Servicii de asistentă pentru beneficiarii de credite eligibili în cadrul Programelor IFAD (elaborarea planurilor de afaceri şi asistenţă la obţinerea creditelor)

Număr RFSADP/13/05
Categorie Prestator de servicii
Data lansării 22 ian 2013 15:00
Data de încheiere 15 feb 2013 12:00

DESCRIEREA ACTIVITĂŢII:
Serviciile de asistenţă tehnică şi suport, care urmează a fi acordate în cadrul Proiectelor, de către prestatorii de servicii, acreditaţi de către UCIP-IFAD, vor cuprinde următoarele activităţi:
1. De a asista beneficiarii potenţiali la identificarea posibilităţilor de ajustare a intereselor lor de afaceri la obiectivele Proiectelor IFAD;
2. De a acorda asistenţă antreprenorilor rurali la elaborarea planului de afaceri pentru obţinerea creditelor la instituţiile financiare din sursele Proiectelor implementate de UCIP- IFAD;
3. De a acorda, pe durata de elaborare a planului de afaceri, servicii de consultanţă necesare antreprenorilor rurali privind iniţierea/dezvoltarea afacerii;
4. De a acorda, la solicitare, antreprenorilor rurali, asistenţă la prezentarea dosarului de credit la Instituţiile Financiare Participante pentru obținerea unui credit din sursele Programelor implementate de UCIP-IFAD.
 
SARCINI ŞI RESPONSABILITĂŢI:
În cadrul serviciilor de asistenţă şi suport la elaborarea planului de afaceri companiile acreditate vor asigura calitatea planului de afaceri prin veridicitatea şi complexitatea informaţiei necesară băncii pentru decizie şi UCIP pentru monitorizarea afacerii (proiect-structura planului de afaceri şi informaţia solicitată va fi accesibilă pe pagina web a UCIP-IFAD).  
Calitatea fiecărui plan de afaceri va fi verificată, pe toată durata contractului de servicii, de către operatorul băncii și colaboratorul UCIP-IFAD. Un expert independent angajat de UCIP, aleatoriu va studia planurile şi va întocmi un raport de evaluare a calității Planului de Afaceri cu observații, comentarii și va aprecia calitatea PA cu un scor de la 1 pînă la 5 baluri. Scorul obținut la evaluarea calității PA va fi luat în considerație la achitarea cheltuielilor de elaborare a PA prestatorului de servicii. Condițiile vor fi stipulate în contractul de prestare a serviciilor.
Companiile acreditate vor implica participarea clientului la elaborarea planului. UCIP-IFAD, la etapa de examinare  a cererii de finanţare, va discuta cu potenţialul beneficiar, pentru a asigura că clientul a participat la procesul de elaborare a planului de afaceri, cunoaşte datele tehnice, economice  şi financiare privind afacerea, condiţiile şi sursa de finanţare.
 

CERINŢE FAŢĂ DE CANDIDAŢI PRIVIND EXPERIENŢA ŞI CALIFICAREA:
1. Companie cu experienţă de lucru cu agenţii economici/întreprinderile mici şi mijlocii din spaţiul rural privind dezvoltarea afacerilor în domeniul agriculturii –scor maxim 15 puncte;
2. Companie cu experienţă de lucru în elaborarea planurilor de afaceri în domeniul agriculturii –scor maxim total 40 puncte( pentru numărul total de planuri de afaceri-scor maxim 15 puncte, pentru planurile finanţate-scor maxim 25 puncte);
3. Personal titular cu experienţă de lucru în elaborarea planului de afaceri (se vor evalua – team Leader-ul, specialistul secundar și alții menționați în Anexa 1 Tabel 3) – scor maxim 20 puncte;
4. Personal titular cu experienţă în creditarea afacerilor investiţionale agricole şi pregătirea pachetului de documente necesar pentru obţinerea unui credit (minimum 1 persoană) – scor maxim 20 puncte;
5. Cel puţin o persoană din echipa responsabilă de acordarea asistenţei solicitate să posede limba engleză la nivel înalt, pentru pregătirea la solicitarea IFAD a rapoartelor în limba engleză – scor maxim 5 puncte;

Pentru detalii vedeti ToRs:

Terms of Reference

CONDIŢIILE DE PREZENTARE A OFERTELOR:

• Pachetului de documente urmează să fie prezentat la adresa UCIP-IFAD: bd. Ştefan cel Mare şi Sfînt, 162, et.13, oficiul 1305, nu mai tîrziu de 15 februarie 2013, ora 12:00.
• Ofertele care vor fi prezentate după expirarea termenului limită stabilit nu vor fi admise la concurs.
• Pentru detalii contactați-ne la (373) 22 21 00 56 de la 9:00–17:00 sau prin email la office@ifad.md