**Extins 01.04.2016**Selectarea prestatorului de servicii pentru organizarea programului de instruire a formatorilor în domeniul sistemului conservativ de lucrare a solului

Номер 08/16/PRRECI
Категория GEF
Дата выхода 29 янв 2016 10:00
Дата окончания 01 апр 2016 10:00

Programul Rural de Rezilienţă Economico-Climatică Incluzivă (PRRECI), finanţat de Facilitatea Globală de Mediu (FGM) şi implementat de către Unitatea Consolidata pentru Implementarea Proiectelor IFAD, este conceput pentru a contribui la reducerea sărăciei rurale în Moldova, prin promovarea accesului către o gamă largă de servicii adecvate şi integrate financiare. Un accent special este atribuit produselor şi serviciilor care sprijină dezvoltarea durabilă a veniturilor îmbunătăţite pentru cele mai vulnerabile şi mai sărace grupuri în zonele rurale.

Asistența beneficiarilor Proiectului prin intermediul diferitor forme și metode de școlarizare ce au ca scop valorificarea cat mai eficientă a creditelor accesate, precum și asistența producătorilor în implementării tehnologiilor performante în domeniul agricol este privită de către UCIP-IFAD ca o necesitatea invitabilă in calea sporirii eficienții afacerilor agricole, care în final vor influența pozitiv nivelul de trai a locuitorilor de la sate.

JUSTIFICARE:
În baza unui concurs naţional, UCIP-IFAD va selecta un prestator de servicii care va asigura organizarea unui program de instruire care va avea drept scop instruirea aproximativ 170 formatori în domeniul sistemului de agricultură conservativă din rândurile consultanților regionali de extensiune, reprezentanți ONG, cercetători științifici, lectori universitari și funcționari publici care la rândul lor vor promova și instrui fermierii din țară în baza loturilor demonstrative a Școlilor de câmp pentru fermieri selectate in cadrul Programului IFAD VI privind implementarea sistemului conservativ de lucrare a solului (SCLS). UCIP-IFAD va stabili si înainta prestatorului de servicii lista persoanelor care vor participa la programul de instruire.

SARCINI ŞI RESPONSABILITĂŢI:
Prestatorul de servicii va fi responsabil de organizarea și predarea programului de instruire teoretico-practic în domeniul SCLS. Durata unui seminar de instruire este de 32 ore academice de studii, dintre care 16 ore teoretice si 16 ore practice. Programul de instruire va fi desfășurat în condiții de sală, laborator și/sau teren pentru aplicații practice unde prestatorul de servicii va fi responsabil atât de contractarea lectorilor cât și de activitățile de logistică inclusiv, după caz, cazarea participanților.

Cerințe față de Programul de instruire:

  1. Denumirea programului de instruire: Sistemul Conservativ de Lucrare a Solului cu aplicarea sistemului de lucrare a solului No-Till, Mini-Till, Strip-Till.
  2. Modul de organizare: Programul de instruire va fi organizat cu o periodicitate de 2 ori pe lună sau mai des în funcție de numărul de solicitanți înscriși la program;
  3. Grupul de studiu a unui seminar de instruire va fi format din cel puțin 20 formatori;
  4. Planul de studii trebuie să fie elaborat pentru un număr total de 32 ore academice, ținând cont de numărul de ore alocate pentru fiecare modul:

    1. Știința solului – pedologie (4 ore academice);
    2. Tehnologia de producere a culturilor agricole cu aplicarea sistemului de lucrare a solului No-Till, Mini-Till, Strip-Till (16 ore academice);
    3. Mașini și mecanisme agricole utilizate în TCLS (8 ore academice);
    4. Eficiența economică la aplicarea tehnologiei No-Till, Mini-Till, Strip-Till (4 ore academice);

CERINŢE DE CALIFICARE FAŢĂ DE PRESTATOR:

  • Persoana juridică disponibilă să presteze servicii calitative conform condițiilor înaintate în prezentul Termen de referinţă;
  • Organizație cu experiență de cel puțin 5 ani în formarea profesională și/sau școlarizare/instruire în domeniu;
  • Prestatorul dispune de auditorii pentru instruire; tehnica și utilaj agricole aplicat la tehnologia de lucrare minimă a solului; terenuri, soluri pentru demonstrația mașinilor agricole în operațiune; unitate de transport pentru pasageri.
  • Prestatorul trebuie să fie in capacitate să organizeze cazarea și alimentarea participanților la instruire.

Pentru mai multe detalii Vă rugăm să vedeți:

Termeni de referință
Anexe

CONDIŢIILE DE PREZENTARE A PACHETULUI DE DOCUMENTE:

  • Pachetul de documente va include Oferta Tehnica (original și copie) şi Oferta financiară (original și copie), fiecare sigilate în plicuri separate (total 4 plicuri) şi toate împreună prezentate în plic comun, la fel sigilat. Pe toate plicurile va fi indicat denumirea ofertantului, persoana și telefon de contact, adresa de e-mail, denumirea concursului la care se aplică. Toate patru plicuri semnate și sigilate pe care să fie indicat ofertantul, denumirea concursului la care se aplică vor fi depuse într-un plic comun, la fel semnat și sigilat pe care să fie indicat ofertantul, persoana de contact, telefon, email, denumirea concursului la care se aplică.
  • Oferta va fi prezentată la adresa UCIP-IFAD: bd. Ștefan cel Mare și Sfânt, 162, et.13, oficiul 1303, pînă la data de 29 februarie 2015, 16.03.2016 ora 10:00. 01.04.2016 ora 10:00
  • Ofertele care vor fi prezentate după expirarea termenului limită stabilit NU vor fi admise la concurs.

Pentru clarificări și concretizări scrieți pe adresa de e-mail: office@ifad.md