care vor fi prezentate după expirarea termenului limită stabilit nu vor fi admise la Concurs.

INFORMAȚII ADIȚIONALE:

UCIP-IFAD este în drept de a anula licitația în orice etapă de concurs din motivul imposibilității acoperirii financiare ori din motiv de necorespundere a ofertelor la cerințele stabilite în documentele de licitație sau alte motive justificate

Pentru clarificări și concretizări scrieți pe adresa de email: office@ifad.md